Vanaf 8 januari 2019 zijn de rechtstreeks verkozen districtsraden geïnstalleerd. De districtsbesturen hebben autonome beslissingsbevoegdheden in lokale beleidsdomeinen. De districtsraden en districtscolleges kunnen met betrekking tot alle zaken die het district aanbelangen, adviezen uitbrengen aan en brieven schrijven naar het stadsbestuur.
De bedrijfseenheid Bestuurszaken agendeert de adviezen en brieven van de districtsbesturen ter kennisgeving op het college. Tijdens de zitting worden de brieven en adviezen toegewezen aan de bevoegde vakschepen. Het kabinet van de betrokken vakschepen zorgt voor een ontwerp van antwoord. Dit ontwerp van antwoord wordt door de bedrijfseenheid Bestuurszaken ter goedkeuring geagendeerd op het college. Na de ondertekening door de algemeen directeur en de bevoegde vakschepen, wordt het antwoord overgemaakt aan het betrokken district.
Op 6 december 2021 (jaarnummer 273) keurde het districtscollege van Berchem een brief goed gericht aan het college inzake verkeersveiligheid en –leefbaarheid op het Burgemeester Edgard Ryckaertsplein. Op 17 december 2021 (jaarnummer 10062) werd deze brief voorgelegd aan het college en toegewezen aan schepen Koen Kennis voor antwoord.
Artikel 26 van het Basisreglement Bestuurlijke organisatie stad Antwerpen goedgekeurd door de gemeenteraad op 25 februari 2019 (jaarnummer 130).
Het college keurt voor de brief met nummer 21-B082 het volgende ontwerp van antwoord goed:
Collegelid Koen Kennis
Nummer | District | Datum toewijzing | Onderwerp |
---|---|---|---|
21-B082 |
Berchem |
17 december 2021 |
verkeersveiligheid en –leefbaarheid op het Burgemeester Edgard Ryckaertsplein |
Dienst | Taak |
BZ | het goedgekeurde antwoord op de brief verzenden |