Op 1 juli 2020 (jaarnummer 123) keurde het managementteam de evaluatie van het piloottraject van de dienstreizen, de uitrol van een stadsbrede strategische planning en het aangepaste reisbeleid goed.
Op 7 september 2022 (jaarnummer 81) evalueerde het managementteam de procedure die in 2020 werd beslist en keurde enkele optimalisaties goed. Er werd onder andere beslist om de strategische planning per kwartaal op te maken in plaats van halfjaarlijks.
De verschillende bedrijfseenheden werden bevraagd naar hun geplande dienstreizen van januari 2023 tot en met maart 2023. Dienstreizen die doorgaan na maart 2023, maar bijvoorbeeld omwille van inschrijvingen toch al geboekt moeten worden, zijn ook opgenomen in deze strategische planning.
De bedrijfsdirecteur kan steeds beslissen om de dienstreis te annuleren als deze niet strookt met het reisadvies van de FOD Buitenlandse Zaken.
Op 1 juli 2020 (jaarnummer 123) besliste het managementteam om de strategische planning van de dienstreizen aan het managementteam en het college voor te leggen.
De dienstreizen worden aangerekend op het krediet van de desbetreffende bedrijfseenheid.
De kosten voor de dienstreizen van de stedelijke musea worden echter verrekend via het Autonoom Gemeentebedrijf Culturele Instellingen Antwerpen/Erfgoed. Dit volgens artikel 4§4 van de beheersovereenkomst.
Het college keurt de strategische planning van de dienstreizen, gepland van januari 2023 tot en met maart 2023, goed mits deze dienstreizen kunnen doorgaan conform de geldende richtlijnen om de verspreiding van het COVID-19 virus te beperken.
Het college keurt de strategische planning van de dienstreizen die doorgaan na maart 2023, maar omwille van inschrijving toch al geboekt moeten worden, goed mits deze dienstreizen kunnen doorgaan conform de geldende richtlijnen om de verspreiding van het COVID-19 virus te beperken.
Het college neemt kennis van de dienstreizen die plaatsvonden in kwartaal 4 van 2022 en werden goedgekeurd door de bedrijfsdirecteur.