Vanaf 1 december zullen de districtshuizen vervangen worden door vier regioloketten, zes stadsloketten en 32 digitale zuilen. De districten Berendrecht, Zandvliet en Lillo, Ekeren, Borgerhout, Hoboken en Berchem krijgen met hun stadsloket minieme dienstverlening, want men zal er slechts twee dagen per week terecht kunnen. Alles lijkt er dus op dat de stad maximaal bespaart op dienstverlening voor haar inwoners. Met deze verdere digitalisering zal men ongetwijfeld de kloof tussen burger en gemeentelijke diensten vergroten.
Bijgevolg vraag ik mij af hoe u de Antwerpenaren die digitaal niet ingeburgerd zijn, gaat bereiken en ervoor gaat zorgen dat deze mensen geholpen kunnen worden?
Werd deze knip in de dienstverlening besproken met de ombudsdienst? Zo ja, wat was hun advies in deze?
Hoe gaat u onze inwoners inlichten over deze wijzigingen en kan u garanderen dat u iedereen zal kunnen bereiken?
Raadsleden Branders, Staes, Van Rooy en Bastiaens stellen hun vragen.
Schepen Ait Daoud geeft antwoord op de vragen.
Raadsleden Branders, Staes, Van Rooy en Bastiaens houden nog een wederwoord.
Het volledige debat is opgenomen en raadpleegbaar via de website van de stad Antwerpen.