Toen de gemeenteraad op 16 december 2019 (jaarnummer 738) de beheersovereenkomst voor 2020 - 2025 vernieuwde, werd het autonoom gemeentebedrijf Mobiliteit en Parkeren Antwerpen door het schepencollege bevestigd in haar opdracht. Daarbij wordt een belangrijke nadruk gelegd op de fiscale optimalisatie die het AG kan uitoefenen. De relatie met de stad Antwerpen werd benadrukt door de functionele inkanteling van het AG als deel van de stedelijke organisatie van de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling.
Op 20 december 2022 keurde de Raad van Bestuur de dienstverleningsovereenkomst voor de management recharge tussen stad Antwerpen en AG Mobiliteit en Parkeren goed (2022_DCMPA_00389).
De dienstverleningsovereenkomst loopt van 1 januari 2022 t.e.m. 31 december 2025. Deze vastlegging betreft de management recharge voor 2023.
50% van de loonkost van onderstaande directeurs zal in de management recharge opgenomen worden;
De stad vordert 50% van de effectief uitbetaalde loonkosten voor de geleverde prestaties van de medewerkers terug aan MPA. De loonkosten van de medewerkers komen rechtstreeks uit de payroll en kunnen dus pas na de prestaties teruggevorderd worden.
De door te rekenen loonkost wordt voor het boekjaar 2023 geraamd op 485.000,00 euro.
De Raad van Bestuur keurt de vastlegging voor de dienstverleningsovereenkomst van de management recharge 2023 voor een bedrag van EUR 485.000 goed.
De Raad van Bestuur delegeert de operationele en financiële opvolging voor de duur van deze dienstverleningsovereenkomst, in toepassing van artikel 71 van het huishoudelijk reglement van de raad van bestuur, integraal aan het directiecomité .
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Stad Antwerpen BE 0207 500 123 | 485.000 EUR | budgetplaats: 6171 budgetpositie:C9000 functiegebied: 2LMS010403A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2PA020220 budgetperiode: 2300 | 4011002507 |