Terug
Gepubliceerd op 27/12/2023

2023_CBS_09339 - Bestek GAC_2023_02877 - Gespecialiseerd interimpersoneel burgerzaken - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 22/12/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_09339 - Bestek GAC_2023_02877 - Gespecialiseerd interimpersoneel burgerzaken - Bestek en procedure - Goedkeuring 2023_CBS_09339 - Bestek GAC_2023_02877 - Gespecialiseerd interimpersoneel burgerzaken - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

In aanloop naar de zomervakantie is er elk jaar een piek in de aanvraag van reisdocumenten. Daarnaast start vanaf maart 2024 een bijkomende stijging in de aanvraag van identiteitskaarten naar aanleiding van de hernieuwingsgolf. Om deze piek aan het loket maximaal te kunnen opvangen met de reguliere medewerkers, wil de stad Antwerpen backoffice interim medewerkers inzetten met specifieke kennis van adreswijzigingen en buitenlandse rijbewijzen. Daartoe wenst ze een raamovereenkomst af te sluiten met een poule van twee firma's voor het jaar 2024.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2023_02877 uit te schrijven.

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 215.000 EUR.

In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten (zijnde ondersteuning van de dienst burgerzaken bij een lokaal bestuur in Vlaanderen). De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 6 jaar.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de (het) volgend(e) gunningscriteria(um):

  1. Prijs op een totaal van 40 punten.
  2. In te zetten personeel op een totaal van 40 punten.
  3. Flexibiliteit in inplanning en opvolging van deelopdrachten op een totaal van 20 punten.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS05 - Loketten
2SBS0501 - Kwalitatieve digitale, telefonische en fysieke dienstverlening
2SBS050101 - Tijdige, correcte en neutrale dienstverlening

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2023_02877 voor Gespecialiseerd interimpersoneel burgerzaken goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Gespecialiseerd interimpersoneel burgerzaken


budgetplaats: 5318600000
budgetpositie: 6170
functiegebied: 2SBS050101A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080130
budgetperiode: 2024

met orderbons


Bijlagen

  • 02877_bestek.pdf
  • 02877_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf