Op 28 januari 2020 (jaarnummer 52) keurde de gemeenteraad de samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Antwerpen en het Antwerp World Diamond Centre goed.
Op 21 januari 2022 (jaarnummer 512) keurde het college de gunning goed voor perceel 1 van "Raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen ", op basis van bestek GAC_2021_01729, aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5-7D te 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
De stad Antwerpen organiseerde op 25 en 26 november 2023 voor de eerste keer samen met het AWDC een juwelenbeurs die exclusief werd voorbehouden aan de houders van het Antwerp’s Most Brilliant-kwaliteitslabel voor een groot publiek onder de naam ‘Jewelry Days’ in de Beurs voor Diamanthandel, in het hartje van de diamantwijk. Jewelry Days kaderen in Antwerp Diamond Week, die doorging van 23 november tot 29 november. Tijdens Antwerp Diamond Week werden nieuwe samenwerkingen en innovatie in de diamantsector gestimuleerd door netwerkmogelijkheden, inspirerende talks en events voor en door de Antwerpse diamantsector.
Liefhebbers van mooie juwelen konden hun hart ophalen tijdens Jewelry Days maar er waren ook tal van workshops, kook- en slijpdemonstraties en infostandjes met praktische tips over juwelen en weetjes over de diamantwereld en haar vele culturen.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
Een grote promotie- en mediacampagne in aanloop naar de Jewelry Days werd laattijdig aangevraagd door partnerorganisatie AWDC aan de stad Antwerpen. Het door alle partners weerhouden mediaplan werd bijgevolg laattijdig goedgekeurd door de stad Antwerpen waardoor er niet tijdig krediet werd vastgelegd voor het bepalen en uitrollen van de mediacampagne Jewelry Days 2023. De vastlegging dient bijgevolg te gebeuren met een correctiebestelling.
De opstart en oplevering van de mediacampagne rond Jewelry Days in november 2023 is een project van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De aanvraag tot bestelling 10617372 met bestelbonnummer 4105067613 bedraagt 25.092,86 EUR inclusief btw waarvan 13.007,50 EUR inclusief btw op functiegebied 2LWS070101A00000, budgetplaats 5318500000, budgetpositie 6141; en 12.085,36 EUR inclusief btw op functiegebied 2SBS060105A00000, budgetplaats 5317600000, budgetpositie 6141.
Het college keurt de correctiebestelling 4105067613 goed voor een bedrag van 25.092,86 EUR inclusief btw aan Mediabrands Belgium, Ildefonse Vandammestraat 57 D, 1560 Hoeilaart met ondernemingsnummer 0430.415.229, voor de productie van de campagne Jewelry Days in november 2023.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
MEDIABRANDS BELGIUM | 13.007,50 EUR | budgetplaats: 5318500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2LWS070101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA060590 budgetperiode: 2300 | 4105067613 pos. 10 |
MEDIABRANDS BELGIUM | 12.085,36 EUR | budgetplaats: 5317600000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2SBS060105A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA080119 budgetperiode: 2300 | 4105067613 pos. 20 |