Op 24 november 2015 (jaarnummer 644) keurde de gemeenteraad het gecoördineerde reglement taxicheques voor minder mobiele en tijdelijk minder mobiele 65-plussers en voor personen met een handicap goed. Tegelijk besliste de gemeenteraad om aan het college de bevoegdheid te delegeren om de overeenkomst tussen de stad Antwerpen en de taximaatschappijen voor het gebruik van taxicheques aan te passen.
Op 29 november 2021 (jaarnummer 700) keurde de gemeenteraad het aangepaste reglement taxicheques voor minder mobiele 65-plussers en voor personen met een handicap goed.
Op 5 augustus 2022 (jaarnummer 6444) keurde het college de overeenkomsten goed met diverse taxi- en vervoersmaatschappijen waaronder Antwerp-Tax NV (OND 0404.928.775).
Op 24 februari 2023 (jaarnummer (jaarnummer 1140) keurt het college de vastlegging van de bestelbon 4005543198 goed ten belope van 245.641,07 EUR aan Antwerp-Tax NV .
Er wordt nu een correctiebestelbon ter goedkeuring voorgelegd om de factuur van november en december te kunnen betalen.
Artikel 56 §3, 4° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Om de inkomende facturen voor 2023 van de goedgekeurde taxi- en vervoersmaatschappijen te kunnen betalen werd er voor Antwerp-Tax NV een jaarbestelbon 2023 opgemaakt. Deze blijkt een onderschatting te zijn. Om de factuur van november en december te betalen wordt er een correctiebestelbon opgemaakt.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast. Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
"Uitgaven exploitatie en investering < € 5.500: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum: de algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van stad en OCMW Antwerpen; De medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan ten allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring;
Uitgaven exploitatie en investering, > € 5.500: goedkeuring door het college na centraal visum."
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Antwerp-Tax nv Karel Oomsstraat 14 2018 Antwerpen OND 0404 928 775 IBAN BE45 4087 0568 7189 |
60.000,00 EUR incl. btw | budgetplaats:5403520000 budgetpositie:6141 functiegebied:2HMS070201A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma:2SA040919 budgetperiode:2300 |
4105067866 |