Terug
Gepubliceerd op 12/01/2024

2024_CBS_00001 - Politiezone Antwerpen - Vaststelling vacatures één adviseur assessor eigen werving en één assistent administratief medewerker eigen werving. Contractueel. Bijzondere tijdelijke opdracht - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 05/01/2024 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_00001 - Politiezone Antwerpen - Vaststelling vacatures één adviseur assessor eigen werving en één assistent administratief medewerker eigen werving. Contractueel. Bijzondere tijdelijke opdracht - Goedkeuring 2024_CBS_00001 - Politiezone Antwerpen - Vaststelling vacatures één adviseur assessor eigen werving en één assistent administratief medewerker eigen werving. Contractueel. Bijzondere tijdelijke opdracht - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De Vlaamse politiezones kampen met personeelstekorten door onder andere de krappe arbeidsmarkt en logge aanwervingsprocedure, zo ook Politiezone Antwerpen (PZA). PZA wenst dan ook bijkomende inspanningen te leveren door de selectieprocedure binnen de eigen rekruteringsmogelijkheden verder te optimaliseren. Daarvoor is een tijdelijke en beperkte uitbreiding nodig van het huidige personeelskader met een extra assessor en een administratief medewerker. 

De assessor zal zich, in het kader van de nieuwe rekruteringsprocedure, focussen op het afnemen en interpreteren van persoonlijkheidstesten, het voeren van interviews met kandidaten en het formuleren van adviezen aangaande de kandidaten. 

De administratief medewerker zal instaan voor de administratieve ondersteuning en fungeren als eerste aanspreekpunt voor kandidaten, organisatie van testen, de administratieve afhandeling van kandidaatstellingen ...

Juridische grond

Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst op twee niveaus.

Wet van 26 april 2002 houdende de essentiële elementen van het statuut van de personeelsleden van de politiediensten en houdende diverse andere bepalingen met betrekking tot de politiediensten.

Wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten.

Argumentatie

Om uitvoering te kunnen geven aan bovenvermelde nood en gelet de tekorten die een operationele impact hebben, wenst Politiezone Antwerpen over te gaan tot de aanwerving van één adviseur assessor en één assistent administratief medewerker. 

Het gaat om een dringende voorafname op het personeelsbehoefteplan 2025, binnen budget, volgens een bijzonder tijdelijke opdracht.

Algemene financiële opmerkingen

De bijzondere rekenplichtige van Politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten van de weddekredieten van de politiebegroting 2024.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen legt het volgende voor aan de gemeenteraad:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt goed dat de vacatures worden open verklaard voor één adviseur assessor Eigen Werving en één assistent administratief medewerker Eigen Werving. Contractueel. Bijzondere tijdelijke opdracht.

Artikel 2

De bijzonder rekenplichtige van Politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Wedden en
toelage van twee personeelsleden 
niveau A: A1
niveau C: CC1

Jaarwedde aan 100%
1 x 21.880,00 EUR
1 x 14.273,84 EUR
budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33091_11101_00
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2400. Voor het dienstjaar 2024 is voldoende budget beschikbaar, onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door de hogere overheid.
 NVT