Terug
Gepubliceerd op 18/12/2023

2023_VB_00333 - Bestek GAC_2022_02542. Raamovereenkomst voor elektronische voedselcheques - Bestek en procedure - Goedkeuring

Vast Bureau
vr 15/12/2023 - 10:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Karim Bachar, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_VB_00333 - Bestek GAC_2022_02542. Raamovereenkomst voor elektronische voedselcheques - Bestek en procedure - Goedkeuring 2023_VB_00333 - Bestek GAC_2022_02542. Raamovereenkomst voor elektronische voedselcheques - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

OCMW Antwerpen verleent elektronische voedselcheques aan klanten in een precaire situatie en is daarom op zoek naar een firma die deze kan aanmaken en distribueren met de bijhorende dienstverlening. In het verleden werd hiervoor raamovereenkomst GAC_2020_01146 afgesloten, deze loopt ten einde op 3 juni 2024.Om in de toekomst dergelijke dienstverlening vlot en efficiënt volgens behoefte te kunnen blijven bestellen, is het aangewezen om tijdig een nieuwe overeenkomst op te maken.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking GAC_2022_02542 uit te schrijven.

    Juridische grond

    In toepassing van artikel 42, §1, eerste lid, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 140.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.

    In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

    Regelgeving: bevoegdheid

    Artikel 84, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het vast bureau bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.

    Met de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2019 (jaarnummer 00071) werd het begrip ‘dagelijks bestuur’ gedefinieerd.

    Argumentatie

    De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

    1. Dienstverlening op een totaal van 50 punten.
    2. Prijs op een totaal van 40 punten.
    3. Netwerk van gebruik/handelaars op een totaal van 10 punten.

    Besluit

    Het vast bureau beslist:

    Artikel 1

    Het vast bureau keurt bestek GAC_2022_02542 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor elektronische voedselcheques goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.

    Artikel 2

    De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

    Omschrijving

    Bedrag

    Boekingsadres

    Bestelbon

    Raamovereenkomst voor elektronische voedselcheques


    budgetplaats: 4403005000
    budgetpositie: 61418
    functiegebied: 2HMS050303A00000
    subsidie: SUB_NR
    fonds: INTERN
    begrotingsprogramma: 2OA040900
    budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700, 2800

    met orderbons




    Bijlagen

    • 02542_bestek.pdf
    • 02542_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
    • 02542_inventaris.xlsx