Artikel 26 van het Basisreglement Bestuurlijke organisatie stad Antwerpen goedgekeurd door de gemeenteraad op 25 februari 2019 (jaarnummer 130).
Vanaf 8 januari 2019 zijn de rechtstreeks verkozen districtsraden geïnstalleerd. De districtsbesturen hebben autonome beslissingsbevoegdheden in lokale beleidsdomeinen. De districtsraden en districtscolleges kunnen met betrekking tot alle zaken die het district aanbelangen, adviezen uitbrengen aan en brieven schrijven naar het stadsbestuur.
De bedrijfseenheid Bestuurszaken agendeert de adviezen en brieven van de districtsbesturen ter kennisgeving op het college. Tijdens de zitting worden de brieven en adviezen toegewezen aan de bevoegde vakschepen. Het kabinet van de betrokken vakschepen zorgt voor een ontwerp van antwoord. Dit ontwerp van antwoord wordt door de bedrijfseenheid Bestuurszaken ter goedkeuring geagendeerd op het college. Na de ondertekening door de algemeen directeur en de bevoegde vakschepen, wordt het antwoord overgemaakt aan het betrokken district.
De brieven en adviezen van de districtsbesturen dienen binnen de 40 werkdagen na ontvangst door de collegeleden beantwoord te zijn.
Op 10 januari 2022 (jaarnummer 11) keurde het districtscollege van Deurne een brief goed gericht aan het college inzake het aanbrengen van een regenboogzebrapad op de Turnhoutsebaan. Op 21 januari 2022 (jaarnummer 444) werd deze brief voorgelegd aan het college en toegewezen aan schepen Koen Kennis voor antwoord.
Het college keurt voor de brief met nummer 22-B002 het volgende ontwerp van antwoord goed:
Collegelid Koen Kennis
Nummer |
District |
Datum toewijzing |
Onderwerp |
---|---|---|---|
22-B002 |
Deurne |
10 januari 2022 |
aanbrengen van een regenboogzebrapad op de Turnhoutsebaan |
Dienst | Taak |
BZ | het goedgekeurde antwoord op de brief verzenden |