Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2022067029 |
Gegevens van de aanvrager: | BVBA Cool Delivery Belgium met als adres Rue de la Vieille-Sambre,Morn. 34 te 5190 Jemeppe-sur-Sambre |
Gegevens van de exploitant: | BVBA Cool Delivery Belgium (0681678089) met als adres Rue de la Vieille-Sambre,Morn. 34 te 5190 Jemeppe-sur-Sambre |
Ligging van het project: | Terbekehofdreef 51-53 te 2610 Wilrijk (Antwerpen) |
Kadastrale percelen: | afdeling 44 sectie D nr. 176X3 |
waarvan: |
|
- 20220113-0064 | afdeling 44 sectie D nr. 176X3 (HelloFresh HUB Antwerpen) |
Vergunningsplichten: | stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | plaatsen en exploiteren van een hoogspanningscabine, een 40-tal laadpunten, een koelkamer en een stalplaats voor 60 bestelwagens |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 21/12/2018: vergunning (OMV_2018118476) voor het verbouwen van een industriegebouw tot 3 afzonderlijke industriegebouwen met daarin 9 afzonderlijke units (wijziging vergunning OMV_2018066920);
- 31/08/2018: vergunning (OMV_2018066920) voor het verbouwen van een industriegebouw tot 3 afzonderlijke industriegebouwen met daarin 9 afzonderlijke units;
- 24/11/2017: aanvraag (20172994) voor rioleringswerken en aanleggen van de straten Terbekehofdreef, Dynamicalaan en het gedeelte van de Moerelei tussen Fotografielaan en Terbekehofdreef;
- 07/07/2017: goedkeuring van het ontwerp-eindrapport voor de waterstudie Ter Beke Zuid door het college van burgemeester en schepenen;
- 23/07/2003: vergunning (222#10613) voor het plaatsen van een tijdelijk modulair gebouw;
- 26/02/1998: vergunning (222#9338) voor het oprichten van een losstaande hoogspanningscabine;
- 10/12/1992: vergunning (222#11301) voor het aanleggen van verhardingen voor het gebouw;
- 06/02/1989: vergunning (222#7364)voor het uitbreiden van werkhuizen;
- 08/08/1988: vergunning (222#7208) voor het uitbreiden van een industriegebouw;
- 10/05/1982: vergunning (222#5938) voor het uitbreiden van een industriegebouw;
- 01/12/1980: vergunning (222#5618) voor het uitbreiden van een industriegebouw;
- 19/06/1974: vergunning (222#3618) voor het oprichten van bergplaatsen;
- 20/01/1968: vergunning (222#2139) voor het bouwen van een nijverheidsgebouw.
Vergunde toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- inrichting:
Bestaande toestand
- ongewijzigd ten opzichte van de laatst afgeleverde vergunning.
Nieuwe toestand
- het plaatsen van een vrijstaande hoogspanningscabine:
- gevelafwerking:
Inhoud van de aanvraag
- de aanvraag betreft enkel het plaatsen van een vrijstaande hoogspanningscabine aan de linkerkant van nummer 53;
- alle andere handelingen, werken en wijzigingen tegenover de laatst vergunde toestand maken geen deel uit van de aanvraag.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Voorgeschiedenis
De deputatie verleende een vergunning aan Hansa Mertens Shelving nv op 19 augustus 1999 voor het uitbaten van een metaalbewerkingsbedrijf. Op 21 januari 2001, 25 oktober 2001 en 7 oktober 2004 werd de vergunning aangepast (MLVER/00-169, MLWV/01-22 en MLVER/04-70). De vergunning was geldig tot 19 augustus 2019.
Inhoud van de aanvraag
Het project omvat de exploitatie van technische installaties bij een verdeelcentrum voor maaltijdboxen.
Aangevraagde rubriek(en)
Aangevraagde rubriek(en) HelloFresh HUB Antwerpen
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1 x 630,00 kVA |
12.2.2° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van meer dan 1.000 kVA; | 1 x 1.600,00 kVA |
15.1.2° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van meer dan 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 60 voertuigen |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 60,90 kW |
33.4.1°c) | opslag van papierdeeg, papier, karton en van waren uit papier en karton, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, met een capaciteit van meer dan 200 ton in een lokaal, als de inrichting volledig in een industriegebied ligt; | 480,00 ton |
Aangevraagde bijstelling bijzondere milieuvoorwaarden in afwijking van algemene of sectorale voorwaarden
HelloFresh HUB Antwerpen
1. |
| Bij te stellen voorwaarde: Artikel 5.15.0.6. § 1 van Vlarem II Onverminderd de bepalingen van hoofdstuk 4.5. zijn rustverstorende werkzaamheden verboden op werkdagen tussen 19.00 uur en 7.00 uur alsmede op zon- en feestdagen, tenzij anders vermeld in de omgevingsvergunning voor de exploitatie van de ingedeelde inrichting of activiteit.
Voorgesteld alternatief/aanvulling: In het bijzonder wordt de wijziging gevraagd voor bestelwagens op weekdagen van 19.00 tot 23.00 uur, op zaterdag van 6.00 tot 7.00 uur en op zondag van 12.00 tot 22.00 uur. Het betreft enkel het aankomen en vertrekken van transporten met bestelwagens. Daarnaast wordt gevraagd 2 leveringen per nacht met de vrachtwagen toe te staan.
|
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA | 18 november 2022 | 28 december 2022 | Voorwaardelijk gunstig |
Fluvius System Operator/ Fluvius | 18 november 2022 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
|
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie | 21 november 2022 | 28 november 2022 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een industriegebied. Deze zijn bestemd voor de vestiging van industriële of ambachtelijke bedrijven. Ze omvatten een bufferzone. Voor zover zulks in verband met de veiligheid en de goede werking van het bedrijf noodzakelijk is, kunnen ze mede de huisvesting van het bewakingspersoneel omvatten. Tevens worden in deze gebieden complementaire dienstverlenende bedrijven ten behoeve van de andere industriële bedrijven toegelaten, namelijk: bankagentschappen, benzinestations, transportbedrijven, collectieve restaurants, opslagplaatsen van goederen bestemd voor nationale of internationale verkoop, (Artikel 7 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.
Sectorale regelgeving
- MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
Uit de beschrijvende nota blijkt dat er 40 laadpunten voorzien worden voor het opladen van elektrische transportwagens in functie van het bedrijf. Om voldoende vermogen te creëren wordt een nieuwe HS-cabine geplaatst. Deze wijziging is in functie van het bestaande bedrijf en is hiermee in overeenstemming met de industriële bestemming van het perceel. Het plaatsen van deze hoogspanningscabine is bijgevolg functioneel inpasbaar.
Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid
De plannen tonen dat de hoogspanningscabine gepositioneerd wordt naast het bestaande industriegebouw. Het plaatsen van een hoogspanningscabine op deze positie, aan de linkerzijde van het bestaande volume, is niet storend in de industriële omgeving. De aanvraag is bijgevolg aanvaardbaar in functie van schaal en ruimtegebruik.
Visueel-vormelijke elementen
Uit de ingediende documentatie blijkt dat de hoogspanningscabine wordt uitgevoerd in een groene, een lichtgrijze of een witte structuurverf. De omgeving wordt gekenmerkt door zowel donker- als lichtgrijze materialen. Daarom wordt als voorwaardenopgelegd om de hoogspanningscabine af te werken in lichtgrijze structuurverf.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de aanvraag aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
De exploitant levert vanuit zijn vestiging in Wilrijk maaltijdboxen aan klanten in de ruime regio, waarbij zo veel mogelijk zal gebruik gemaakt worden van transporten met elektrische voertuigen. Het bedrijf voorziet hiervoor een veertigtal laadpunten, koelinstallaties en twee transformatoren die moeten instaan voor de stroombevoorrading vanuit het elektriciteitsnet.
Het grootste deel van het energieverbruik is gerelateerd aan de koelunits, de airco’s en het laden van de elektrische voertuigen. Het verbruik wordt geschat op 500 MWh per jaar. De transformators worden voorzien in een hoogspanningscabine die wordt geplaatst in de noordoostelijke hoek van het gebouw. Ze hebben een vermogen van 1.600 kVA en 630 kVA. Ten gevolge van recente wijzigingen opgenomen in de Vlaremtrein 2019 zijn tranfo's met een vermogen van minder dan 1.000 kVA niet langer ingedeeld. De rubriek wordt dan ook geschrapt. De cabine is uitgerust met een gegalvaniseerde stalen olieopvangbak met voldoende volume om het volledige olievolume op te vangen.
Het risico op bodemverontreiniging bij accidentele vrijstelling van de olie is voldoende beperkt.
De maaltijdboxen worden volledig klaar per vrachtwagen geleverd en tijdelijk gestockeerd in de koelkamers:
| drijfkracht | warmtemiddel | GWP |
koelinstallatie 1 | 18,6 kW | 23 kg R448a | 1.387 |
koelinstallatie 2 | 18,6 kW | 23 kg R448a | 1.387 |
koelinstallatie 3 | 10,2 kW | 18 kg R448a | 1.387 |
totaal | 47,4 kW | 64 kg R448a |
|
Daarnaast zijn nog drie airconditioningsinstallaties aanwezig voor de klimatisatie van de kantoorruimte. De units van 2x 5 kW en 3,5 kW bevatten elk 0,6 kg R32 koelmiddel (GWP 675).
De maaltijdboxen worden in de loop van de dag verdeeld naar de klanten met bestelwagens, waarvan er in totaal zo’n 60 voertuigen gestald zullen worden. Links van het gebouw is een zone voorzien voor het stallen van 8 elektrische voertuigen. Binnen in de loods is een zone van 600 m² voorzien waar minstens 28 wagens kunnen parkeren. Vooraan en aan de linkerzijde van het gebouw zijn 36 parkeerplaatsen voor gemengd gebruik beschikbaar (personenwagens en bedrijfsvoertuigen). Een gedeelte van het personeel zal met het openbaar vervoer of (motor)fiets komen. Er is voldoende parkeergelegenheid in of rondom het gebouw om al het personeel op eigen terrein te laten parkeren.
Er is ook opslag van 480 ton karton onder de vorm van verpakkingsmateriaal (dozen). Deze opslag vindt inpandig plaats.
De beschreven activiteiten produceren circa 5 ton kartonafval per week dat afgevoerd wordt naar het eigen distributiecentrum in Nederland in functie van recyclage. Per week worden 8 zakken plasticfolie afgevoerd via een erkende inzamelaar. Verder worden enkel de normale afvalstromen gegenereerd zoals PMD, restafval, papier en dergelijke.
Mobiliteit
De leveringen vinden plaats in heel de provincie Antwerpen. Gezien de verschillende lengtes van de ritten en het feit dat niet alle bestelwagens tegelijk kunnen geladen worden, is er een gespreid vertrek en terugkomst, met een interval van 5 à 10 minuten. Vertrek en terugkomst vallen grotendeels buiten de spitsuren. Het bedrijventerrein wordt ontsloten via de A12.
Gelet op de ligging op een industrieterrein, de goede ontsluiting en de spreiding van de verkeersstromen, wordt geen significante invloed op de lokale mobiliteit verwacht.
Bijstelling sectorale voorwaarde
De exploitant vraagt een afwijking op artikel 5.15.0.6.§1 van Vlarem II dat rustverstorende werkzaamheden verbiedt op werkdagen tussen 19.00 uur en 7.00 uur en op zon- en feestdagen.
Het bedrijf geeft aan volgende werkregimes te hebben:
- van maandag tot en met woensdag:
- op zaterdag:
- op zondag:
- de vrachtwagen levert ’s avonds, ’s nachts of ’s morgens op onregelmatige uren.
Het laden en lossen, zowel van de bestelwagens als van de vrachtwagen, gebeurt binnen in het gebouw. De motoren blijven niet onnodig draaien. De bestelwagens zullen zo veel mogelijk elektrisch zijn.
De openingstijden zijn eigen aan de aard van de uitgevoerde activiteiten. Het bedrijf is gelegen op het industrieterrein Ter Beke op meer dan 350 meter in vogelvlucht tot de dichtstbijgelegen woning. Gelet op de beschreven activiteiten is er geen sprake van rustverstorende activiteiten en is de gevraagde afwijking op artikel 5.15.0.6.§ 1 zonder voorwerp. Het uitvoeren van de beschreven activiteiten is zonder meer toegestaan.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. De hoogspanningscabine dient voorzien te worden van een lichtgrijze structuurverf.
2. Alle handelingen, werken en wijzigingen buiten deze in functie van voorliggende cabine worden uitgesloten van de vergunning.
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Mits de algemene en sectorale voorwaarden nageleefd worden, worden de hinder en de effecten op mens en milieu en de risico’s voor de externe veiligheid als gevolg van het project tot een aanvaardbaar niveau beperkt. Er wordt gunstig advies gegeven de vergunning te verlenen.
Geadviseerde rubriek(en)
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | zonder voorwerp |
12.2.2° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van meer dan 1.000 kVA; | 1 x 1.600,00 kVA |
15.1.2° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van meer dan 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 60 voertuigen |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 60,90 kW |
33.4.1°c) | opslag van papierdeeg, papier, karton en van waren uit papier en karton, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, met een capaciteit van meer dan 200 ton in een lokaal, als de inrichting volledig in een industriegebied ligt; | 480,00 ton |
Standpunt college
Het college sluit zich gedeeltelijk aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar. De gemeentelijke omgevingsambtenaar adviseert om de hoogspanningscabine te voorzien van een lichtgrijze structuurverf. Dit om verstoring van het industriële straatbeeld te voorkomen.
De aanvrager vraagt de buitenafwerking van de hoogspanningscabine in zowel een groene als lichtgrijze kleur aan. Het college is van mening dat het neutrale groen geen afbreuk doet aan het industriële karakter van het straatbeeld maar het net complementeert, in samenhang met het aanwezige groen in die straat.
Het college schrapt dan ook de desbetreffende voorwaarde.
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 19 september 2022 |
Volledig en ontvankelijk | 18 november 2022 |
Start eerste openbaar onderzoek | 28 november 2022 |
Einde eerste openbaar onderzoek | 29 november 2022 |
Start tweede openbaar onderzoek | 6 december 2022 |
Einde tweede openbaar onderzoek | 4 januari 2023 |
Start laatste openbaar onderzoek | 10 februari 2023 |
Einde laatste openbaar onderzoek | 11 maart 2023 |
Gemeenteraad voor wegenwerken | geen |
Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit | 1 juni 2023 |
Verslag GOA | 17 maart 2023 |
naam GOA | Wim Van Roosendael en Bieke Geypens |
De aanvraag werd onderworpen aan 3 openbare onderzoeken.
Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten
Startdatum | Einddatum | Schriftelijke bezwaar-schriften | Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften | Petitie-lijsten | Digitale bezwaar-schriften |
28 november 2022 | 29 november 2022* | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 december 2022 | 4 januari 2023 (*) | 0 | 0 | 0 | 0 |
10 februari 2023 | 11 maart 2023 | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Het openbaar onderzoek was korter dan de normale 30 dagen omdat het vroegtijdig is stopgezet.
(*) Wegens een cyberaanval op stad Antwerpen werd het openbaar onderzoek mogelijk geschaad en konden eventuele analoog ingediende bezwaarschriften niet meer worden verwerkt. Daarom werd een nieuw openbaar onderzoek gehouden.
Het college sluit zich gedeeltelijk aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. Alle handelingen, werken en wijzigingen buiten deze in functie van voorliggende cabine worden uitgesloten van de vergunning.
Brandweervoorwaarden
De voorwaarden uit het brandpreventieverslag met referentie C.0052/0001 - G.00270.WI dienen strikt nageleefd te worden.
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.
De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):
Rubriek | Omschrijving | Gecoördineerd |
12.2.2° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van meer dan 1.000 kVA; | 1 x 1.600,00 kVA |
15.1.2° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van meer dan 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 60 voertuigen |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 60,90 kW |
33.4.1°c) | opslag van papierdeeg, papier, karton en van waren uit papier en karton, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, met een capaciteit van meer dan 200 ton in een lokaal, als de inrichting volledig in een industriegebied ligt; | 480,00 ton |
Het college beslist dat de omgevingsvergunning geldig is voor onbepaalde duur.