De parkeerbalans neemt af met drie plaatsen. Door de infrastructurele inrichting van de straat, het invoeren van langsparkeren, en het feit dat de parkeerstrook op twee plaatsen wordt onderbroken om een overzichtelijke veilige oversteekplaats te creëren in een zone 30, wordt de parkeerbalans verklaard.
De vrijgekomen ruimte tussen de voetpaden en de nieuwe parkeerzone dient door middel van infrastructurele ingrepen (bv. met plantbakken) vrijgehouden worden van verkeer (uitgezonderd voetgangers) en/of parkerende voertuigen.
De afdeling Mobiliteit zal deze aanvulling meenemen bij de evaluatie van de proefopstelling.
Het college keurt de proefopstelling in de Dianalaan, district Berchem, goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |