Stad Antwerpen wenst een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Ze wil inwoners van Antwerpen en omgeving sensibiliseren om 'slim' naar Antwerpen te komen voor functionele verplaatsingen.
Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed.
Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed.
Het college keurde in zitting van 21 januari 2022 (jaarnummer 512) de gunning goed voor perceel 1 van "Raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen ", op basis van bestek GAC_2021_01729, aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5-7D te 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
Slim naar Antwerpen voert al verschillende jaren een radiocampagne in de eindejaarsperiode. Daarbij wordt ingespeeld op 'slim' gaan kerstshoppen door onderweg te combineren, bijvoorbeeld via een P+R, én te navigeren met de Slim naar Antwerpen app. Door deze radiocampagne blijft Slim naar Antwerpen zich positioneren als dé referentie qua slimme mobiliteit voor iedereen die zich in, naar of voorbij Antwerpen verplaatst.
De radiocampagne richt zich op de Vlaamse beroepsactieve autobezitters en loopt van 12 december 2022 tot en met 25 december 2022 op regionale en Vlaamse radiozenders.
De radiospots zullen voornamelijk te horen zijn tijdens de spitsuren. Ook de Warmste Week wordt meegenomen in deze campagneperiode.
Naast radio zal deze campagne ook een digitaal luik bevatten dat uit twee delen bestaat, namelijk:
De media-aankoop wordt uitbesteed aan Mediabrands Belgium NV.
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
De vastlegging dient voor de media-aankoop van de eindejaarscampagne van Slim naar Antwerpen.
Het college keurt de opdracht goed voor de media-aankoop van de eindejaarcampagne van Slim naar Antwerpen aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, ondernemingsnummer 0430.415.229, voor een bedrag van 253.572,16 EUR.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium NV Ildefonse Vandammestraat5/7D 1560 Hoeilaart Ondernemingsnummer: NBE0430415229 Rekeningnummer: BE60310059537070 | 253.572,16 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5311500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2LMS010201A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA020200 budgetperiode: 2200 | 4005537570 |