De gemeenteraad keurde op 16 december 2019 (jaarnummer 738) de beheersovereenkomst tussen de stad Antwerpen en Mobiliteit en Parkeren AG goed.
Artikel 8 van de beheersovereenkomst bepaalt dat het huishoudelijk reglement wordt opgemaakt door de raad van bestuur en ter kennisneming dient voorgelegd te worden aan het college. Indien er een bevoegdheidsdelegatie gebeurt vanuit de raad van bestuur aan het directiecomité, dient dit eveneens ter kennisneming worden voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 10 van de beheersovereenkomst bepaalt dat het AG voorziet in een gedocumenteerd systeem van organisatiebeheersing. Deze regels dienen ook ter kennisneming voorgelegd te worden aan het college van burgemeester en schepenen.
De raad van bestuur van Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG (AG MPA) keurde op 29 maart 2022 (jaarnummer 9) de huidige versie van het huishoudelijk reglement van de raad van bestuur van AG MPA, goed. Ook de bijkomende bevoegdheidsdelegaties van de raad van bestuur aan het directiecomité zijn in dit huishoudelijk reglement opgenomen.
In dezelfde zitting van 29 maart 2022 (jaarnummer 13) keurde de raad van bestuur ook het geactualiseerde document tot organisatiebeheersing goed.
Beide documenten worden via dit agendapunt ter kennisneming voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.
Het college neemt kennis van het huishoudelijk reglement van de raad van bestuur van Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG, met inbegrip van de bevoegdheidsdelegatie van de raad van bestuur aan het directiecomité.
Het college neemt kennis van het geactualiseerde document tot organisatiebeheersing van Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG.