Terug
Gepubliceerd op 04/12/2023

2023_CBS_08564 - Klantencontacten en Dienstverlening. Correctiebestelling - regularisatie verloren factuur N-Allo nv november 2022 ten gevolge van de cyberaanval - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 01/12/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_08564 - Klantencontacten en Dienstverlening. Correctiebestelling - regularisatie verloren factuur N-Allo nv november 2022 ten gevolge van de cyberaanval - Goedkeuring 2023_CBS_08564 - Klantencontacten en Dienstverlening. Correctiebestelling - regularisatie verloren factuur N-Allo nv november 2022 ten gevolge van de cyberaanval - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Op 26 juni 2019 gunde Digipolis de opdracht ‘D000238 Call Center’ voor het sluiten van een raamovereenkomst om een flexibele, moderne en redundante callcenter omgeving uit te bouwen aan de firma N-Allo nv, Avenue Georges Lemaitre 38 te 6041 Charleroi, met ondernemingsnummer 0466.200.311. Digipolis treedt voor deze opdracht op als aankoopcentrale voor onder meer de stad Antwerpen. Deze opdracht werd gesloten op 15 juli 2019 en heeft een looptijd van vier jaar.

Op 23 april 2021 (jaarnummer 3254) nam het college kennis van de opdracht ‘D000238 Call Center’ van Digipolis en van de bijhorende gunningsbeslissing aan de volgende firma N-Allo nv, Avenue Georges Lemaitre 38 te 6041 Charleroi, met ondernemingsnummer 0466.200.311. Het college keurde hierbij goed dat er deelopdrachten worden geplaatst op de opdracht ‘D000238 Call Center’ waardoor ondersteuning op afroep ingeroepen kan worden.

Op 30 september 2022 (jaarnummer 7972) keurde het college principieel goed het Stedelijk Contactcenter met ingang vanaf 1 januari 2023 uit te besteden.

Het Stedelijk Contactcenter van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing maakte tussen 1 november en 31 december 2022 gebruik van het raamcontract en de ondersteuning van N-Allo om op afroep de telefonische bereikbaarheid aan de burger te kunnen blijven garanderen en een kwalitatieve dienstverlening aan te bieden. Het Stedelijk Contactcenter werd immers naar aanleiding van de aangekondigde uitbesteding geconfronteerd met een uitstroom van reguliere stedelijke medewerkers naar een nieuw takenpakket.

In de nadagen van de cyberaanval van 6 december 2022 is de factuur van N-Allo nv voor de maand november 2022 verloren gegaan. Deze factuur ten bedrage van 84.702,31 EUR BTW inclusief werd op 7 november 2023 opnieuw door N-Allo nv aan de stad Antwerpen voorgelegd. Deze factuur zal betaald worden met middelen voorzien voor 2023. Daartoe wordt correctiebestelbon 4105067494 ter goedkeuring aan het college voorgelegd.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Dienstnota bestellen en betalen de stad Antwerpen, districten en OCMW van 17/12/2018.

Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad Antwerpen aangepast. Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):

  • Uitgaven exploitatie en investering, kleiner of gelijk aan 5.500,00 EUR: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum:
    • de algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van de stad Antwerpen en OCMW Antwerpen;
    • de medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan te allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring.
  • Uitgaven exploitatie en investering, > 5.500,00 EUR: goedkeuring door het college na centraal visum.

Algemene financiële opmerkingen

De uitgaven voor de exploitatie van het Stedelijk Contactcenter werden voorzien op 5318600000  / 6141 / 2SBS050101A00000  / 2300.  De vastlegging voor de correctiebestelbon 4105067494 bedraagt 84.702,31 EUR.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS05 - Loketten
2SBS0501 - Kwalitatieve digitale, telefonische en fysieke dienstverlening
2SBS050101 - Tijdige, correcte en neutrale dienstverlening

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling 4105067494 goed voor een bedrag van 84.702,31 EUR (inclusief btw) aan N-Allo nv, Avenue Georges Lemaitre 38, 6041 Charleroi, ondernemingsnummer 0466.200.311 voor de exploitatie van het Stedelijk Contactcenter voor de maand november 2022.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
OmschrijvingBedragBoekingsadresBestelbon
exploitatie Stedelijk Contactcenter

N-Allo nv

Avenue Georges Lemaitre 38

6041 Charleroi

NBE: 0466200311 

IBAN: BE90 2100 0008 5332

84.702,31 EUR
budgetplaats:5318600000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 2SBS050101A00000
subsidie: SUB_NR
begrotingsprogramma: 2SA080130
budgetperiode: 2300
4105067494

Bijlagen

  • Factuur N837 - 20-12-2022.pdf