Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2023068135 |
Gegevens van de aanvrager: | BV Smile Dental Clinic met als adres Tentoonstellingslaan 29 te 2020 Antwerpen |
Gegevens van de exploitant: | de heer Dritero Zlatku met als adres Tentoonstellingslaan 29 te 2020 Antwerpen |
Ligging van het project: | Tentoonstellingslaan 29 te 2020 Antwerpen |
Kadastrale percelen: | afdeling 9 sectie I nr. 2093G8 |
waarvan: |
|
- 20230607-0030 | afdeling 9 sectie I nr. 2093G8 (tandartspraktijk) |
Vergunningsplichten: | stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | het wijzigen van de gelijkvloerse woonfunctie en de exploitatie van een tandartspraktijk |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 01/07/1955: toelating (18#33588) voor wijziging 18#32855 (1954);
- 10/09/1954: toelating (18#32855) voor appartementsgebouw;
Vergunde / Geacht vergunde toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- inrichting:
Bestaande toestand en nieuwe toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- inrichting:
Inhoud van de aanvraag
- omvormen gelijkvloerse woning naar tandartspraktijk;
- supprimeren autostaanplaats;
- wijzigen van de voorgevel.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Inhoud van de aanvraag
De aanvraag betreft de exploitatie van een tandartspraktijk.
Aangevraagde rubriek(en)
Aangevraagde rubriek(en) tandartspraktijk
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
3.6.5. | afvalwaterzuiveringsinstallaties, met inbegrip van het lozen van het effluentwater en het ontwateren van de bijhorende slibproductie voor de behandeling van kwikhoudend afvalwater afkomstig van tandartspraktijken (amalgaamafscheiders); | 28,00 m³ |
14.1°b) | inrichtingen voor het vervaardigen van fotografische producten met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 100 kW, als de inrichting volledig of gedeeltelijk is gelegen in een ander gebied dan industriegebied; | 5,20 kW |
24.2. | geïntegreerde, kleine laboratoria gericht op de interne controle van eigen productieprocessen en bijhorende in- en uitgaande stromen of de eigen waterzuiveringsinstallatie, en waar afvalwater eigen aan de laboratoriumtechnieken gegenereerd wordt; | 1 labo |
24.4. | laboratoria waar geen afvalwater eigen aan de laboratoriumtechnieken gegenereerd wordt; | 1 labo |
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen | 4 oktober 2023 | 19 oktober 2023 | Voorwaardelijk gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie | 4 oktober 2023 | 9 oktober 2023 |
Stadsontwikkeling/ Mobiliteit | 4 oktober 2023 | 12 oktober 2023 |
Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte | 4 oktober 2023 | 20 oktober 2023 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend punt:
Sectorale regelgeving
- MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor stad Antwerpen aangewezen is als adviesinstantie.
Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.
(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
Er werd advies gevraagd aan de stedelijke dienst Ondernemen en Stadsmarketing/Business en Innovatie. Het advies is gunstig:
De aanvraag omvat de regularisatie, functiewijziging en werken in functie van een vrij beroep. Het project past binnen de beleidsvisie ruimtelijke economie inzonderheid verweving van functies.
Vanuit stedenbouwkundig oogpunt kan er aangesloten worden bij voormeld advies. De aanvraag situeert zich op het gelijkvloers. De hoger gelegen appartementen blijven ongewijzigd. Een tandartspraktijk is verenigbaar met de bestemmingsvoorschriften van het gewestplan en functioneel inpasbaar in een woonwijk.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
De gelijkvloerse functiewijziging gebeurt binnen het bestaande en vergunde volume waardoor schaal en ruimtegebruik gunstig zijn.
Visueel-vormelijke elementen
Voor de praktijkfunctie werd er een afzonderlijke toegang gemaakt op de hoekgevel.
De gevelafwerking ter hoogte van de praktijkruimte, die in vergunde toestand uit gelijkaardig metselwerk bestond als de overige gevel, werd bekleed met antracietkleurig plaatmateriaal. De visueel vormelijke elementen zijn blijvend inpasbaar.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.
Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 7 parkeerplaatsen. De parkeerbehoefte wordt bepaald op de functiewijziging van wonen naar tandartspraktijk. Het gelijkvloers appartement wordt ingericht als tandartspraktijk met 3 behandelkamers.
Voor centrum schil wordt voor een tandartspraktijk een norm van 1,95 ppl/behandelkamer gehanteerd (CROW). Dat komt neer op een behoefte van 6 parkeerplaatsen.
Er verdwijnt door de verbouwing 1 parkeerplaats. Deze wordt bijgeteld bij de parkeerbehoefte. Bestaande parkeerplaatsen moeten maximaal behouden worden.
De werkelijke parkeerbehoefte is 7 (6 + 1).
|
De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen. Er blijven 3 bestaande parkeerplaatsen over voor de bovenliggende appartementen. Er komen geen 7 plaatsen bij voor deze aanvraag.
|
Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.
In een aantal gevallen genereert een aanvraag een werkelijke parkeerbehoefte maar kunnen de plaatsen om volgende stedenbouwkundige redenen niet (volledig) gerealiseerd worden: ‘Dit perceel betreft een hoekperceel. De gevel in de Volhardingstraat heeft al twee garagepoorten. De gevel in de Tentoonstellingslaan heeft één garagepoort. Een bijkomende garagepoort voorzien zo dicht bij de hoek is vanuit stedenbouwkundig oogpunt niet wenselijk. Dit zou voor een onveilige verkeerssituatie zorgen. Bovendien zou dit slechts een oplossing bieden voor één bijkomende autostaanplaats en zouden er nog zes ontbrekende autostaanplaatsen overblijven.
|
Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 7 – 0 = 7.
Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 7 – 0 = 7. Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.
De berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project kan verminderd worden met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.
Het appartement op het gelijkvloers heeft een behoefte van 1. Het is niet duidelijk hoeveel bovenliggende appartementen er zijn. Er kan daarom niet bepaald worden of de bestaande parkeerbehoefte op straat stond of toch gebruik kon maken van een garage.
Het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein is 0. |
Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 7 plaatsen. |
Fietsvoorzieningen:
Voor de tandartspraktijk moeten er 2 fietsstalplaatsen voorzien worden voor het personeel. De helft van het personeel moet met de fiets kunnen komen.
Er is een bestaande fietsenberging. Het omvormen van een éénslaapkamerappartement naar een tandartspraktijk waarvoor 2 fietsstalplaatsen nodig zijn heeft geen impact op het benodigde aantal fietsstalplaatsen. Er moeten dus geen bijkomende plaatsen voorzien worden.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
De aanvraag betreft de exploitatie van een tandartspraktijk op de gelijkvloerse verdieping. De tandartspraktijk is voorzien van een wachtruimte, keuken en drie kabinetten. Voor het kwikhoudend afvalwater wordt een afvalwaterzuiveringsinstallatie voorzien.
Kabinetten 1 en 2 beschikken elk over een tandartsstoel met een amalgaamafscheider.
Hierbij wordt de amalgaamafscheider als een afvalwaterzuiveringsinstallatie beschouwd. Het afvalwater dat aan de tandartsstoel ontstaat, wordt eerst over een amalgaamafscheider geleid en vervolgens geloosd in de openbare riolering van de Tentoonstellingslaan.
In het aanvraagdossier werd voor rubriek 3.6.5. een hoeveelheid van 28 m3 per jaar vermeld in plaats van de hoeveelheid aanwezige amalgaamafscheiders. Dit wordt rechtgezet bij afhandeling van dit dossier.
De algemene ontwerpgoedkeuring van het Duits Instituut voor Bouwtechniek (DIBt) werd bij het aanvraagdossier gevoegd. Hieruit blijkt dat de amalgaamafscheiders getest zijn volgens de DIBt-goedkeuringsprincipes voor amalgaamafscheiders. De amalgaamafscheiders scheiden het amalgaam van het afvalwater voornamelijk met behulp van centrifugaalkracht met een afvalwaterinstroom van maximaal 4 liter/min. Bij de juiste bediening en regelmatig onderhoud wordt een scheidingsrendement bereikt van minimaal 95%. Verder beschikken de amalgaamafscheiders over visuele en akoestische waarschuwingssystemen die aangeven wanneer de opvangcontainer voor 95% of 100% vol is. Ook zijn ze voorzien van een timer die dagelijks automatisch een niveaumeting activeert.
Het totale kwikgehalte van het geloosde water mag als daggemiddelde niet meer bedragen dan 0,3 mg per liter. Het afval afkomstig van de amalgaamafscheiders wordt verwijderd en afgegeven aan een erkende ophaler of geregistreerde vervoerder van afvalstoffen. Er dient voldaan te worden aan de sectorale lozingsvoorwaarden voor bedrijfsafvalwater (bijlage 5.3.2 - 43. Tandartsen van Vlarem II).
In het derde kabinet bevindt zich een intern laboratorium waar tandprotheses bijgewerkt worden met een elektrische micromotor.
Uit onderhavig aanvraagdossier blijkt dat zowel rubriek 24.2. als rubriek 24.4. worden aangevraagd voor de exploitatie van het laboratorium. Echter is alleen rubriek 24.4. van toepassing gezien het een laboratorium betreft waar geen afvalwater gegenereerd wordt. Dit werd ook verduidelijkt en bevestigd door de exploitant (18 september 2023). Bijgevolg wordt rubriek 24.2. zonder voorwerp verklaard.
Er worden stoffen gebruikt die onderworpen zijn aan de REACH-verordening (Tabel 1)
Tabel 1: Overzicht van stoffen die worden gebruikt
Naam stof | Stofnummer (EC) | Stofnummer (CAS) |
Sodium Hypochlorite 5% | 231-668-3 | 7681-52-9 |
Edentinezuur of EDTA 17% | 200-449-4 | 60-00-4 |
Waterstofperoxide 3% | 231-765-0 | 7722-84-1 |
De bovengenoemde stoffen in Tabel 1 zijn niet onderworpen aan een beperking opgenomen in bijlage XVII van de Europese verordening 1907/2006 (REACH).
Er wordt gebruik gemaakt van toestellen voor het vervaardigen van fotografische producten. De toestellen betreffen 2 Action X mind unity-toestellen van 1,5 kW en 1 Carestream CS9000 met een elektrisch vermogen van 2,2 kW.
Het totaal elektrisch vermogen van de toestellen voor het vervaardigen van fotografische producten is 5,2 kW. Dit betreft een hoog vermogen voor toestellen van een tandartspraktijk. Het elektrisch vermogen werd herzien en de juiste gegevens van het vermogen van de toestellen werden door de exploitant doorgegeven (15 november 2023).
De Action X mind unity-toestellen hebben elk een elektrisch vermogen van 0,85 kW en het toestel Carestream CS9000 heeft een elektrisch vermogen van 1,5 kW. De toestellen hebben een totaal elektrisch vermogen van 3,2 kW in plaats van het gemelde 5,2 kW. De rubriek 14.1°b) heeft betrekking op de productie van het fotografisch materiaal zelf, en niet voor het maken van foto’s. Bijgevolg is rubriek 14.1°b) zonder voorwerp.
De oprichtings- en exploitatievergunning verleend door het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle (FANC) voor het gebruik van de tandradiografietoestellen, de technische testverslagen van medische stralingsfysica en het verslag voor fysische en elektrische controle werden bij het aanvraagdossier gevoegd.
De ingedeelde inrichtingen of activiteiten zijn louter en alleen in de derde klasse ingedeeld, de exploitatie ervan is dus meldingsplichtig.
Er wordt voldaan aan artikel 5.4.3, §3 van het DABM betreffende verbods- en afstandregels.
De gemelde exploitatie is meldingsplichtig en niet verboden.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Mits voldaan wordt aan de voorgestelde vergunningsvoorwaarden, is deze aanvraag in overeenstemming met de VLAREM-wetgeving. Vanuit milieutechnisch oogpunt wordt positief advies gegeven de vergunning te verlenen.
Geadviseerde rubriek(en)
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
3.6.5. | afvalwaterzuiveringsinstallaties, met inbegrip van het lozen van het effluentwater en het ontwateren van de bijhorende slibproductie voor de behandeling van kwikhoudend afvalwater afkomstig van tandartspraktijken (amalgaamafscheiders); | 2 amalgaamafscheiders |
14.1°b) | inrichtingen voor het vervaardigen van fotografische producten met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 100 kW, als de inrichting volledig of gedeeltelijk is gelegen in een ander gebied dan industriegebied; | zonder voorwerp |
24.2. | geïntegreerde, kleine laboratoria gericht op de interne controle van eigen productieprocessen en bijhorende in- en uitgaande stromen of de eigen waterzuiveringsinstallatie, en waar afvalwater eigen aan de laboratoriumtechnieken gegenereerd wordt; | zonder voorwerp |
24.4. | laboratoria waar geen afvalwater eigen aan de laboratoriumtechnieken gegenereerd wordt; | 1 labo |
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 23 juni 2023 |
Volledig en ontvankelijk | 4 oktober 2023 |
Start openbaar onderzoek | geen |
Einde openbaar onderzoek | geen |
Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen | geen |
Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit | 3 december 2023 |
Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit | 2 maart 2024 |
Verslag GOA | 21 november 2023 |
Naam GOA | Gerd Cryns en Bieke Geypens |
Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.
De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):
Rubriek | Omschrijving | Gecoördineerd |
3.6.5. | afvalwaterzuiveringsinstallaties, met inbegrip van het lozen van het effluentwater en het ontwateren van de bijhorende slibproductie voor de behandeling van kwikhoudend afvalwater afkomstig van tandartspraktijken (amalgaamafscheiders); | 2 amalgaamafscheiders |
24.4. | laboratoria waar geen afvalwater eigen aan de laboratoriumtechnieken gegenereerd wordt; | 1 labo |