Terug
Gepubliceerd op 18/09/2023

2023_CBS_06321 - Selectieleidraad GAC_2022_02231. Raamovereenkomst voor facilitair beheer: preventief en curatief onderhoud voor het Felixarchief - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 15/09/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_06321 - Selectieleidraad GAC_2022_02231. Raamovereenkomst voor facilitair beheer: preventief en curatief onderhoud voor het Felixarchief - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring 2023_CBS_06321 - Selectieleidraad GAC_2022_02231. Raamovereenkomst voor facilitair beheer: preventief en curatief onderhoud voor het Felixarchief - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Voor het gebouw Felixarchief dienen verschillende maatregelen en acties ondernomen te worden om de goede werking van de verschillende technische installaties van de site te behouden en verder te garanderen. Omwille van de onderlinge samenwerking van de verschillende technische installaties, is het aangewezen om alle installaties te laten onderhouden door één dienstverlener. Omwille van het specialistische karakter van de vereiste prestaties, kunnen deze niet uitgevoerd worden door het eigen onderhoudspersoneel. Het is noodzakelijk om bij mogelijke depannages en benodigde onderhoudswerkzaamheden en herstellingen te kunnen beschikken over een dienstverlener met de vereiste kennis en ervaring. Daarom is het nodig deze opdracht extern uit te besteden.

Deze overeenkomst is de vervanging van de bestaande overeenkomst GAC/2015/3173, welke afloopt op 31 januari 2024.

Juridische grond

In toepassing van artikel 38, §1, eerste lid, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat de opdracht niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico’s.

In toepassing van artikel 38, §3, derde lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 38, §3, derde lid bepaalde termijn van ten minste 30 dagen voor ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient zijn technische bekwaamheid aan te tonen aan de hand van onderstaande selectiecriteria:

1. Ervaring en know-how van de kandidaat

Om voor gunning van de opdracht in aanmerking te komen, moet de kandidaat zijn beroepsbekwaamheid bewijzen aan de hand van minstens twee (2) referenties op het vlak van onderhoudswerken (preventief en curatief,). De referenties moeten elk een minimale (gemiddelde) jaarlijkse waarde van 60.000 EUR (exclusief BTW) betreffen.

De referentieopdrachten moeten een duur hebben van minstens twee jaar in de vijf jaar voorafgaand aan de datum van de bekendmaking van de opdracht.

Elk van de twee referenties toont ervaring aan met betrekking tot de volgende bekwaamheid: gebouwtechnisch onderhoud.

2. Bekwaamheid verantwoordelijke

Het personeelslid belast met de coördinatie en opvolging van de opdracht vervat in deze selectieleidraad, die tevens de contactpersoon is met het bestuur, dient minstens de titel van technisch of industrieel ingenieur OF gelijkaardige graduaat/bachelor elektromechanica OF graduaat/bachelor industrieel informatica te hebben. In de laatste twee gevallen moet de persoon tevens minstens 10 jaar ervaring hebben in HVAC, sanitair en gebouwbeheer.

3. Bekwaamheid personeelsleden

De inschrijver toont aan minimaal volgende personeelsleden met attest BA4/BA5 in dienst te hebben:

  • 2 certificaathouders technicus gasvormige brandstoffen GI en GII;
  • 2 technici met beroepsopleiding elektriciteit;
  • 2 certificaathouders koeltechnicus categorie I;
  • Minstens 4 technici met specialisatie HVAC.

De opgegeven personen dienen daadwerkelijk ingezet te kunnen worden voor het uitvoeren van de opdracht.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt selectieleidraad GAC_2022_02231 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor facilitair beheer: preventief en curatief onderhoud voor het Felixarchief  goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling wordt uitgeschreven.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor facilitair beheer: preventief en curatief onderhoud voor het Felixarchief


budgetplaats: 5325200000
budgetpositie: 6103
functiegebied: 2SBS070101A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: SA080119
budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700, 2800

met orderbons


Bijlagen

  • 02231_selectieleidraad.pdf