- De notulen van de fysieke zitting van 27 juni 2022 zijn digitaal beschikbaar in eBv.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de volgende mededeling:
OCMW Antwerpen is eigenaar van een grond, gelegen aan de Hoge Keer z/n in 2160 Wommelgem en kadastraal gekend onder Wommelgem, sectie B nummers 334a, 334b en 335a met een totale kadastrale oppervlakte van 14.785 m². Op het terrein ligt er een visvijver en staat er een kleine kantine met berging.
Op 25 november 2019 (jaarnummer 99) keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de overeenkomst 2019-2024 betreffende geïntegreerd patrimoniumbeheer AG Vespa goed. Artikel 4, 2. van voormelde overeenkomst bepaalt dat AG Vespa instaat voor de uitvoering en afhandeling van alle in- en uitgaande overdrachten van zakelijke rechten met betrekking tot het OCMW-patrimonium. De beleidsbeslissing hiertoe ligt bij het OCMW. Een beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn is vereist voor elke beslissing tot verwerving of vervreemding van zakelijke rechten op OCMW-patrimonium.
Op betreffende grond werd in de jaren '60 een visvijver uitgegraven die voor een symbolische vergoeding ter beschikking werd gesteld aan de Sodico-vissersclub. Later werd er voor het gebruik van de grond een huurprijs vastgelegd die betaald werd door subsidies. Na de integratie van het OCMW Antwerpen bij de stad Antwerpen werd de personeelsvereniging Sodico ontbonden en omgevormd tot een autonome vzw. Doordat er nu dus geen rechtstreekse link met het OCMW Antwerpen meer is, wordt geadviseerd om het eigendom te vervreemden.
Volgens het schattingsverslag, opgemaakt op 8 augustus 2022 door de afdeling schatters en landmeters van AG Vespa, bedraagt de marktwaarde van het eigendom 28.000,00 EUR. Deze waarde geldt als minimumprijs bij verkoop.
Het is aangewezen deze eigendom via biedingen onder gesloten omslag te koop aan te bieden aan de voormelde minimumprijs. Zodra deze wordt bekomen, kan zonder verdere tussenkomst van de raad voor maatschappelijk welzijn een overeenkomst met de koper gesloten worden. Indien de biedingen onder gesloten omslag geen kandidaat-koper opleveren, kan het eigendom verder aan vaste prijs te koop gesteld worden.
Op deze verkoop zijn de algemene verkoopsvoorwaarden, zoals vastgesteld in de modelteksten, goedgekeurd door het directiecomité van AG Vespa in zitting van 28 augustus 2017, van toepassing.
Artikel 78 Decreet Lokaal Bestuur bepaalt: "De raad voor maatschappelijk welzijn kan bij reglement zijn bevoegdheden overdragen aan het vast bureau. De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het vast bureau worden toevertrouwd:
- 11° de daden van beschikking over onroerende goederen, behalve die vermeld in artikel 84, § 3, 8°, b)."
De minimale verkoopprijs wordt vastgesteld op 28.000,00 EUR. De gegenereerde middelen worden opgenomen in het Vastgoedfonds. Dit zal gebudgetteerd worden bij aanpassing meerjarenplan 6.
Het eigendom heeft vastgoednummer 'OCMW', de objectcode is 21584.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de verkoop van het eigendom gelegen Hoge Keer z/n, 2160 Wommelgem, gekend ten kadaster onder Wommelgem, sectie B, perceelnummers 334a, 334b en 335a, met een kadastrale oppervlakte van 14.785 m² tegen een minimumprijs van 28.000,00 EUR goed onder volgende voorwaarden:
De raad voor maatschappelijk welzijn ontslaat de algemene administratie van de patrimoniumdocumentatie van het nemen van een ambtshalve inschrijving naar aanleiding van de overschrijving van de authentieke akte en machtigt de vertegenwoordigers van het OCMW Antwerpen hiertoe de nodige verklaringen af te leggen in de akte.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Opbrengst verkoop Gronden Hoge Keer z/n 2160 Wommelgem Vastgoednummer 'OCMW' Objectcode 21584 | Minimaal 28.000,00 EUR | budgetplaats: 4291520000 budgetpositie: 260I functiegebied: 2SBS070203A00000 subsidie: SBT11165 fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2OA080119 budgetperiode: 2300‘mits goedkeuring aanpassing 6 van het meerjarenplan door college en gemeenteraad’ | NVT |
Vanaf 1 januari 2020 voorziet het Decreet Lokaal Bestuur dat er minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering, met een stand van zaken van de uitvoering van het meerjarenplan, over het eerste semester van het boekjaar wordt voorgelegd.
Het college keurde in de zitting van 27 maart 2020 (jaarnummer 2852) de werkwijze van opvolgingsrapportering goed.
Het college keurde in de zitting van 25 mei 2022 (jaarnummer 4251) de timing van de opvolgingsrapportering goed.
De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurde op 30 mei 2022 (jaarnummer 16) aanpassing 5 van het meerjarenplan 2020-2025 goed.
Artikel 263 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur (DLB) bepaalt dat er minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar moet worden voorgelegd aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Artikel 143, 241 en 489 DLB bepalen dat de verplichte opvolgingsrapportering in artikel 263 DLB ook van toepassing is op respectievelijk de districten, de autonome gemeentebedrijven en de welzijnsverenigingen.
Artikel 29 van het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen (BBC 2020) bepaalt dat de opvolgingsrapportering minstens volgende elementen bevat:
1° een stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan;
2° een overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar;
3° in voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan of de aanpassing ervan;
4° in voorkomend geval, de wijzigingen in de financiele risico's.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de opvolgingsrapportering van stad en OCMW Antwerpen over het eerste semester 2022 van meerjarenplan 2020-2025.
Zorgbedrijf Antwerpen biedt voor een gedeelte van zijn patrimonium de mogelijkheid aan om woonrechtcertificaten te verwerven. Het gaat om een alternatief voor de huur van een assistentiewoning, waarbij de certificaathouder een certificaat aankoopt, dat gedurende een vaste looptijd (in principe 20 jaar) het recht geeft om een assistentiewoning gratis te bewonen. Het nominaal aankoopbedrag wordt op het einde van de bewoning terugbetaald aan de certificaathouder of diens erfgenamen. OCMW Antwerpen treedt op als emittent van de certificaten en Zorgbedrijf Antwerpen als beheerder en dus als feitelijke uitvoerder van de verplichtingen tegenover de certificaathouders.
Op 28 juni 2018 (jaarnummer 430) besliste de raad voor maatschappelijk welzijn om Belfius Bank aan te duiden als financiële dienstverlener om ondersteuning te verlenen bij de uitgifte van de woonrechtcertificaten.
Op 27 september 2018 (jaarnummer 565) keurde de raad voor maatschappelijk welzijn een samenwerkingsovereenkomst tussen OCMW en Zorgbedrijf Antwerpen goed waarin hun wederzijdse verplichtingen in verband met de woonrechtcertificaten werden vastgelegd.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurde eerder de volgende informatiememoranda goed:
Zittingsdatum | Jaarnummer | Projectnaam | Opmerking |
27 september 2018 | 566 | Cadix | |
27 mei 2019 | 64 | Boelaer | Initiële uitgifte max. 29 certificaten |
23 september 2019 | 82 | Boeksveld | |
25 november 2019 | 100 | De Nobele Donk | |
29 maart 2021 | 8 | Boelaer (addendum) | Bijkomende uitgifte max. 62 certificaten |
Op 14 december 2020 (jaarnummer 60) keurde de raad voor maatschappelijk welzijn het informatiememorandum 'Patrimonium programma 2021' goed. In dezelfde beslissing werd de inschrijvingsperiodes voor de vier sites Cadix, Boelaer, Boeksveld en De Nobele Donk verlengd tot 28 februari 2022. Het was oorspronkelijk de bedoeling om met ingang van deze laatste datum de vier sites op te nemen in het informatiememorandum 'Patrimonium programma 2022'.
Op 27 juni 2022 (jaarnummer 22) keurde de raad voor maatschappelijk welzijn het informatiememorandum 'Patrimonium programma 2022 deel A' goed. Dit informatiememorandum had géén betrekking op de vier hierboven genoemde sites. Voor deze vier sites gelden immers licht afwijkende contractuele voorwaarden, doordat de zgn. servicecomponent van de dagprijs voor het verblijf in de serviceflat niet geïntegreerd is in het certificaat, maar apart wordt gefactureerd. Als de vier sites zouden worden opgenomen in het informatiememorandum 'Patrimonium programma 2022' (waar de servicecomponent wél geïntegreerd is in het certificaat en dus niet apart wordt gefactureerd), zou een situatie ontstaan waar op één site certificaten met verschillende voorwaarden naast elkaar bestaan, hetgeen Zorgbedrijf Antwerpen om praktische en commerciële redenen niet wenselijk acht.
OCMW en Zorgbedrijf Antwerpen wensen de bestaande werkwijze nog tot eind 2022 voort te zetten en wensen bijgevolg de inschrijvingsperiode verbonden aan de informatiememoranda Cadix, Boelaer (incl. bijkomende uitgifte), Boeksveld en De Nobele Donk te verlengen tot 31 december 2022. Aan een beperkt aantal klanten die wensten in te tekenen op een woonrechtcertificaat op een van de vier sites, maar dat (nog) niet konden omdat de (verlengde) inschrijvingsperiode van de informatiememoranda op 28 februari 2022 was afgelopen, zal de mogelijkheid worden geboden om in te tekenen op een woonrechtcertificaat met terugwerkende kracht tot 1 maart 2022. In voorkomend geval zal de in de tussentijd betaalde huurvergoeding worden terugbetaald.
De voorwaarden van de informatiememoranda blijven ongewijzigd, met uitzondering van de site De Nobele Donk, waar één serviceflat van type wijzigt en een eigen nominale waarde en wooncomponent krijgt toegekend. Hierdoor blijft het maximumaantal certificaten op 48, maar stijgt het maximum uitgiftebedrag naar 13.262.800 euro.
De (tweede) verlenging van de inschrijvingsperiodes en de wijziging voor wat betreft De Nobele Donk worden vastgelegd in addenda bij de informatiememoranda.
Art. 77, eerste lid van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn de volheid van bevoegdheid heeft in aangelegenheden die aan het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn door of krachtens de wet of het decreet zijn toevertrouwd.
OCMW neemt de verkoopprijs van de certificaten in ontvangst en stort deze integraal door aan Zorgbedrijf Antwerpen. Zorgbedrijf Antwerpen gebruikt de ontvangen bedragen voor de (pre)financiering van nieuwbouw- en renovatieprojecten en voor de aanleg van een reservefonds, dat dient als buffer voor de terugbetaling van de certificaten. Telkens wanneer een terugbetaling moet gebeuren aan een certificaathouder, maakt Zorgbedrijf Antwerpen de nodige middelen opnieuw over aan OCMW.
Alle kosten en opbrengsten verbonden aan de certificaten (inclusief de kosten van de financiële dienstverlening door Belfius) komen voor rekening van Zorgbedrijf Antwerpen, volgens de modaliteiten die in de samenwerkingsovereenkomst tussen OCMW en Zorgbedrijf Antwerpen werden vastgelegd.
OCMW draagt het risico ten aanzien van de certificaathouders, mocht Zorgbedrijf Antwerpen zijn verplichtingen op vlak van dienstverlening en terugbetaling van kapitaal niet meer (kunnen) nakomen. Het risico is (theoretisch, dus als Zorgbedrijf Antwerpen beslist alle betrokken assistentiewoningen onder de vorm van woonrechtcertificaten aan te bieden) gelijk aan het maximaal nominaal uitgiftebedrag van 69.466.800,00 euro (voor de vier sites samen). Dit bedrag houdt geen rekening met eventuele schadevergoedingen die verschuldigd zouden kunnen zijn als Zorgbedrijf Antwerpen zijn dienstverleningsverplichtingen niet meer zou (kunnen) nakomen.
De kosten van de financiële dienstverlening worden door Belfius gefactureerd aan OCMW en doorgefactureerd aan Zorgbedrijf Antwerpen. De vergoedingen die aan Belfius verschuldigd zijn, bestaan uit een eenmalig gedeelte bij opstart van het project en vervolgens een jaarlijkse vergoeding per uitgegeven certificaat. Op de vergoedingen die aan Belfius betaald worden is 21% btw verschuldigd.
De loutere verlenging van de inschrijvingsperiodes brengt op zich geen bijkomende kosten met zich mee; de jaarlijkse vergoeding per uitgegeven certificaat zal voor 2022 verrekend worden op de bestelbon met nummer 4004031417 (goedgekeurd door de raad voor maatschappelijk welzijn op 27 juni 2022, jaarnummer 22). Voor de volgende jaren zal de bestelbon later worden opgemaakt en ter goedkeuring worden voorgelegd aan het bevoegde orgaan.
De raad voor maatschappelijk welzijn bekrachtigt het addendum bij het informatiememorandum "Cadix", met ingang van 1 maart 2022.
De raad voor maatschappelijk welzijn bekrachtigt het tweede addendum bij het informatiememorandum "Boelaer", met ingang van 1 maart 2022.
De raad voor maatschappelijk welzijn bekrachtigt het addendum bij het informatiememorandum "Boeksveld", met ingang van 1 maart 2022.
De raad voor maatschappelijk welzijn bekrachtigt het addendum bij het informatiememorandum "De Nobele Donk", met ingang van 1 maart 2022.
De spreekruimtes in de sociale centra kunnen indien mogelijk door verschillende (sociale) organisaties en partners gebruikt worden. Zo wordt er samengewerkt aan het realiseren van de sociale grondrechten van iedereen die op het grondgebied van de stad Antwerpen verblijft.
Het betreft hier een terbeschikkingstelling van de spreekruimtes van het patrimonium van OCMW Antwerpen.
Er wordt een reglement opgemaakt voor alle gebruikers van spreekruimten van de sociale centra. Er bestond op heden nog geen reglement voor alle gebruikers, wat voornamelijk van belang is wat betreft de verplichting van de gebruikers die geen overeenkomst/afsprakennota hebben met de stad of het OCMW, om zich afdoende te verzekeren bij het gebruik van de ruimte. Het betreft spreekruimtes in alle huidige sociale centra, maar ook in geval van verhuisbewegingen of nieuwe sociale centra. In het reglement is verder opgenomen:
Artikel 78, 3° van het Decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn de reglementen vaststelt.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt het gebruiksreglement voor het gebruik van de spreekruimtes in de sociale centra goed, met inwerkingtreding op 1 oktober 2022.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurde op 30 mei 2022 (jaarnummer 16) de aanpassing 5 van het meerjarenplan 2020-2025 goed.
Op 15 juli 2022 keurde de federale POD Maatschappelijke Integratie, Armoedebestrijding (MI) een Ministerieel besluit goed dat in een subsidie voorziet van maximum 200.000,00 EUR aan Foodsavers Antwerpen, een belangrijk opslag- en verdeelcentrum voor FEAD voedingsmiddelen, voor de aankoop van de meest noodzakelijke voedings- en hygiënemiddelen:
Met dit besluit wordt de lijst van nominatieve toekenningen aangepast, om de verdeling van de tweede schijf van 100.000,00 EUR over de verschillende voedselhulporganisaties mogelijk te maken in functie van de maatschappelijke noden.
Er is een grote nood aan voeding bij de verschillende voedselhulporganisaties in de stad Antwerpen. POD MI voorziet in een subsidie om in deze nood te voorzien. De voedselbedelingsorganisaties hebben een goed zicht op de noden op het terrein. Zij zijn dan ook het beste geplaatst om in te schatten welke voedings- en hygiënemiddelen aangekocht moeten worden voor de hulpbehoevenden.
Voedselhulporganisaties kunnen voedings- en hygiëneproducten bestellen voor het hieronder vermelde bedrag. De subsidie mag besteed worden tot uiterlijk 31 oktober 2022.
De verdeling van de middelen wordt gemaakt op basis van het aantal begunstigden, meer bepaald het aantal gezinnen die per voedselhulporganisatie worden geholpen. Er wordt een verschil gemaakt tussen een klein (<100 begunstigden), midden (>100 begunstigden) en groot (>500 begunstigden) bereik van de verschillende organisaties.
Het vast bureau zal hierna de aanwendingsvoorwaarden voor de ondersteuning vastleggen in een afsprakennota, die aan de ontvangers ter kennisgeving wordt voorgelegd. Daarin worden bepalingen opgenomen over, onder meer, het bedrag van de ondersteuning en de aanwendingsmodaliteiten ervan, en de inhoud, uitvoering en verantwoording van het project dat door de ontvangers zal worden uitgevoerd.
Exploitatietoelage:
Budgetplaats | Functiegebied | Budgetpositie | Project | Uitvoerder | Budget | Jaar | Subsidie |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Tele-Dienst VZW | 3.550,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Onthaal Sint Antonius van Padua VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Raad & Daad VZW | 2.012,50 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Welzijnsschakels vzw | 3.550,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Zenith VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Club De Grijze Kat VZW | 3.550,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | De Toevlucht VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | S.O.S Hamin VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Al-Ikram VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | C Dienst VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Moeders voor Moeders VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Buurthuis Stroboertje VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Sint-Vincentius VZW Sint-Hubertus VZW | 3.550,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Kerkfabriek Heilig Sacrament te Berchem | 2.012,50 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Welzijnsschakel Wilrijk VZW | 3.550,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Welzijnsschakel Hoboken VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Leger des Heils VZW | 2.012,50 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Polderhart VZW | 2.012,50 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Filet Divers VZW | 6.000,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Solidariteit Eva VZW | 3.550,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | Ondersteuning voedselhulporganisaties | Sociaal Winkelpunt vzw
| 10.650,00 EUR | 2022 | SBT11355 |
Voor deze ondersteuning werd er met een IKA-light 100.000,00 EUR verschoven:
Budgetplaats | Functiegebied | Budgetpositie | Jaar | Subsidie | Oorspronkelijk bedrag | Wijziging | Nieuw bedrag | Toewijzing aan |
4403015000 | 2HMS050303A00000 | 648212 | 2022 | SUB_NR | 6.706.155,43 EUR | - 100.000,00 EUR | 6.606.155,43 EUR | Ondersteuning voedselhulporganisaties |
4402505000 | 2HMS050101A00000 | 6141 | 2022 | SBT11355 | 0,00 EUR | + 100.000,00 EUR | 100.000,00 EUR | Ondersteuning voedselhulporganisaties |
De Wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen.
het Kaderbesluit basisprincipes ondersteuningsbeleid goedgekeurd door de raad voor maatschappelijk welzijn op 26 oktober 2020 (jaarnummer 45) zijn van toepassing.
Het ministerieel besluit van 15 juli 2022 houdende toekenning van een toelage van 200.000,00 EUR aan Foodsavers Antwerpen - een belangrijk opslag- en verdeelcentrum voor de FEAD voedingsmiddelen voor de betoelaging van de aankoop van de meest noodzakelijke voedings- en hygiënemiddelen.
De raad voor maatschappelijk welzijn is op grond van artikel 78, lid 2, 17° van het Decreet lokaal bestuur bevoegd om nominatieve subsidies toe te kennen.
Subsidie POD MI: een voorschot van 60% (120.000 EUR) wordt betaald na kennisgeving van het ministerieel besluit van 15 juli 2022. Het resterende saldo van 80.000 EUR zal worden uitbetaald op het einde van de subsidieperiode, na voorlegging en goedkeuring van het eindrapport, de schuldvordering en de bewijsstukken.
De bestellingen door de voedselhulporganisaties zullen rechtstreeks bij Solucious nv gebeuren, en Solucious nv zal rechtstreeks factureren aan de stad.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 3.550,00 EUR aan Tele-Dienst VZW, Schermersstraat 7, 2000 Antwerpen met ondernemingsnummer 0408 474 720, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan Onthaal Sint Antonius van Padua VZW, Paardenmarkt 109, 2000 Antwerpen met ondernemingsnummer 0646 941 597, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 2.012,50 EUR aan Raad & Daad VZW, Dendermondestraat 13, 2018 Antwerpen met ondernemingsnummer 0410 546 659, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 3.550,00 EUR aan Welzijnsschakels vzw (Voedselhulp Wederzijds Kristus Koning), Huidevettersstraat 165, 1000 Brussel met ondernemingsnummer 0458 084 478, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan Zenith VZW, Biekorfstraat 92, 2060 Antwerpen met ondernemingsnummer 0448 666 669, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 3.550,00 EUR aan Club De Grijze Kat VZW, Damplein 12, 2060 Antwerpen met ondernemingsnummer 0409 930 809, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan De Toevlucht VZW, Poederleeseweg 5, 2290 Vorselaar met ondernemingsnummer 0453 976 331, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan S.O.S Hamin VZW, Leeuwlantstraat 129, 2100 Antwerpen met ondernemingsnummer 0440 666 446, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan Al-Ikram VZW, Laar 72, 2140 Antwerpen met ondernemingsnummer 0827 384 561, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan C Dienst VZW, Compagnons Depanneurs – C. Dienst vzw, Ijskelderstraat 37, 1060 Sint-Gillis (Brussel) met ondernemingsnummer 0416 016 271, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan Moeders voor Moeders VZW, Helmstraat 87/89, 2140 Antwerpen met ondernemingsnummer 0452 975 944, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan Buurthuis Stroboertje VZW, Bredabaan 531, 2170 Antwerpen met ondernemingsnummer 0812 338 079, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 3.550,00 EUR aan Sint-Vincentius VZW Sint-Hubertus VZW, Sint-Vincentius a Paulovereniging, Provinciale Raad van Antwerpen, Sint-Paulusstraat 22, 2000 Antwerpen met ondernemingsnummer 0836 054 480, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 2.012,50 EUR aan Kerkfabriek Heilig Sacrament te Berchem, Pervijzestraat 52, 2600 Antwerpen met ondernemingsnummer 0211 233 831, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 3.550,00 EUR aan Welzijnsschakel Wilrijk VZW, Koornbloemstraat 57, 2610 Antwerpen met ondernemingsnummer 0732 840 542, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan Welzijnsschakel Hoboken VZW, Broydenborglaan 2-1, 2660 Antwerpen met ondernemingsnummer 0897 689 666, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 2.012,50 EUR aan Leger des Heils VZW (vestiging Antwerpen), Nieuwe Graanmarkt 34, 1000 Brussel met ondernemingsnummer 0416 251 744, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 2.012,50 EUR aan Polderhart VZW, Antwerpsebaan 251, 2040 Berendrecht met ondernemingsnummer 0783 787 615, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 6.000,00 EUR aan Filet Divers VZW, Rolwagenstraat 49, 2018 Antwerpen met ondernemingsnummer 0810 084 810, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 3.550,00 EUR aan EVA-Centrum vzw, (Solidariteit Eva), Kattenberg 54, 2180 Antwerpen met ondernemingsnummer 0413 518 225, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties'.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nominatieve toekenning goed voor een ondersteuning van 10.650,00 EUR aan Sociaal Winkelpunt vzw, Nationalestraat 111, 2000 Antwerpen met ondernemingsnummer 0829 292 590, voor het project 'ondersteuning voedselhulporganisaties' waarvan:
- Er werden geen opmerkingen gemaakt over de notulen van de zitting van 27 juni 2022, bijgevolg worden zij als goedgekeurd beschouwd.