Op 7 januari 2019 (jaarnummer 4) keurde het districtscollege de aanpassing principes budgethouderschap, bestellen en goedkeuren voor het district goed.
Op 15 april 2022 (jaarnummer 3052) keurde het college de leidraad en procedure rond catering van recepties, evenementen en leveren van warme maaltijden goed. In dit besluit werd besteknummer GAC_2021_02000 opgenomen waarop leveranciers kunnen inschrijven.
Op 18 november 2023 organiseert district Antwerpen een jubilarissenfeest.
Artikel 43 §5 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten:
§ 5. Wanneer een raamovereenkomst met meer dan één ondernemer wordt gesloten, wordt die raamovereenkomst uitgevoerd op een van de volgende wijzen :
1° volgens de voorwaarden van de raamovereenkomst, zonder dat de opdracht opnieuw voor mededinging wordt opengesteld, wanneer de overeenkomst alle voorwaarden bevat met betrekking tot de uitvoering van de betrokken werken, leveringen of diensten alsmede de objectieve voorwaarden ter bepaling van de ondernemers die deze als partij bij de raamovereenkomst zullen uitvoeren; laatstbedoelde voorwaarden worden vermeld in de opdrachtdocumenten voor de raamovereenkomst;
2° wanneer de raamovereenkomst alle voorwaarden bevat voor de betrokken werken, leveringen en diensten, ten dele zonder opnieuw tot mededinging op te roepen overeenkomstig punt 1° en ten dele met een nieuwe oproep tot mededinging tussen de ondernemers die partij zijn bij de raamovereenkomst overeenkomstig punt 3°, wanneer de aanbestedende overheden deze mogelijkheid in de opdrachtdocumenten voor de raamovereenkomst hebben vermeld. De keuze of specifieke werken, leveringen of diensten worden verkregen na een nieuwe oproep tot mededinging dan wel rechtstreeks volgens de voorwaarden van de raamovereenkomst, wordt gemaakt aan de hand van objectieve criteria, die in de opdrachtdocumenten voor de raamovereenkomst worden opgenomen. In deze opdrachtdocumenten wordt ook aangegeven welke voorwaarden aan een nieuwe oproep tot mededinging kunnen worden onderworpen.
De mogelijkheden als voorzien in het eerste lid van dit punt gelden tevens voor elk perceel van een raamovereenkomst waarvoor in de raamovereenkomst de voorwaarden zijn vastgelegd met betrekking tot de werken, diensten en leveringen, ongeacht de vraag of alle voorwaarden met betrekking tot de werken, diensten en leveringen in kwestie in het kader van andere percelen, zijn vastgelegd.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Artikel 134, 2e lid, 2° van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat het college bevoegdheden, die door andere overheden werden opgedragen, kan overdragen aan de districtscolleges, voor zover de regel die het college deze bevoegdheid toewees, het college daartoe machtigt.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgelegd. Artikel 7 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor evenementen en feestelijkheden.
De dienstnota financiën “Bestellen en betalen binnen de stad, districten en OCMW” van 17 december 2018 bepaalt dat voor normale bestellingen > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR exclusief btw op het exploitatiebudget de betreffende bestelbonnen - met uitzondering van correctiebestellingen - op lijst mogen worden verzameld door de bedrijven of diensten. Het college keurt als budgethouder deze lijsten goed.
Er is een offerte gevraagd bij de leveranciers die zijn opgenomen in de pool voor catering van recepties, evenementen en leveren van warme maaltijden:
- De Feestleverancier BV: heeft een offerte ingediend, de totale kostprijs bedraagt 7.113,92 EUR incl. BTW;
- Bien Cuit: de leverancier is niet beschikbaar op de datum van het evenement;
- D'Anvers Events: heeft een offerte ingediend, de totale kostprijs bedraagt 5.440,50 EUR incl. BTW;
- Party Services BV: heeft een offerte ingediend, de totale kostprijs bedraagt 6.644,92 EUR incl. BTW;
- Salons Frank De Boeck; heeft een offerte ingediend, de totale kostprijs bedraagt 6.658,95 EUR incl. BTW.
De opdracht wordt toegewezen aan Salons Frank De Boeck volgens de criteria van het gunningsverslag.
Het districtscollege keurt de bestelbon 4005578279 goed voor een bedrag van 6.658,95 EUR (inclusief btw), voor de catering op het jubilarissenfeest van district Antwerpen, op naam van Frank De Boeck, Jacob Jacobsstraat 45, 2018 te Antwerpen met ondernemingsnummer 0506.571.513.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Frank De Boeck Rekeningnummer: BE41 4062 0605 7110 | 6.658,95 EUR | budgetplaats: 5004500000
budgetpositie: 6141 functiegebied: 2ANT010405A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2AN090719 budgetperiode: 2300 | 4005578279 |