De Lange Lobroekstraat in district Antwerpen:
Het college keurde op 26 juni 2020 (jaarnummer 5618) het overkoepelend aanvullend verkeersreglement 'beperkt eenrichtingsverkeer voor speed pedelecs, aanpassing onderborden' goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
Onderzoek ter plaatse heeft uitgewezen dat de laad- en loszone ter hoogte van het nummer 171 tot en met het nummer 167 en de laad- en loszone gelegen tussen de Twee Netenstraat en het nummer 202, niet langer in gebruik zijn.
De school aan het einde van de Weilandstraat krijgt bij de heraanleg van de Slachthuissite een nieuwe locatie. De lopende proefopstelling dooft, door de werken ter hoogte van de Slachthuissite, langzaam uit. De school in de Weilandstraat komt tijdelijk op het voetbalveld aan de kant van de Rupelstraat. Daarna volgt, tegen 2026, een nieuwbouw aan de Weilandstraat die als woonerf zal worden ingericht.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt toe:
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.