Samenstelling
Aanwezig
Bart De Wever, burgemeester;
Koen Kennis, schepen;
Annick De Ridder, schepen;
Nabilla Ait Daoud, schepen;
Karim Bachar, schepen;
Elisabeth van Doesburg, schepen;
Erica Caluwaerts, schepen;
Anne Baré, waarnemend algemeen directeur
Afwezig
Jinnih Beels, schepen;
Peter Wouters, schepen;
Tom Meeuws, schepen;
Sven Cauwelier, algemeen directeur
Secretaris
Anne Baré, waarnemend algemeen directeur
Voorzitter
Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_06447 - Logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages - Uitzondering uitleenprincipes. Dossiers 10105 en 10845 - Bekrachtiging
Motivering
Gekoppelde besluiten
2019_GR_00716 - Logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 - Retributiereglement - Goedkeuring
2019_GR_00715 - Logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 - Gebruiksreglement - Goedkeuring
Aanleiding en context
Artikel 6.2.3 van het Gebruiksreglement betreffende de logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 dat door de gemeenteraad werd goedgekeurd op 16 december 2019 (jaarnummer 715), machtigt het college om (mits gemotiveerde beslissing) uitzonderingen op het reglement toe te staan.
Artikel 6.2.3 van het gebruiksreglement machtigt het college om, mits een gemotiveerde beslissing, in volgende gevallen uitzonderingen toe te staan op dit reglement:
- logistiek materiaal, dat is voorbehouden voor evenementen van categorieën 1, 2 en 5 uitlenen aan evenementen van categorieën 3 en 4 die plaatsvinden in een binnenruimte of in openlucht op private ruimte zonder openbaar karakter;
- logistiek materiaal uitlenen aan evenementen die plaatsvinden buiten het grondgebied van de stad Antwerpen;
- logistiek materiaal, dat afhankelijk van de plaats waar het evenement plaatsvindt, enkel ontleend kan worden aan bepaalde categorieën evenementen, uitlenen aan andere dan de oorspronkelijk voorziene categorieën evenementen;
- logistiek materiaal, dat is voorbehouden aan bepaalde soorten evenementen, uitlenen aan andere soorten evenementen dan deze omschreven in artikel 1.4.2 §2;
- de uitleentermijnen zoals opgenomen in artikel 1.5;
- de principiële reinigingsplicht van de organisator indien deze dit expliciet heeft aangevraagd en hiervoor toestemming van het college gekregen heeft (zie artikel 4.3.1).
Argumentatie
Voor volgend evenement vraagt de organisator een uitzondering op de uitleenprincipes van het gebruiksreglement:
Organisator | Evenement | Datum | Materiaal |
Bouckenborgh vzw in samenwerking met district Merksem
| Bouckenborgh Zomerpark 2022
| 17 juni 2022 tot en met 7 september 2022
| Dossier 10105:
Materiaal | Aantal | Nadar | 20 | Afvalcontainer 240L grijs | 15 | Vlaggenpaal standaard (met dop) | 1 | Betonblok voor vlaggenpaal
| 1
| Set van 5 zwarte partytafelhoezen
| 2
| Feesttent rood 3x3 (incl. 3 zijzeilen)
| 3
| Waterdarm 3/4 duim 50 meter op kar
| 1
| Collector dubbele 45mm aansluiting / 5 kranen
| 1
| Spoeltoog met warm water
| 1
| Verlengkabel 10 meter
| 5
| Dwarslatten voor statieven van spots
| 2
| Rode box lampenkrans gekleurd
| 4
| Rode box feesttentverlichting
| 1
| Voedingskabel 3x400 6# 10 meter
| 6
| Statieven voor spots (klein)
| 2
| Box met 30 banken van 2m
| 1
| Box met 15 tafels van 1m
| 2
| Box met 15 tafels van 2m
| 1
| Kar met 5 partytafels
| 2
| Grote kar met 50 klapstoelen
| 4
| Nadar voor 7 fietsen
| 20
| Gitterbox
| 1
| Vlag stralende 'A' 100 x 150cm
| 1
| Kraan 45mm naar 3/4 gardena
| 1
| Verdeelkast A125 400/230 volt
| 1
|
Dossier 10845: 1 feesttent 5x5m met vloer
|
De organisator vraagt een uitzondering op het uitleenprincipe in volgend kader:
Uitzondering |
De uitleentermijnen zoals opgenomen in artikel 1.5; |
De organisator motiveert zijn/haar vraag:
Motivering |
Om de organisatie van het zomerpark Bouckenborgh goed te laten verlopen, dient het materiaal voor de periode van 17 juni 2022 tot en met 7 september 2022 ontleend te worden. De uitleentermijn van vier weken, zoals voorzien in het uitleenreglement van de dienst Stadsbeheer/Bijzondere opdrachten en Feestmateriaal onder artikel 1.5 van het gebruikersreglement logistieke ondersteuning, wordt hierbij overschreden. |
Er is voldoende materiaal en/of personeel ter beschikking voor de verwerking van de aanvraag. De geplande evenementen zoals opgenomen in het evenementenkader komen door de toekenning van de uitzondering niet in het gedrang.
Regelgeving: bevoegdheid
Artikel 6.2.3 van het Gebruiksreglement betreffende de logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 dat door de gemeenteraad werd goedgekeurd op 16 december 2019 (jaarnummer 715), machtigt het college om (mits gemotiveerde beslissing) uitzonderingen op het reglement toe te staan.
Besluit
Het college van burgemeester en schepenen beslist:
Artikel 1
Het college bekrachtigt dat er een uitzondering wordt gemaakt op de uitleenprincipes van het 'Gebruiksreglement betreffende de logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025' voor volgend evenement:
Organisator |
Evenement |
Datum |
Materiaal |
Bouckenborgh vzw in samenwerking met district Merksem |
Bouckenborgh Zomerpark 2022 |
17 juni 2022 tot en met 7 september 2022 |
Dossier 10105:
Materiaal | Aantal | Nadar | 20 | Afvalcontainer 240L grijs | 15 | Vlaggenpaal standaard (met dop) | 1 | Betonblok voor vlaggenpaal
| 1
| Set van 5 zwarte partytafelhoezen
| 2
| Feesttent rood 3x3 (incl. 3 zijzeilen)
| 3
| Waterdarm 3/4 duim 50 meter op kar
| 1
| Collector dubbele 45mm aansluiting / 5 kranen
| 1
| Spoeltoog met warm water
| 1
| Verlengkabel 10 meter
| 5
| Dwarslatten voor statieven van spots
| 2
| Rode box lampenkrans gekleurd
| 4
| Rode box feesttentverlichting
| 1
| Voedingskabel 3x400 6# 10 meter
| 6
| Statieven voor spots (klein)
| 2
| Box met 30 banken van 2m
| 1
| Box met 15 tafels van 1m
| 2
| Box met 15 tafels van 2m
| 1
| Kar met 5 partytafels
| 2
| Grote kar met 50 klapstoelen
| 4
| Nadar voor 7 fietsen
| 20
| Gitterbox
| 1
| Vlag stralende 'A' 100 x 150cm
| 1
| Kraan 45mm naar 3/4 gardena
| 1
| Verdeelkast A125 400/230 volt
| 1
|
Dossier 10845: 1 feesttent 5x5m met vloer
|
Artikel 2
Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.
Artikel 3
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
SB/BOF | Het ter beschikking stellen en transport van het aangevraagde materiaal (DUM10105 en DUM10845)
|