Samenstelling
Aanwezig
Soufiane Amrani, voorzitter districtsraad;
Luc Moerkerke, districtsraadslid;
Marc De Meyer, districtsraadslid;
Patrick Paredaens, districtsraadslid;
Marij Preneel, districtsburgemeester;
Kristine Matheussen, districtsraadslid;
Omar Al Jattari, districtsschepen;
Fatima Talhaoui, districtsraadslid;
Hans Gooris, districtsraadslid;
Ben Van Duppen, districtsschepen;
Sharmin Shayla, districtsraadslid;
Jos D'Haese, districtsraadslid;
Anneleen Lauwers, districtsraadslid;
Pieter Vissers, districtsraadslid;
Eva Van Keer, districtsraadslid;
Aïssatou Cissé, districtsschepen;
Ben Segers, districtsraadslid;
Betty Van de Wauwer, districtsraadslid;
Ellen Dehing, districtsraadslid;
Lena Coene;
Thanh Beels;
Katleen Vanderstappen, plaatsvervangend districtssecretaris;
Linda Snoeys, districtssecretaris
Afwezig
Koen Van Roey, districtsraadslid;
Said Boussacouq, districtsraadslid;
Abdullah Ibrahim, districtsraadslid;
Mariam El Osri
Secretaris
Linda Snoeys, districtssecretaris
Voorzitter
Soufiane Amrani, voorzitter districtsraad
2022_IP_00023 - Interpellatie van raadslid Pieter Vissers: Werken proximus in Borgerhoutse straten
Motivering
Indiener(s)
Pieter Vissers
Gericht aan
Marij Preneel
Tijdstip van indienen
wo 26/01/2022 - 21:34
Toelichting
In onze Borgerhoutse straten wordt momenteel hard gewerkt door Proximus. Ze lijken volop bezig met het vervangen en vernieuwen van materiaal. Hiervoor vernieuwt men ook materiaal langs de gevels van huizen en worden straten opengebroken om bekabeling aan te leggen. Er is zoals steeds een wederkerend probleem bij al deze nutswerken. De straten worden volledig opengelegd en vaak niet in oorspronkelijke staat teruggelegd. Het duurt soms erg lang vooraleer deze worden hersteld en niet altijd in even goede staat.
Daarnaast vernam ik dat er op andere plaatsen de kans wordt genomen bv. bij de herstelling van de straat - en mits een beperkte meerkost - aan de hoeken van een straat extra voetpaduitstulpingen te voorzien. Zo wordt de veiligheid voor voetgangers verhoogd bv. bij het oversteken omdat auto's moeten vertragen enz... Dit lijkt me een goed voorbeeld van een win-win situatie.
Mijn vragen aan het bevoegde lid van het schepencollege:
- Wat zijn de afspraken omtrent het herstellen van de straten nadat nutswerken plaatsvonden? Moet de aannemer dit doen, tegen welke termijn en met met welke kwaliteitsnormen? Kan er ingegrepen worden om de snelheid van een definitieve herstelling te versnellen? Maakt de stad hierover afspraken met nutsmaatschappijen?
- Ziet het district mogelijkheden om bv. met een kleine meerkost ook voetpaduitstulpingen te gaan voorzien waar zinvol na bv. nutswerken?