Terug
Gepubliceerd op 24/07/2023

2023_CBS_04986 - Omgevingsvergunning - OMV_2023008549. Begijnenvest 35. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
do 20/07/2023 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Peter Wouters, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_04986 - Omgevingsvergunning - OMV_2023008549. Begijnenvest 35. District Antwerpen - Goedkeuring 2023_CBS_04986 - Omgevingsvergunning - OMV_2023008549. Begijnenvest 35. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023008549

Gegevens van de aanvrager:

AUTOGEMB Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen met als adres Frankrijklei 71/73 te 2000 Antwerpen en mevrouw Ilse Verlegh met als adres Frankrijklei 71/73 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Begijnenvest 35 te 2000 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 4 sectie D nr. 1949A

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

heraanleggen van een speelplaats, vervangen van 2 luifels en wijzigen van de voorgevel

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          29/10/1999: vergunning (86#8720530) voor het herinrichten van 2 vleugels van een schoolgebouw, vernieuwen van vloerconstructies, trappen, verluchtings- en verwarmingsinstallatie.

 

Vergunde / Geacht vergunde toestand  

-          schoolgebouwen in binnengebied met een toegang langs de Begijnenvest.

 

Bestaande toestand

-          schoolgebouwen met speelplaats in binnengebied met een toegang langs de Begijnenvest;

-          gebouwen van 2 tot 5 bouwlagen onder schuin dak;

-          verharde speelplaats;

-          straatgevel in gevelbepleistering (met profilering natuursteen) op een plint in blauwe hardsteen en buitenschrijnwerk in wit en blauw aluminium en een witte, houten inkompoort.

 

Nieuwe toestand

-          heraangelegde speelplaats;

-          sloop van de bestaande speelplaats en 2 luifels;

-          aanleg van een grotendeels verharde speelplaats met plantvakken, 2 luifels en een fietsenberging;

-          aanplanting van bomen;

-          vernieuwing van het rioleringsnetwerk;

-          vergroening via klimplanten aan spankabels aan de binnenplein gevels;

-          kleine wijziging plus renovatie van de straatgevel.


Inhoud van de aanvraag

-          slopen van 2 luifels en de speelplaats;

-          oprichten van 2 luifels en aanleggen van een nieuwe speelplaats;

-          wijzigen van de voorgevel;

-          aanleggen van een nieuwe riolering;

-          aanplanten van bomen;

-          de indeling en inrichting van de gebouwen maken geen deel uit van de aanvraag.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

AQUAFIN NV

17 mei 2023

7 juni 2023

Ongunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

17 mei 2023

19 juni 2023

Voorwaardelijk gunstig

DE VLAAMSE WATERWEG/ De Vlaamse Waterweg nv - Afdeling Regio Centraal

17 mei 2023

16 juni 2023

Gunstig

Water-link

17 mei 2023

7 juni 2023

Ongunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen

17 mei 2023

21 juni 2023

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Archeologie

17 mei 2023

22 mei 2023

stadsontwikkeling/ onroerend erfgoed/ monumentenzorg

17 mei 2023

21 juni 2023

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Binnenstad, goedgekeurd op 26 april 2012. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: artikel  1:   zone voor wonen - (wo1), artikel  2:   zone voor wonen - (wo2), artikel  5:   zone voor centrumfuncties - publieksgerichte gebouwen (ce5) en artikel  8:   zone voor publiek domein - (pu).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan Binnenstad.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-      Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
 

-      Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

Algemene bouwverordeningen

-      Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-      Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.
 

Sectorale regelgeving

-      MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.


-      Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor De Vlaamse Waterweg aangewezen is als adviesinstantie.

Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd

Het project is niet gelegen in een signaalgebied

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt. Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
 

-      Archeologienota: overeenkomstig artikel 5.4.1 van het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013 moet aan bepaalde aanvragen een archeologienota worden toegevoegd waarvan akte werd genomen
Van de archeologienota werd akte genomen door het agentschap Onroerend Erfgoed op 25/03/2023.
De nota bevat voorwaarden, die moeten opgelegd worden in de vergunning.

 

-      Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag voorziet werkzaamheden op het binnenplein van de bestaande school. De functionele inpasbaar wijzigt bijgevolg niet.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De bestaande speelplaats ligt ingesloten binnen het schoolcomplex. De voorliggende aanvraag voorziet in een heraanleg van het huidige steense binnengebied met een mix van verharde en waterdoorlatende zones.

 

De bestaande fietsenstalplaats wordt verwijderd en vervangen door een nieuwe, afsluitbare stalplaats met groendak. Met 72 fietsstalplaatsen wijzigt het aantal niet.

Een 2de gelijkaardige nieuwe luifel voorziet in een stukje overdekte speelplaats. Ook 2 sportveldjes worden voorzien.

 

De 3 aanwezige bomen blijven behouden en worden verder aangevuld met een hele reeks nieuwe bomen en struiken die de resterende ruimte innemen en de verschillende zones afbakenen.

 

De voorgestelde werken gebeuren in functie van een beter en meer divers ruimtegebruik van de speelplaatsen en zijn stedenbouwkundig aanvaardbaar.

 

Visueel-vormelijke elementen

De toegangspoort van de voormalige kazerne aan de Begijnenvest wordt gerenoveerd.

In de open zone achter de hoofdpoort, worden klimplanten voorzien die over de ‘straat’ kunnen groeien op spankabels in vakwerkopzet.

Behoudens het aanbrengen van plaatselijk groen in de vorm van klimplanten aan de gevels rond de binnenplaats, blijven deze ongewijzigd.

De nieuwe fietsenstalplaats en luifel worden voorzien in een blauw, groene stalen constructies. Het afsluitbaar transparant hekwerk van de fietsenberging vormt ook de afscherming rondom vuilbergingen en autostaanplaatsen aan de carrosserieafdeling. De daken van beide constructies worden ingericht als groendak.

Deze materialisatie is aanvaardbaar.

 

Cultuurhistorische aspecten

Gezien de ligging van de panden in een zone die volgens het ruimtelijk uitvoeringsplan werd ingekleurd als een woongebied met culturele, historische en/of esthetische waarde werd het advies ingewonnen van de stedelijke dienst monumentenzorg. Dit advies laat zich als volgt lezen:

 

“Geen bezwaar. De ingrepen werden voorbesproken en houden voldoende rekening met de erfgoedwaarde van de site. Bijkomende info over de inrichting van de speelplaats, meer bepaald of er nog een link bestaat tussen de bestaande inrichting en afwerking en de kazernefase, werd niet gevonden. We vragen dat er voldoende aandacht is voor deze vraagstelling tijdens de archeologische begeleiding en dat dit aspect onderzocht en zonodig gedocumenteerd wordt. Het is jammer dat het schrijnwerk in de voorgevel niet mee aangepakt wordt in deze fase. Correct geprofileerd geschilderd houten schrijnwerk zou de beeldwaarde opnieuw versterken. Zeker nu de voorgevel wordt opgeknapt. Indien niet vergund dient het schrijnwerk uitgesloten van vergunning.”

 

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt wordt het voorwaardelijk gunstig advies van de dienst monumentenzorg bijgetreden en wordt de opmerking over het wenselijke onderzoek naar de link met de kazernefase als voorwaarde van de vergunning opgenomen.

 

Bodemreliëf 

Door de voorziene grondwerken werd het advies van de stedelijke dienst archeologie opgevraagd. Dit advies is voorwaardelijk gunstig: 

 

“Het projectgebied bevindt zich binnen een vastgestelde archeologische zone, is gelegen binnen een woon- of recreatiegebied. Het projectgebied is groter dan 300 m² (ca. 5 893 m²) met een vergunningsplichtige ingreep boven 100 m² (ca. 2 040 m²). Volgens het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013, artikel 5.4.1 is hiervoor een archeologienota verplicht. 

 

De archeologienota werd opgemaakt door LARes en waarvan akte door het agentschap Onroerend Erfgoed op 25/03/2023 (https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/notas/25412). Het programma van maatregelen stelt een uitgesteld vooronderzoek in de vorm van een proefputtenonderzoek voor, dat wordt uitgevoerd nadat de verharding is verwijderd. Nadien maakt de erkende archeoloog een nota op met bijhorend programma van maatregelen. Ook dit programma van maatregelen dient verplicht te worden uitgevoerd als voorwaarden bij deze vergunning.”

 

Op vraag van de dienst Archeologie worden volgende voorwaarden opgelegd: 

-          De bouwheer voert het programma van maatregelen, nl. een uitgesteld vooronderzoek in de vorm van een proefputtenonderzoek, uit conform de bepalingen uit de opgestelde archeologienota (https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/notas/25412), nadien maakt de erkende archeoloog een nieuwe nota op, ook het daaruit volgende programma van maatregelen dient verplicht te worden uitgevoerd.  

-          De bouwheer meldt 2 weken voor aanvang de start van de werken aan de stedelijke dienst archeologie (archeologie@antwerpen.be)

-          De bouwheer laat werfcontroles toe door stadsarcheologen.

-          De bouwheer nodigt de dienst archeologie van de stad Antwerpen uit voor een startvergadering. 

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De heraanleg van het binnenplein omvat het rooien van bomen. Hiervoor werd advies bij de stedelijke dienst Groen & Begraafplaatsen ingewonnen. Zij formuleren een voorwaardelijk gunstig advies:

-          Het voorzien van verticale klimbegeleiding voor niet-zelfhechtende klimplanten.

-          Er is gekozen voor een variatie van grotere bomensoorten, deze combinatie van grotere bomensoorten in de plantvakken voldoet niet aan de voorwaardes volgens het bomenplan 2.0. In het huidig voorstel zullen de gekozen boomsoorten niet allemaal tot hun optimale leeftijd geraken, deze zullen elkaar beconcurreren. Het principe van dragers en ondersteuners kan hier een oplossing aanbieden, hiermee kies je bomen die de kans krijgen om voluit te kunnen groeien en bomen die op langere termijn worden weggedrukt.

-          Indien de plantvakken op termijn te klein worden kan er kans zijn dat er wortels zullen vormen onder de verharding. Dit wordt als voorwaarde toegevoegd.

 

Het advies van Aquafin is ongunstig zolang de aangehaalde aandachtspunten niet bijgestuurd worden. Daarom wordt als voorwaarde van de vergunning gesteld dat de aanvraag moet voldoen aan de geformuleerde voorwaarden van het advies van deze instanties.

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de aanvraag aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.  

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de inhoud van de aanvraag geen impact heeft op de parkeerbehoefte.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. Er dient tijdens de archeologische begeleiding onderzocht te worden of er nog een link bestaat tussen de bestaande inrichting en afwerking van de speelplaats en de deze uit de kazernefase. Indien dit een positieve uitkomst heeft, moet dit gedocumenteerd worden.

3. De in de beoordeling opgenomen voorwaarden uit de bekrachtigde archeologienota zijn na te leven:

-          De bouwheer voert het programma van maatregelen, nl. een uitgesteld vooronderzoek in de vorm van een proefputtenonderzoek, uit conform de bepalingen uit de opgestelde archeologienota (https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/notas/25412), nadien maakt de erkende archeoloog een nieuwe nota op, ook het daaruit volgende programma van maatregelen dient verplicht te worden uitgevoerd.  

-          De bouwheer meldt 2 weken voor aanvang de start van de werken aan de stedelijke dienst archeologie (archeologie@antwerpen.be)

-          De bouwheer laat werfcontroles toe door stadsarcheologen.

-          De bouwheer nodigt de dienst archeologie van de stad Antwerpen uit voor een startvergadering.

4. De in de beoordeling opgenomen voorwaarden van de dienst Groen & Begraafplaatsen zijn na te leven:

-          Het voorzien van verticale klimbegeleiding voor niet-zelfhechtende klimplanten.

-          De keuze van de boomsoort en de beplantingswijze te voldoen aan het bomenplan 2.0.

-          De plantvakken te voorzien op maat van de bomen.

5. De geformuleerde voorwaarden in het advies van Aquafin moeten nageleefd worden.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

13 maart 2023

Volledig en ontvankelijk

17 mei 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

14 oktober 2023

Verslag GOA

10 juli 2023

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. Er dient tijdens de archeologische begeleiding onderzocht te worden of er nog een link bestaat tussen de bestaande inrichting en afwerking van de speelplaats en de deze uit de kazernefase. Indien dit een positieve uitkomst heeft, moet dit gedocumenteerd worden.

3. De in de beoordeling opgenomen voorwaarden uit de bekrachtigde archeologienota zijn na te leven:

-          De bouwheer voert het programma van maatregelen, nl. een uitgesteld vooronderzoek in de vorm van een proefputtenonderzoek, uit conform de bepalingen uit de opgestelde archeologienota (https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/notas/25412), nadien maakt de erkende archeoloog een nieuwe nota op, ook het daaruit volgende programma van maatregelen dient verplicht te worden uitgevoerd.  

-          De bouwheer meldt 2 weken voor aanvang de start van de werken aan de stedelijke dienst archeologie (archeologie@antwerpen.be)

-          De bouwheer laat werfcontroles toe door stadsarcheologen.

-          De bouwheer nodigt de dienst archeologie van de stad Antwerpen uit voor een startvergadering.

4. De in de beoordeling opgenomen voorwaarden van de dienst Groen & Begraafplaatsen zijn na te leven:

-          Het voorzien van verticale klimbegeleiding voor niet-zelfhechtende klimplanten.

-          De keuze van de boomsoort en de beplantingswijze te voldoen aan het bomenplan 2.0.

-          De plantvakken te voorzien op maat van de bomen.

5. De geformuleerde voorwaarden in het advies van Aquafin moeten nageleefd worden.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.