Op 17 augustus 2018 (jaarnummer 7507) bekrachtigde het college de dienstverleningsovereenkomst voor het beheer van camerasystemen tussen de stad en de Lokale Politie Antwerpen met ingang van 1 maart 2018 tot en met 29 februari 2020.
Op 29 mei 2020 (jaarnummer 4598) bekrachtigde het college de verlenging van de dienstverleningsovereenkomst voor het beheer van camerasystemen tussen de stad en de Lokale Politie Antwerpen met ingang van 1 maart 2020 tot en met 28 februari 2022.
Op 25 februari 2022 (jaarnummer 1521) keurde het college de verlenging van de dienstverleningsovereenkomst voor het beheer van camerasystemen tussen de stad en de Lokale Politie Antwerpen met ingang van 1 februari 2022 tot en met 28 februari 2023 goed.
In Antwerpen worden sinds enige jaren camera’s ingezet op het terrein voor meerdere doeleinden zoals Buurtobservatie, Automatische Nummerplaat Herkenning (ANPR) en andere. Op dit ogenblik zijn er meer dan 500 camera’s geïnstalleerd via diverse projecten van Politie (buurtobservatie en ANPR) en de Stad (lage emissie zone, voetgangerszones en verkeersdetectie).
De stad ondersteunt de Lokale Politie Antwerpen door een medewerker op B-niveau te voorzien om het beheer van de reeds bestaande installaties te verzekeren, de reparaties bij schadegevallen te verzorgen en de technische begeleiding van de nieuwe camera’s te organiseren.
De dienstverleningsovereenkomst wordt verlengd tot 31 december 2025.
Het personeelslid dat diensten zal verlenen aan de dienstverkrijger, is een werknemer van de dienstverlener en wordt door de dienstverlener betaald.
De dienstverlener, en meer in het bijzonder Personeel & Organisatie, factureert een compensatie aan de dienstverkrijger voor de geleverde diensten, bestaande uit de personeelskost en een bijkomende werkingskost. De bijkomende werkingskost bedraagt 800 euro per persoon per jaar en dekt bijkomende kosten zoals licenties, verbruik, dossierkosten, forfaitaire vergoeding GPD,...
Personeel & Organisatie maakt na elk kwartaal een factuur op aan de dienstverkrijger. Conform de btw-richtlijnen is op deze factuur geen btw van toepassing. De dienstverkrijger dient binnen de 30 dagen na ontvangst de factuur te betalen via overschrijving.
Het college bekrachtigt de dienstverleningsovereenkomst voor het beheer van camerasystemen tussen de stad en de Lokale Politie Antwerpen met ingang van 1 maart 2023 tot 31 december 2025.
De financieel directeur regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Terugvordering werkgeverskost DVO | 77.435,01 EUR | Budgetplaats: 5202500000 | Niet van toepassing |
Terugvordering werkgeverskost DVO | 95.946,21 EUR | Budgetplaats: 5202500000 | Niet van toepassing |
Terugvordering werkgeverskost DVO | 98.703,99 EUR | Budgetplaats: 5202500000 | Niet van toepassing |