Volgens de artikels 31 en 126 van het Decreet Lokaal Bestuur hebben de districtsraadsleden het recht om aan het districtscollege mondelinge en schriftelijke vragen te stellen.
Artikel 31 van het Decreet Lokaal Bestuur voorziet dat de gemeenteraadsleden het recht hebben om aan de burgemeester en aan het college mondelinge en schriftelijke vragen te stellen. Dit artikel is ook van toepassing op de districten conform artikel 126 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Artikel 6 van het huishoudelijk reglement district Merksem, goedgekeurd in de districtsraad van 25 april 2019 (jaarnummer 42), bepaalt dat raadsleden schriftelijke vragen kunnen indienen. Het regelt de manier waarop op schriftelijke vragen wordt beantwoord.
Het districtscollege ontving volgende schriftelijke vraag van districtsraadslid:
Nummer | Vraagsteller | Onderwerp | Gesteld aan |
SV_00121 |
Philippe Elst
|
Verkeersmaatregelen Klaverstraat |
Jari Frensch |
Op schriftelijke vragen wordt schriftelijk geantwoord. Is het antwoord 30 dagen na ontvangst van de vraag niet gegeven, dan wordt de vraag automatisch terug geagendeerd op de eerstvolgende raad.
De vraag krijgt dan het statuut van een mondelinge vraag en wordt onmiddellijk ter zitting beantwoord. Indien de vraag echter voor de zitting werd beantwoord, wordt ze alsnog van de agenda afgevoerd.
De schriftelijke vragen worden ter kennisneming voorgelegd. De ontwerpantwoorden worden ter goedkeuring voorgelegd, zodat het antwoord wordt gedragen door het voltallige districtscollege.
Het districtscollege neemt kennis van de schriftelijke vraag ingediend in week 45:
Nummer | Vraagsteller | Onderwerp | Gesteld aan |
SV_00121 | Philippe Elst | Verkeersmaatregelen Klaverstraat | Jari Frensch |
Het districtscollege keurt goed dat volgende schriftelijke vraag wordt toegewezen aan Jari Frensch, districtsschepen bevoegd voor publiek domein en mobiliteit: