Terug
Gepubliceerd op 27/11/2023

2023_CBS_08200 - Omgevingsvergunning - OMV_2023103264. Samberstraat 48. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/11/2023 - 09:00 Stadhuis - contact: Tania Stremersch - bz_besluitvorming_mailbox@antwerpen.be
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Erica Caluwaerts, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_08200 - Omgevingsvergunning - OMV_2023103264. Samberstraat 48. District Antwerpen - Goedkeuring 2023_CBS_08200 - Omgevingsvergunning - OMV_2023103264. Samberstraat 48. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023103264

Gegevens van de aanvrager:

BV ROLL INVEST met als adres Schotensteenweg 120 te 2960 Brecht

Ligging van het project:

Samberstraat 48 te 2060 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 7 sectie G nrs. 295S3, 295C3 en 295Y2

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

omvormen van burelen naar appartementen, uitbreiden van studentenkamers en renoveren van de voorgevel

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          31/10/2013: vergunning (20134367) voor het verbouwen van een bestaand magazijn met kantoren en polyvalente ruimte tot een magazijn met studentenkamers;

-          29/06/1995: milieuvergunning, klasse 1 (1995188), voor het uitbreiden van een delicatessenbedrijf.

 

Vergunde/geacht vergunde toestand

-          functie:

  • gemengd gebouw:
    • gelijkvloers: 2 inkompartijen/traphallen, 2 garages en een WC + gemeenschappelijke keuken/eetplaats;
    • eerste verdieping: traphal, 3 burelen en een WC + 10 studentenkamers;
    • tweede verdieping: traphal, 2 burelen en een WC + appartement met badkamer, eetkamer, slaapkamer en een salon met open keuken + 2 studentenkamers;
    • derde verdieping: traphal en technische ruimte;

-          bouwvolume:

  • 3 bouwlagen onder plat dak (huisnummers 50-56) en met deels teruggetrokken 4de bouwlaag onder plat dak (huisnummer 48); 
  • bouwhoogtes: 9,77 m (huisnummers 50-56) en 12,10 m (huisnummer 48);
  • open koer;

-          gevelafwerking:

  • parement en schrijnwerk:
    • gelijkvloerse plint in grijze natuursteen;
    • eerste en tweede verdieping in lichtgrijze gevelsteen;
    • buitenschrijnwerk in wit PVC;
    • balustrade eerste verdieping in wit geverfd metaal;
  • dakoversteek in wit geschilderd hout;
  • 3 poorten naar inpandige garage in wit PVC.

 

Bestaande toestand

-          conform vergunde toestand, afgezien van:

  • bouwvolume:
    • derde verdieping: technische ruimte uitgevoerd met beperktere afmetingen.

 

Nieuwe toestand

-          conform vergunde toestand, uitgezonderd:

-          functie:

  • gemengd gebouw:
    • gelijkvloers: bijkomend ingerichte garage met stalplaats voor 3 personenwagens en 13 fietsen;
    • eerste verdieping: in bureelruimtes ingericht appartement met inkom/vestiaire, WC, leefruimte met open keuken, nachthal, badkamer, 2 slaapkamers en terras;
    • tweede verdieping: in bureelruimtes ingericht appartement met inkom, WC, leefruimte met open keuken, nachthal, badkamer, 2 slaapkamers en terras;
    • in uitgebreid volume op derde verdieping: 5 studentenkamers met individuele terrassen, traphal en berging;

-          bouwvolume:

  • 3 bouwlagen onder plat dak (huisnummers 54-56) en deels (uitgebreid) 4 volwaardige bouwlagen onder plat dak (huisnummers 48-52); 
  • verhoogde bouwhoogte voor rechterdeel: tot 12,51 m;

-          gevelafwerking:

  • parement en schrijnwerk:
    • gelijkvloerse plint gecementeerd in antracietgrijze kleur;
    • nieuw buitenschrijnwerk op 3de verdieping, in antracietgrijs P.V.C.;
    • verwijderde balustrade op eerste verdieping en gehele gevelafwerking in lichtgrijze bepleistering;
    • gevel uitbreiding op derde verdieping afgewerkt in antracietgrijze beplating (voor- en achtergevel);
  • verwijderde dakoversteek;
  • door antracietgrijze versie vervangen 3 garagepoorten;

-          inrichting:

  • nieuw dakterras, bereikbaar via toegang vanuit gemeenschappelijke ruimte op tweede verdieping.

 

Inhoud van de aanvraag

-          vermeerderen van het aantal woongelegenheden: van 1 naar 2 appartementen en van 12 naar 17 studentenkamers (waarbij de kantoorfunctie verdwijnt);

-          uitbreiden van het volume op derde verdieping;

-          wijzigen van de voorgevel;

-          wijzigen van de scheidsmuren;

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

DE VLAAMSE WATERWEG/ De Vlaamse Waterweg nv - Afdeling Regio Centraal

4 oktober 2023

3 november 2023

Geen advies 

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

4 oktober 2023

2 november 2023

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen

4 oktober 2023

10 oktober 2023

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

4 oktober 2023

11 oktober 2023

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

4 oktober 2023

5 oktober 2023

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

4 oktober 2023

13 oktober 2023

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.  

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen). 

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria: 

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten; 

- de eigen aard van het betrokken gebied; 

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein. 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 11 – Afwerken van gevels en materiaalgebruik: elementen en decoraties die niet bedoeld waren om beschilderd te worden, zoals natuursteen, dienen eenduidig onbeschilderd te blijven. In deze wordt de gelijkvloerse plint, in blauwe hardsteen, geschilderd in een antracietgrijze kleurtint;
  • artikel 40 – Privaat gescheiden rioolstelsel en afvoerleidingen: er werd onvoldoende informatie aangeleverd met betrekking tot het gescheiden rioolstelsel. Betreffende dient voorzien te worden conform de voorschriften van dit artikel. Bovendien dienen de voorschriften van artikel 41 (Kenmerken aansluiting van de leidingen met het openbaar rioolstelsel) eveneens gerespecteerd te worden.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor De Vlaamse Waterweg aangewezen is als adviesinstantie.

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Het project is gelegen in een zone met een kleine fluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag vertoont een aantal strijdigheden ten aanzien van de geldende regelgeving en voor een deel daarvan zullen in het eindadvies expliciete voorwaarden worden opgenomen om het project in uitvoering alsnog aan betreffende artikels te laten voldoen.

Inzake echter de geschilderde plint, in breuksteen die donkergrijs werd voorzien, is er onvoldoende reden om betreffende niet te aanvaarden, dit aangezien enerzijds de gehanteerde kleur zeer sterk aanleunt bij die van het oorspronkelijke materiaal en dat anderzijds net door dit kleurgebruik er sprake is van een correcte visuele inpassing in het bestaande straatbeeld.

Er wordt dan ook geadviseerd betreffende afwijking als dusdanig te bekrachtigen.

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag voorziet het omvormen van een pand in gemengd gebruik (studentenkamers/kantoren) naar hoofdzakelijk een woonbestemming (studentenkamers en appartementen) en gelet op de ligging van het gebouw in kwestie in een meer dan voldoende ontwikkeld woongebied, is er in deze dan ook effectief sprake van een correcte functionele inpasbaarheid.

 

Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid

De uitgebreide volumetrie, deels met 4 volwaardige bouwlagen, is zonder meer correct ingepast in het straatbeeld, dit aangezien vermeld gabarit eenduidig voorkomend is in de gebouwde context, waarbij aan de overzijde van de straat 4 lagen onder een teruggetrokken verdieping voorkomen en er zelfs 5 bouwlagen aanwezig zijn. Ook de gehanteerde diepte van de uitbreiding, ± 8,80 m, sluit naadloos binnen het gabarit van de hoofdbebouwing in de rij in kwestie.

Het advies inzake schaal en ruimtegebruik is dan ook gunstig.

 

Visueel-vormelijke elementen

De te hanteren nieuwe materialen, donkergrijs P.V.C. schrijnwerk en gevelbeplating en lichtgrijze bepleistering, zijn zonder meer aanvaardbaar voor dit type van bebouwing en zijn bovendien reeds (in meerdere of mindere mate) verspreid aanwezig in de gebouwde context, waardoor er ontegensprekelijk sprake is van een correcte visuele inpassing in het straatbeeld. Ook voor het schilderen van de plint van het gebouw kan, zoals hierboven reeds geargumenteerd, een gunstig oordeel verleend worden.

Het advies voor dit deelaspect van de aanvraag is bijgevolg eenduidig gunstig.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 2 parkeerplaatsen.

 

De aanvraag betreft het omvormen van burelen naar appartementen en het uitbreiden van studentenkamers.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en/of functiewijziging.

In de laatst vergunde toestand zijn er 12 studentenkamers, 1 appartement en 180 m² aan kantoren.

Laatstgenoemde wordt verbouwd naar 2 appartementen en 18 studentenkamers.

 

Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1.

  • 1 bijkomend appartement: parkeerbehoefte = 1;
  • 6 bijkomende studentenkamers met parkeernorm 0,15/kamer: 6 x 0,15 = 0,9.

 

De werkelijke parkeerbehoefte is 2.

 

De plannen voorzien in 3 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2.

 

Dit aantal is toereikend.

 

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 2 – 2 = 0.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2 – 3 = -1 -> 0.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Echter kan de berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project worden verminderd met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.

Bijgevolg kan de parkeerbehoefte van de vergunde toestand in mindering gebracht worden voor 0 parkeerplaatsen.

 

De berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project kan verminderd worden met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.

De bestaande kantoren van 180 m² verdwijnen. Er was reeds een parking aanwezig waar de auto’s van de kantoren geparkeerd kunnen worden.

De parkeerbehoefte werd ingevuld op eigen terrein.

 

Het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein is 0.

 

Het bijgestelde aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 2 – 2 = 0.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 0 plaatsen.

 

 

Fietsvoorzieningen:

Voor het bijkomend appartement met 2 slaapkamers en de 6 extra studentenkamers moeten 9 fietsenstallingen voorzien worden.

Er is een fietsenstalling ingericht op het gelijkvloers, voor 13 fietsen.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. Het project dient in uitvoering te voldoen aan de van toepassing zijnde bepalingen van zowel artikel 40 (inzake het voorzien van een gescheiden rioleringsstelsel) als van artikel 41 (inzake de correcte plaatsing van de aansluitingen van vermeld leidingstelsel) van de Antwerpse bouwcode.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

1 augustus 2023

Volledig en ontvankelijk

4 oktober 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

3 december 2023

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

2 maart 2024

Verslag GOA

15 november 2023

Naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. Het project dient in uitvoering te voldoen aan de van toepassing zijnde bepalingen van zowel artikel 40 (inzake het voorzien van een gescheiden rioleringsstelsel) als van artikel 41 (inzake de correcte plaatsing van de aansluitingen van vermeld leidingstelsel) van de Antwerpse bouwcode.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.