Stad Antwerpen wenst een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Ze wil inwoners van Antwerpen en omgeving sensibiliseren om slim naar Antwerpen te komen voor functionele verplaatsingen.
Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed.
Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed.
Op 21 januari 2022 (jaarnummer 512) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen, op basis van bestek GAC/2021/01729, aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Slim naar Antwerpen voert al verschillende jaren een campagne in de eindejaarsperiode. Daarbij wordt ingespeeld op 'slim' gaan kerstshoppen door onderweg te combineren, bijvoorbeeld via een P+R én te navigeren met de Slim naar Antwerpen app. Door deze campagne blijft Slim naar Antwerpen zich positioneren als de referentie qua slimme mobiliteit voor iedereen die zich in, naar of voorbij Antwerpen verplaatst.
De radiocampagne richt zich op de Vlaamse beroepsactieve autobezitters en loopt van 11 december tot en met 24 december op regionale, Vlaamse en digitale radiozenders. De radiospots van 25 seconden en 10 seconden zullen voornamelijk te horen zijn tijdens de spitsuren.
Naast radio wordt in Vlaanderen ook ingezet op een digitale campagne (4/12/2023-31/12/2023) met als doel het aantal gebruikers van de Slim naar Antwerpen app verhogen.
Verder richt de campagne zich ook op Zuid-Nederland met een digitale en printcampagne (4/12/2023-31/12/2023) die als doel heeft bezoekers uit Zuid-Nederland te verleiden om de P+R’s rond de stad Antwerpen te gebruiken voor een bezoek aan de stad.
De media-aankoop wordt uitbesteed aan Mediabrands Belgium NV.
De vastlegging dient voor de media-aankoop van de radio- en digitale campagne van Slim naar Antwerpen.
Het college keurt de opdracht voor de media-aankoop van de radio en digitale campagne van Slim naar Antwerpen goed aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart (ondernemingsnummer 0430.415.229), voor een bedrag van 418.425,05 EUR (inclusief btw).
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium NV Ildefonse Vandammestraat 5/7 D 1560 Hoeilaart Ondernemingsnummer: NBE0430415229 Rekeningnummer: BE60310059537070 | 418.425,05 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5311500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2LMS010201A00000 subsidie: SUB_NR begrotingsprogramma: 2SA020200 budgetperiode: 2300 | 4005583584 |