Terug
Gepubliceerd op 18/12/2023

2023_CBS_08972 - Omgevingsvergunning - OMV_2023088937. Pothoekstraat 118. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 15/12/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Karim Bachar, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_08972 - Omgevingsvergunning - OMV_2023088937. Pothoekstraat 118. District Antwerpen - Goedkeuring 2023_CBS_08972 - Omgevingsvergunning - OMV_2023088937. Pothoekstraat 118. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023088937

Gegevens van de aanvrager:

BVBA Vissers Projecten met als adres Koning Boudewijnlaan 6 te 2990 Wuustwezel

Gegevens van de exploitant:

BVBA Vissers Projecten (0684980346) met als adres Koning Boudewijnlaan 6 te 2990 Wuustwezel

Ligging van het project:

Pothoekstraat 118 te 2060 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 5 sectie E nr. 395G6

waarvan:

 

-          20230630-0012

afdeling 5 sectie E nr. 395G6 (Pothoekstraat 118 - warmtepompen)

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Voorwerp van de aanvraag:

slopen van de bestaande bebouwing, het bouwen van een meergezinswoning met kantoor op het gelijkvloers en 3 appartementen en het exploiteren van 4 warmtepompen

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          29/09/2022: weigering (OMV_2021197916) voor het bouwen van een meergezinswoning met 4 appartementen na sloop bestaande bebouwing;

-          13/10/1911: toelating (1911#1759) voor gevel- en binnenveranderingen.

 

Geacht vergunde toestand

-          functie:

  • handelshuis;

-          bouwvolume:

  • 3 bouwlagen met zadeldak;
  • hoekpand;
  • kroonlijsthoogte 12 m;
  • deels overdekte koer van 8 m²;

-          gevelafwerking:

  • lichtgrijze gevelsteen;
  • grijze plint;
  • aluminium buitenschrijnwerk;
  • zinken dakgoot.

 

Bestaande toestand

-          niet relevant gezien de aanvraag handelt over een sloop en nieuwbouw.

 

Nieuwe toestand

-          functie: 

  • meergezinswoning;
  • kantoor op het gelijkvloers;
  • 3 woongelegenheden;
  • voor de nieuwe woongelegenheden zijn volgende gegevens beschikbaar:
    • 2 eenslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte van 60 m²;
    • 1 tweeslaapkamerappartement met een netto vloeroppervlakte van 106 m²;

-          bouwvolume:

  • 4 bouwlagen met mansardedak; 
  • hoekpand;
  • kroonlijsthoogte 12 m;
  • volledig perceel bebouwd op het gelijkvloers;
  • open ruimte achteraan op de verdiepingen;
  • uitkragende terrassen op de verdiepingen;
  • dakterras op de dakverdieping;

-          gevelafwerking:

  • lichtgrijze gevelsteen;
  • lichtgrijze, betonnen horizontale prefabelementen;
  • zwart, aluminium buitenschrijnwerk en balustrades;
  • lichtgrijze, aluminium dakgoot;
  • mansardedak afgewerkt met natuurzinken dakbedekking.

 

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van de bestaande bebouwing;

-          bouwen van een meergezinswoning met 3 woongelegenheden en een kantoorruimte of dienstverlening;

-          wijzigen van de scheimuren.

 

Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten

 

Inhoud van de aanvraag

De aanvraag omvat de exploitatie van warmtepompen.

 

Aangevraagde rubriek(en)

 

Aangevraagde rubriek(en) Pothoekstraat 118 - warmtepompen
 

Rubriek

Omschrijving

Gevraagd voor

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

6,76 kW

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Aquafin

12 september 2023

20 oktober 2023

Voorwaardelijk gunstig

Fluvius

12 september 2023

9 oktober 2023

Voorwaardelijk gunstig

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

12 september 2023

11 oktober 2023

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen (AGB)

12 september 2023

13 september 2023

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

12 september 2023

26 september 2023

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

12 september 2023

18 september 2023

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

12 september 2023

22 september 2023

Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte

12 september 2023

18 september 2023

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP 2060, goedgekeurd op 20 december 2012. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: overdruk - handel en reca - (hr), zone recht van voorkoop - algemene voorschriften en artikel 1 zone voor wonen - (wo).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan op volgend punt:

-          1 Algemene voorschriften, 1.7 Publiek domein, 1.7.1 Open ruimte, tuinen en terrassen: het perceel wordt op het niveau van het maaiveld volledig bebouwd.

-          2 Bijzondere voorschriften, artikel 1 Zone voor wonen – (Wo), 1.2 Inrichting, 1.2.1 Bouwdiepte: de bouwdiepte ter hoogte van de linker perceelsgrens bedraagt 7,07 meter en 7,96 meter aan de rechter perceelsgrens.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 16 Technische uitsprongen: de warmtepompen worden allen op minder dan 2 meter van de perceelsgrens geplaatst;
  • artikel 30 Autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen: er worden geen autostalplaatsen voorzien;
  • artikel 34 Stabiliteit en scheidingsmuren: er is geen minimale opstand van 0,30 meter voorzien ten opzichte van het hoogst aangrenzende dakvlak ter hoogte van de daklaag.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving besluit de toegevoegde project-MER-screeningsnota dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn. De nota wordt aanvaard.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Het project is gelegen in een zone met een pluviale overstromingskans van 1 keer op 1.000 jaar onder huidig klimaat.

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd.

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is van toepassing op de aanvraag. De aanvraag is hiermee in overeenstemming.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag voorziet het omvormen van een eengezinswoning met een gelijkvloerse reca naar een meergezinsgebouw met kantoorfunctie of dienstverlening op het gelijkvloers. De omvorming van de reca functie naar kantoorfunctie of dienstverlening is principieel in overeenstemming met de bestemming van het perceel en de woonfuncties op de omliggende percelen.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Het nieuw op te richten gebouw wordt ingeplant op dezelfde plaats als het bestaande gebouw en loopt tot op de perceelsgrenzen. Hierdoor wordt geen open en onbebouwde ruimte voorzien met een oppervlakte van minimaal 20% van de perceelsoppervlakte, conform het RUP (artikel 1.7.1 open ruimte). Open binnengebieden zijn zeer belangrijk voor de woon- en leefkwaliteit binnen een bouwblok en voor de ecologische kwaliteiten van een wijk. Open binnengebieden brengen niet enkel licht en lucht in de aangrenzende bebouwing, zij zorgen ook voor speelruimte, voor infiltratiemogelijkheden van het regenwater en voor een afkoeling van de stadslucht. Aangezien het hier om een hoekperceel gaat met een beperkte perceelsoppervlakte welke in de huidige situatie zelfs volledig dichtbebouwd is, kan een afwijking worden toegestaan.

 

Ook de afwijking op artikel 1.2.1 van het RUP is aanvaardbaar aangezien het hier om een hoekperceel gaat met een geringe bouwdiepte van 10,60 meter - 10,80 meter en de afwijking beperkt is.

 

Visueel-vormelijke elementen

De voorgestelde materialisatie voor de voorgevel in licht grijze/ witte gevelsteen met zwart aluminium buitenschrijnwerk en horizontale betonnen prefab elementen als accent is hedendaags en stedenbouwkundig aanvaardbaar.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De woonentiteiten in voorliggende aanvraag beschikken over voldoende daglichtinval en toevoer van verse lucht. Verder is elke woonentiteit voorzien van een buitenruimte en staat het aantal slaapkamers in verhouding met het aantal beschikbare vierkante meters leefruimte per bewoner.

 

Er wordt opgemerkt dat de warmtepompen op het dak op minder dan 2 meter van de perceelsgrens geplaatst worden, namelijk op 0,5 meter van de rechter perceelsgrens. Dit wijkt af van artikel 16 (technische uitsprongen) van de bouwcode, maar kan worden toegestaan gezien de visuele hinder vanop het openbaar domein beperkt wordt en trillingen worden voorkomen door de pompen op trillingsdempers te plaatsen.

 

Voor voorliggende aanvraag werd het advies ingewonnen van Fluvius en Aquafin. De voorwaardelijk gunstige adviezen worden bijgetreden en de bepalingen worden als voorwaarde bij vergunning opgenomen.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 4 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de nieuwbouw van 3 appartementen met kantoor op het gelijkvloers. Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1. Bij 3 appartementen is de parkeernorm dus 3.

De 43 m² oppervlakte aan kantoren resulteert in een parkeernorm van 47 m² x 1,1/100 m² = 0,5 (afgerond 1).

De werkelijke parkeerbehoefte is 4, ten gevolge van de som 3 + 1 = 4.

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

 

Dit perceel betreft een hoekperceel. De grootte en/of vorm van het perceel laten het bouwen van plaatsen niet toe.’

 

Het bijgestelde aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 3.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 4.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

De berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project kan verminderd worden met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.

Volgens de beoordelingselementen is er in de laatst vergunde toestand een café op het gelijkvloers met 1 bovenliggende wooneenheid.

Het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein is 1.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 3 plaatsen.

 

 

Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu

 

Voor drie appartementen en een kantoor zullen er 4 afzonderlijke lucht-water warmtepompen worden geïnstalleerd. De warmtepompen hebben elk een maximaal elektrisch vermogen van respectievelijk 1,69 kW. De buitenunits van de warmtepompen zullen op het dak worden geplaatst, om zo de mogelijke geluidshinder tot een minimum te beperken. Deze worden op trillingsdempers geplaatst om zodoende trillingen te voorkomen. De warmtepompen zullen gebruik maken van het koelmiddel R32.

 

De exploitant dient te allen tijde te voldoen aan de milieukwaliteitsnormen voor geluid in openlucht zoals opgenomen in Vlarem II.

 

Wanneer zou blijken dat niet voldaan is aan de richtwaarde, dan moet de exploitant onmiddellijk de nodige geluidsbeperkende maatregelen treffen om dit te bewerkstelligen.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. De voorwaarden volgend uit het advies van Fluvius dienen nageleefd te worden.

4. De voorwaarden volgend uit het advies van Aquafin dienen nageleefd te worden.

 

Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Mits voldaan wordt aan de voorgestelde vergunningsvoorwaarden, is deze aanvraag in overeenstemming met de Vlarem-wetgeving. Vanuit milieutechnisch oogpunt wordt positief advies gegeven de vergunning te verlenen.

 

Geadviseerde rubriek(en)

 

Rubriek

Omschrijving

Geadviseerd voor

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

6,76 kW

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

5 juli 2023

Volledig en ontvankelijk

12 september 2023

Start openbaar onderzoek

22 september 2023

Einde openbaar onderzoek

21 oktober 2023

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

26 december 2023

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

25 maart 2024

Verslag GOA

28 november 2023

Naam GOA

Wim Van Roosendael en Bieke Geypens

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

22 september 2023

21 oktober 2023

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. De voorwaarden volgend uit het advies van Fluvius dienen nageleefd te worden.

4. De voorwaarden volgend uit het advies van Aquafin dienen nageleefd te worden.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

 

De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):

 

Rubriek

Omschrijving

Gecoördineerd

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

6,76 kW

 

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.