De Lange Dijkstraat in district Antwerpen:
De eigenaar van de handelszaak die gevestigd is op nummer 23 vraagt om de bestaande laad- en loszone te herpositioneren in functie van een terras. Het aanvullend verkeersreglement wordt eveneens geactualiseerd. De Lange Dijkstraat werd immers in 2018 heringericht als fietsstraat, gebaseerd op de ruimtelijke inrichting die door de proefopstelling van 2013 werd onderzocht. De kruispunten werden compacter ingericht en van plateaus voorzien.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lange Dijkstraat in het district Antwerpen goed, ter vervanging van het aanvullend reglement dat goedgekeurd werd door de gemeenteraad van 18 september 2006 (jaarnummer 2021).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.