Terug
Gepubliceerd op 19/04/2022

2022_CBS_02949 - Omgevingsvergunning - OMV_2021191479. Lange Kievitstraat 29. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 15/04/2022 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_02949 - Omgevingsvergunning - OMV_2021191479. Lange Kievitstraat 29. District Antwerpen - Goedkeuring 2022_CBS_02949 - Omgevingsvergunning - OMV_2021191479. Lange Kievitstraat 29. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021191479

Gegevens van de aanvrager:

de heer Edward Apter met als adres Lange Kievitstraat 29 te 2018 Antwerpen

Ligging van het project:

Lange Kievitstraat 29 te 2018 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 8 sectie H nr. 1176C15

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een eengezinswoning: uitbreiden van de gelijkvloerse, eerste en tweede verdieping

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

 

-          14/07/1950: toelating (18#27104) voor het wijzigen van de winkelpui;

-          12/07/1937: toelating (18#8224) voor een gevelverandering;

-          19/03/1909: toelating (1909#308) voor vergrotingswerken en veranderingswerken;

-          17/05/1898: toelating (1898#772) voor een uitstalraam.

 

Vergunde/vergund geachte toestand

 

-          functie: eengezinswoning en complementaire winkel;

-          bouwvolume:

  • 3 bouwlagen onder een zadeldak;
  • winkelruimte op het gelijkvloers achter de voorgevel;

-          gevelafwerking:

  • simili witte steen bezetting;
  • onderste plint en dorpels in blauwe natuursteen;
  • houten buitenschrijnwerk.

 

Huidige toestand

 

-          functie: eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 3 bouwlagen onder een zadeldak;
  • uitbouw op de eerste verdieping tegen de linker perceelgrens;
  • totale bouwdiepte van 14,20 m aan de rechter perceelgrens en 15,20 m aan de linker perceelgrens op de gelijkvloerse en eerste verdieping;

-          gevelafwerking:

  • bepleisterde gevel met natuursteenimitatie;
  • donkerbruin geschilderde houten T-ramen.

 

Gewenste toestand

 

-          functie: eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 3 bouwlagen onder een zadeldak;
  • gelijkvloerse verdieping met een bouwdiepte van 17,30 m over de volledige perceelbreedte;
  • eerste verdieping met een bouwdiepte van 15,20 m over de volledige perceelbreedte:

-          achterliggend terras van 10 m² tot een bouwdiepte van 17,20 m;

-          linker scheimuur met een diepte van 19,14 m;

-          rechter scheimuur met een diepte van 17,20 m; 

  • tweede verdieping met een bouwdiepte van 12,20 m tegen de linker perceelgrens en 9 m ter hoogte van de rechter perceelgrens;
  • derde verdieping met een bouwdiepte van 9 m over de volledige perceelbreedte;

-          gevelafwerking:

  • bepleisterde gevel met natuursteenimitatie;
  • donkerbruin geschilderde houten ramen;

-          inrichting: buitenruimte van circa 88 m².

 

Inhoud van de aanvraag

 

-          verbouwen van een eengezinswoning waarbij het complementair handelsgelijkvloers wordt omgevormd naar woonruimtes;

-          uitbreiden van de gelijkvloerse, eerste en tweede verdieping;

-          wijzigen van de scheimuren.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

Er werden geen adviezen gevraagd.

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het bijzonder plan van aanleg BPA Pelikaanstraat, goedgekeurd bij ministerieel besluit van 3 april 2007. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: zone voor gesloten bebouwing en zone voor binnengebied.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Bijzondere plannen van aanleg (BPA's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het bijzonder plan van aanleg op volgend punt:

 

-          artikel 7.1.2. Bebouwing:

de bouwdiepte van de eerste verdieping is 15,20 m waar een maximale bouwdiepte van 15 m geldt. Het terras op de 1ste verdieping bevindt zich op ene bouwdiepte van 17,20 m. Dit overschrijdt de maximale bouwdiepte van 15 m. De scheimuren op de 1ste verdieping overschrijden de maximale bouwdiepte van 15 m.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

 

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)


De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)


De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

 

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)


De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

 

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)


De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

 

  • artikel 24 Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer:

de dinette achter de keuken op het gelijkvloers beschikt niet over raamopeningen en rechtstreekse lichtinval. De afmetingen van de dakvlakvensters van de slaapkamers op de 3de verdieping zijn onvoldoende groot voor de vereiste lichtinval;

  • artikel 34 Stabiliteit en scheidingsmuren:

er wordt geen opstand voorzien van minimaal 0,30 m ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, ter hoogte van de nieuwe daken. Deze opstand mag niet met brandbaar materiaal bekleed worden.

 

Sectorale regelgeving

 

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.


Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.


Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

 

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021”)


De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen.
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)


Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

 

Voorliggende aanvraag omvat het omvormen van het complementair handelsgelijkvloers tot leefruimtes die bij de eengezinswoning worden gevoegd.

Het omvormen naar woonruimte is op deze locatie gunstig te beoordelen.

 

Schaal – ruimtegebruik – bouwdichtheid

 

Het pand is gelegen in BPA Pelikaanstraat.

 

De aanvraag voorziet een grondige renovatie met verbouwings- en uitbreidingswerken van een ééngezinswoning bestaande uit drie bouwlagen en hellend dak. Het hoofvolume blijft in volume ongewijzigd maar de aanbouwen achteraan worden afgebroken en vervangen door nieuwbouwvolumes. Het hoofdvolume achteraan wordt over de volle perceelbreedte uitgebreid met een leefkeuken. De achtergevel komt zo op 17,30 m te liggen. Deze bouwdiepte valt ruim binnen de maximale bouwdiepte van 20 m opgelegd in het geldende BPA.

 

In voorliggende aanvraag is de achtergevel van de eerste verdieping gelegen op 15,20 m gelegen, waarbij de maximale bouwdiepte van 15 m op de verdiepingen volgens het BPA met 0,2 m overschreden wordt. Overeenkomstig artikel 4.4.1 van de VCRO kunnen na het voeren van een openbaar onderzoek beperkte afwijkingen op de voorschriften worden toegestaan. Gezien het een zeer beperkte overschrijding is en er geen bezwaarschriften hiertegen ingediend werden, kan met deze afwijking ingestemd worden.

 

Het resterende stuk plat dak tussen gelijkvloers en eerste verdieping is deels ingericht als dakterras. Hierop kan geen gunstig advies verleend worden gezien er al een afwijking van de maximale bouwdiepte wordt toegestaan. Een verdere overschrijding tot 17,20 m door het voorzien van een terras is ontoelaatbaar. Het terras belemmert bovendien de unieke mogelijkheid om de bestaande scheimuren te verlagen.

Het terras wordt dan ook uit de vergunning uitgesloten en wordt in voorwaarden opgelegd dat de scheimuren op de eerste verdieping op een diepere bouwdiepte dan 15,20 m, moeten verlaagd worden tot 0,30 m boven het hoogst aanpalende dakvlak conform artikel 34 uit de bouwcode. De dakrand van de achtergevel van de gelijkvloerse uitbouw dient eveneens tot op dezelfde hoogte van de scheimuren verlaagd te worden en het plat dak dient uitgevoerd te worden als groendak conform 38 van de bouwcode.

 

De uitbouw van de badkamer op de tweede verdieping kan gunstig geadviseerd worden. Bovendien werden bij het openbaar onderzoek ook hiertegen geen bezwaren geformuleerd.

 

De voorgestelde bouwdiepte van de uitbreidingen achteraan van 17,20 m op het gelijkvloers en maximaal 15,20 m is verenigbaar met de goede ruimtelijke ordening. Na de uitbreiding blijft er voldoende ruimte over op het gelijkvloers om een kwalitatieve tuinzone te behouden waardoor de aanvraag gunstig beoordeeld kan worden.

 

Visueel-vormelijke elementen – cultuurhistorische aspecten

 

De gelijkvloerse gevel werd eind 19de eeuw omgevormd van twee verticale raamopeningen naar een uitstalraam in functie van een complementaire handelsfunctie bij de woning. Deze complementaire functie is niet meer aanwezig.


Omwille van de privacy in de woonkamer ten opzichte van de drukke doorgangsstraat en de doorgedreven verbouwing wordt als voorwaarde opgelegd dat de gevel op het gelijkvloers hersteld moet worden naar de geleding van de oorspronkelijke woonfunctie zoals in het rood aangeduid op de plannen.

 

De dorpels en plint dienen uitgevoerd te worden in blauwe steen en het gevelvlak rondom de ramen in simili witte steenbezetting zoals op de verdiepingen. Het gelijkvloerse buitenschrijnwerk dient eveneens in hetzelfde schrijnwerk als op de verdiepingen voorzien te worden.

 

De rest van de voorgevel wijzigt niet en de aanpassing van de raamopening in de gelijkvloerse pui vormt een eerlijke vertaling van de achterliggende woonfunctie.

 

De nieuwe bouwvolumes aan de achtergevel worden uitgevoerd in wit geschilderde gevelpleisterwerk in een combinatie van aluminium schrijnwerk op het gelijkvloers en wit PVC schrijnwerk op de verdiepingen. Eén houten raam in de achtergevel blijft behouden. De platte daken worden uitgevoerd als groendak.

 

De materialen van de nieuwe gevels zijn in overeenstemming met de stedelijke context van het perceel.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

 

Tussen de nieuwe leefkeuken en de leefruimte vooraan op het gelijkvloers wordt een ‘dinette’ voorzien. Deze beschikt noch over raamopeningen, noch over lichtinval. Dit is strijdig met artikel 24 uit de bouwcode dat stelt dat licht en lucht gezien worden als basiskwaliteiten voor elke ruimte waar mensen langer verblijven. Voldoende daglichttoetreding, gecombineerd met uitzicht en voldoende ventilatie van de woning met verse lucht zijn basisvoorwaarden voor de gezondheid van de bewoners en voor een minimum verblijfskwaliteit van elke woning. Door het ontbreken van deze basiskwaliteiten kan de ‘dinette’ niet als verblijfsruimte gebruikt worden en wordt als voorwaarde opgelegd deze enkel als berging te gebruiken.

 

De dakvlakvensters van de slaapkamers op de derde verdieping voldoen niet aan artikel 24 uit de bouwcode omdat deze onvoldoende groot zijn om in de vereiste lichtinval voor verblijfsruimtes te voorzien. Er wordt in de voorwaarden opgenomen dat deze een minimaal oppervlakte van 10% van de netto-vloeroppervlakte van de ruimte moeten hebben wil men deze als verblijfsruimte blijven gebruiken.

 

Er wordt geen opstand van minimaal 0,30 m voorzien ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, ter hoogte van de nieuwe daken. Aangezien alle platte daken voorzien zijn van een groendak kan afgeweken worden van een minimale opstand van 30 cm  wanneer er tussen de scheidingswand en de vegetatie een niet-brandbare strook (reactie bij brand van minimum klasse A2FL-s2) van minstens 30 cm breed aanwezig is. Dit wordt opgelegd als voorwaarde voor vergunning.

Bijkomend wordt in de voorwaarden opgenomen dat de bovendakse scheimuren aan de rechter perceelsgrens verlaagd dienen te worden tot de contouren van het zadeldak.

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de woning aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot en kan de aanvraag gunstig geadviseerd worden.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

 

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de aanvraag betrekking heeft op de verbouwing van een eengezinswoning waarbij de functie en het aantal woongelegenheden ten opzichte van de bestaande toestand ongewijzigd blijven.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

 

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Alle handelingen, werken en wijzigingen in verband met het terras op de eerste verdieping worden uitgesloten van de vergunning.

3. Op de eerste verdieping moeten de scheimuren voorbij de bouwdiepte van 15,20 m verlaagd worden tot 0,30 m boven het hoogst aanpalende dakvlak conform artikel 34 van de bouwcode.

4. Op de eerste verdieping moet het plat dak uitgewerkt worden als groendak conform artikel 38 van de bouwcode.

5. De gelijkvloerse 'dinette' enkel als berging te gebruiken.

6. De dakvlakvensters aan de slaapkamers op de derde verdieping moeten voldoen aan artikel 24 uit de bouwcode. 

7. Het gedeelte van de scheidingsmu(u)r(en) dat geen opstand heeft van minimaal 0,30 m ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, te voorzien van een niet-brandbare strook (reactie bij brand van minimum klasse A2FL-s2) van minstens 30 cm breed voorzien tussen het groendak en de scheidingswand.

8. De scheimuren aan de rechter perceelsgrens worden tot de contouren van het zadeldak.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

22 december 2021

Volledig en ontvankelijk

21 januari 2022

Start openbaar onderzoek

1 februari 2022

Einde openbaar onderzoek

2 maart 2022

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

5 mei 2022

Verslag GOA

11 april 2022

naam GOA

Katrine Leemans

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

1 februari 2022

2 maart 2022

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Alle handelingen, werken en wijzigingen in verband met het terras op de eerste verdieping worden uitgesloten van de vergunning.

3. Op de eerste verdieping moeten de scheimuren voorbij de bouwdiepte van 15,20 m verlaagd worden tot 0,30 m boven het hoogst aanpalende dakvlak conform artikel 34 van de bouwcode.

4. Op de eerste verdieping moet het plat dak uitgewerkt worden als groendak conform artikel 38 van de bouwcode.

5. De gelijkvloerse 'dinette' enkel als berging te gebruiken.

6. De dakvlakvensters aan de slaapkamers op de derde verdieping moeten voldoen aan artikel 24 uit de bouwcode. 

7. Het gedeelte van de scheidingsmu(u)r(en) dat geen opstand heeft van minimaal 0,30 m ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, te voorzien van een niet-brandbare strook (reactie bij brand van minimum klasse A2FL-s2) van minstens 30 cm breed voorzien tussen het groendak en de scheidingswand.

8. De scheimuren aan de rechter perceelsgrens worden tot de contouren van het zadeldak.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.