Terug
Gepubliceerd op 19/04/2022

2022_CBS_03047 - Bestek GAC_2021_01796 - Raamovereenkomst voor het leveren van infoborden - Selectie en bestek - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 15/04/2022 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_03047 - Bestek GAC_2021_01796 - Raamovereenkomst voor het leveren van infoborden - Selectie en bestek - Goedkeuring 2022_CBS_03047 - Bestek GAC_2021_01796 - Raamovereenkomst voor het leveren van infoborden - Selectie en bestek - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Aanleiding en context

De namen van de kandidaten worden vertrouwelijk gehouden tot aan de gunning van de opdracht, teneinde te vermijden dat afspraken tussen de ondernemingen onderling de normale mededingingsvoorwaarden kunnen vertekenen.

Argumentatie

Bestek

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de  volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 80 punten.
  2. Levertermijn op een totaal van 10 punten.
  3. Duurzaamheid op een totaal van 10 punten.
 

Selectie

Er werd een gemotiveerd selectieverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd. 

Voorafgaand aan het onderzoek van de betrouwbaarheid en geschiktheid van de kandidaten, werden bij de kandidaat Ambatec bvba essentiële tekortkomingen vastgesteld betreft de selectiecriteria, zodat deze niet verder werd betrokken in het onderzoek van de aanbestedende overheid.  Ambatec bvba bezorgde (zelfs na mogelijkheid tot regularisatie), slechts één referentie die inhoudelijk gelijkaardig aan de opdracht is, terwijl in de selectiecriteria minimaal 2 gelijkaardige referenties worden vooropgesteld.  Deze referentie voldoet ook niet aan het opgelegde bedrag volgens de selectiecriteria.

    Inzake de kwalitatieve selectie werden alle overgebleven kandidaten betrouwbaar en geschikt bevonden.

    Juridische grond

    Bestek

    In toepassing van artikel 38, §1, eerste lid, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat de opdracht niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico’s.

    In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

    In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

    Selectie

    In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.

    Regelgeving: bevoegdheid

    Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

    Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

    Algemene financiële opmerkingen

    Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

    Deze overeenkomst voorziet in de aankoop van infoborden. Deze kosten worden afgerekend op investeringskredieten. Naast de aankoop van infoborden wordt ook in een wisselstukkencontract voorzien. Deze uitgaven worden verrekend op exploitatiekredieten.

    Beleidsdoelstellingen

    2 - Leefbare en mobiele stad
    2LMS03 - Openbaar domein
    2LMS0302 - Aantrekkelijk en toegankelijk openbaar domein
    2LMS030210 - Beheer straatmeubilair en objecten

    Besluit

    Het college van burgemeester en schepenen beslist:

    Artikel 1

    Het college keurt de selectie van de kandidaten goed voor "Raamovereenkomst voor het leveren van infoborden", op basis van selectieleidraad GAC_2021_01796.

    Artikel 2

    Het college  keurt bestek GAC_2021_01796 voor "Raamovereenkomst voor het leveren van infoborden" goed.

    Artikel 3

    De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

    Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
    Raamovereenkomst voor het leveren van infoborden
      budgetplaats: 5151000000
    budgetpositie: 225
    functiegebied: 2LMS030210A00000
    subsidie: SUB_NR
    fonds: INTERN
    begrotingsprogramma: 2SA020200
    budgetperiode: 2200, 2300, 2400, 2500, 2600
    volgt later
    Raamovereenkomst voor het leveren van infoborden
    - wisselstukken

    budgetplaats: 5151000000
    budgetpositie: 61414
    functiegebied: 2LMS030210A00000
    subsidie: SUB_NR
    fonds: INTERN
    begrotingsprogramma: 2SA020200
    budgetperiode: 2200, 2300, 2400, 2500, 2600
    volgt later

    Bijlagen

    • 01796_20220331_Bestek.pdf
    • 01796_20220331_inventaris_Infoborden.xls
    • TechnischeTekeningen.pdf
    • 01796_20220405_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
    • 01796_20220405_werkzaamheden_uitgevoerd_door_derden.pdf