Op 22 november 2022 keurde de districtsraad (jaarnummer 62) het reglement mantelzorgpremie voor senioren goed.
Een attest gezinssamenstelling mag niet meer worden opgevraagd door de medewerker van de stad Antwerpen die deze ondersteuning opvolgt. Bijgevolg werd in het ondersteuningsreglement het tekstgedeelte "...of de toelating aan de stedelijke administratie om dit uittreksel zelf op te vragen." geschrapt.
De wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen.
Het Kaderbesluit basisprincipes ondersteuningsbeleid zoals goedgekeurd door de gemeenteraad van 26 oktober 2020 (jaarnummer 595}.
Binnengemeentelijke decentralisatie
In het gemeenteraadsbesluit van 29 mei 2017 (jaarnummer 300) werden de bevoegdheden van de districtsraden vastgelegd. Artikel 5 bepaalt dat de districtsraad bevoegd is voor lokaal seniorenbeleid.
Het ondersteuningsreglement mantelzorgpremie goedgekeurd door de districtsraad van 22 november 2022 (jaarnummer 62) wordt aangepast.
Voornaamste wijzigingen:
De middelen bevinden zich op onderstaand boekingsadres in het meerjarenplan:
budgetplaats: 5013000000
budgetpositie: 6496500
functiegebied:2BER010107A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2BE090959
budgetperiode: 2400/ 2500
De districtsraad keurt de aanpassing aan het reglement mantelzorgpremie met een looptijd van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2025 goed.
De districtsraad neemt kennis van de gecoördineerde versie van het reglement mantelzorgpremie.