Het college heeft op 14 oktober 2022 een raamovereenkomst met meerdere ondernemers voor verschillende facilitaire diensten, via een mededingingsprocedure met onderhandeling op basis van bestek PZA/2021/403 perceel 4 duurzame catering, gegund aan de firma Compass Group Belgilux SA, Hermeslaan 1H, 1831 Machelen, ondernemingsnummer 0408.364.753 (jaarnummer 08283).
Tijdens de rondgang in het mastergebouw hebben de projectleiders vastgesteld dat de voorziene bestek- en afruimmeubels verkeerd werden ingeschat en dat de voorraadrekken voor de verschillende ruimtes in het keukengedeelte niet voorzien waren. Zowel de bestek- en afruimmeubels als de voorraadrekken zijn noodzakelijk om het gebouw tijdig te kunnen uitbaten.
De architect heeft bevestigd dat in de outputspecificaties een keuken was gevraagd die 300 maaltijden kan serveren. Het huidige afruimmeubel voldoet daar aan en is dan ook door de opdrachtgever goedgekeurd. De huidige keuken is echter geschikt om een veelvoud van dat aantal maaltijden te serveren, hiervoor is géén meerprijs gevraagd door de opdrachtnemer. Het huidige afruimmeubel is echter niet mee geëvolueerd naar het geschatte aantal van 660 restaurantgasten per dag.
Om het deelproject nog tijdig te kunnen uitvoeren wenst de afdeling facility via de raamovereenkomst PZA/2022/403 perceel 1 gegund aan Compass Group Belgilux SA de geschikte bestek- en afruimmeubels en de voorraadrekken aan te kopen en waarbij de offerte marktconform werd beoordeeld door de begeleidend aangesteld experten. Omdat dit niet in de oorspronkelijke opdracht voorzien was, is het noodzakelijk om de opdracht uit te breiden.
De opdracht werd gegund voor een totaalbedrag van 3.710.437,07 EUR (inclusief 12% btw) voor een periode van 72 maanden.
De dienst aankoop van Politiezone Antwerpen vraagt een aanvulling van het budget ten bedrage van 132.632,30 EUR (inclusief 21% btw). De totale kostprijs voor duurzame catering bedraagt hierdoor in totaal 3.710.437,07 EUR (inclusief 12% btw) en 132.632,30 EUR (inclusief 21% btw) verspreid over de dienstjaren 2023 tot en met 2028.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.
Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.
Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Artikel 26, §1, 2°, b van de wet van 15 juni 2006 betreft nieuwe werken of diensten bestaande uit de herhaling van soortgelijke werken of diensten, die door dezelfde aanbestedende overheid worden gegund aan degene die de oorspronkelijke opdracht uitvoert, op voorwaarde dat deze werken of diensten overeenstemmen met een basisontwerp en dit ontwerp het voorwerp uitmaakte van de oorspronkelijke opdracht (geplaatst bij open of beperkte procedure). De mogelijkheid om deze procedure aan te wenden, dient evenwel bij het in mededinging stellen van de eerste opdracht te worden vermeld. Bovendien moet de gunning van de herhalingsopdrachten gebeuren binnen drie jaar na de sluiting van de oorspronkelijke opdracht.
Op grond van artikel 236 van de Nieuwe Gemeentewet stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.
De totale uitgave voor de aanvullende diensten bedraagt 132.632,30 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de gewone en de buitengewone politiebegroting. Op de buitengewone politiebegroting, op budgetpositie 33000_63351 en 33000_74451 is voor dienstjaar 2023 voldoende krediet beschikbaar.
Het college keurt goed dat de opdracht, gegund op basis van de mededingingsprocedure met onderhandeling met referentie PZA/2021/403 voor het sluiten van een raamovereenkomst met meerdere ondernemers voor verschillende facilitaire diensten, wordt gewijzigd om de geschikte bestek- en afruimmeubels en de onvoorziene voorraadrekken aan te kopen .
Het college keurt goed dat voor de aanvullende diensten gedurende het dienstjaar 2023 het bedrag van 132.632,30 EUR (inclusief 21% btw) wordt vastgelegd op de firma Compass Group Belgilux SA, Hermeslaan 1H, 1831 Machelen, ondernemingsnummer 0408.364.753.
De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Perceel 4: Duurzame catering Aankoop bestek- en afruimmeubels Compass Group Belgilux SA, Hermeslaan 1H, 1831 Machelen, ondernemingsnummer 0408.364.753 |
81.192,21 EUR (inclusief 21% btw) | budgetplaats: 60030 budgetpositie: 33000_63351 functiegebied: TDLP1SVG080101 subsidie: SUB_NR fonds: LPA begrotingsprogramma: NR budgetperiode: 2300 |
wordt later opgemaakt |
Perceel 4: Duurzame catering Aankoop voorraadrekken Compass Group Belgilux SA, Hermeslaan 1H, 1831 Machelen, ondernemingsnummer 0408.364.753 |
51.440,09 EUR (inclusief 21% btw) | budgetplaats: 60030 budgetpositie: 33000_74451 functiegebied: TDLP1SVG080101 subsidie: SUB_NR fonds: LPA begrotingsprogramma: NR budgetperiode: 2300 |
wordt later opgemaakt |