De voorbije maand werden de inwoners van de August Scheyvaertslaan tweemaal met een onvoorziene situatie geconfronteerd waarbij de straat werd afgesloten zonder enige waarschuwing of bericht.
Meer bepaald de wijziging in de route van de carnavalsstoet en werken vooraan de straat vanaf 21.03.2023.
In tegenstelling tot de communicatie rond de werken in eigen beheer is hier toch een groot gebrek aan berichtgeving naar de Ekerenaar. En dit ondanks de bereidwilligheid van onze districtsmedewerkers en ons districtsbestuur die dan alsnog trachten deze lacunes op te vangen door nog snel een oplossing te zoeken. Waarvoor dank. Ondertussen is er echter al heel wat wrevel ontstaan.
We hadden dan ook graag geweten of er een structurele aanpak mogelijk is.
Beide situaties waren immers al bij verschillende stadsdiensten gekend, ruim voor de dag zelf. Het moet toch mogelijk zijn dat U als bestuur minstens een melding ontvangt?
Kan ons bestuur aandringen bij de stadsdiensten om activiteiten in ons district die een impact hebben op lokale mobiliteit of leefomgeving te melden?Bvb. De politie zal toch op de hoogte geweest zijn van de route, de dienst tijdelijke verkeerssignalisatie, stadsreinging,…
Kan er dan aansluitend zeker via de website van het district een bericht aangemaakt worden met ook practische info zoals bij werken in eigen beheer? bvb waar de vuilophaling kan doorgaan…
Want de Ekerenaar verdient Zeker in Ekeren op de hoogte te zijn!
Dank U.