Terug
Gepubliceerd op 26/02/2024

2024_CBS_01369 - Omgevingsvergunning - OMV_2023150039. Oudekerkstraat 79. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/02/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Tom Meeuws, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_01369 - Omgevingsvergunning - OMV_2023150039. Oudekerkstraat 79. District Antwerpen - Goedkeuring 2024_CBS_01369 - Omgevingsvergunning - OMV_2023150039. Oudekerkstraat 79. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023150039

Gegevens van de aanvrager:

Nathalie Heyde - Zenio Schnurrer met als adres Johan Westerlundplein 30 bus B103 te 2000 Antwerpen (Begië)

Ligging van het project:

Oudekerkstraat 79 te 2018 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 10 sectie K nr. 1930S

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          29/03/2019: vastgesteld bouwkundig erfgoed

https://id.erfgoed.net/erfgoedobjecten/304343

-          17/03/1922: toelating (1922#12883) voor het verhogen hofmuur 79-81;

-          23/06/1911: toelating (1911#1098) voor een puntgevel;

-          28/08/1908: toelating (1908#1354) voor twee riolen;

-          11/10/1907: toelating (1907#1531) huis.

 

Vergunde geachte toestand

-          functie: wonen;

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 2 bouwlagen met mansardedak;
  • achterbouw van 1 bouwlaag tegen de linker perceelsgrens en 1 tot 2 bouwlagen tegen de rechter perceelsgrens;
  • bouwdiepte van 12,76 m langs de linker perceelsgrens en 16,37 m langs de rechter perceelsgrens;
  • 11,70 m hoogte;
  • gesloten bebouwing.

 

Bestaande toestand

-          de bestaande toestand is overeenkomstig met de vergunde geachte toestand, uitgezonderd:

  • de uitbreiding voor het toilet en badkamer ter hoogte van de eerste verdieping;
  • interne constructieve wijziging van een draagmuur ter hoogte van het eerste verdiep;
  • de ontbrekende dakkoepel ter hoogte van het eerste verdiep.

 

Nieuwe toestand

-          functie:  wonen;

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 2 bouwlagen met mansardedak;
  • achterbouw van 1 bouwlaag tegen de linker perceelsgrens en 2 bouwlagen tegen de rechter perceelsgrens;
  • bouwdiepte van 16,37 m over de volledige breedte van het perceel;
  • bouwhoogte van 10,70m;
  • gesloten bebouwing;

-          gevelafwerking van de voorgevel:

  • gevelbekleding in witte bepleistering;
  • schrijnwerk in hout;
  • plint in blauwe hardsteen;
  • dorpels in blauwe hardsteen;
  • dakbedekking in donkere leien;

-          gevelafwerking van de achtergevel:

  • gevelbekleding in witte bepleistering;
  • schrijnwerk in donker aluminium;
  • plint in blauwe hardsteen;
  • dorpels aluminium;
  • dakbedekking in oranje pannen;

-          inrichting:

  • 80m² open ruimte waarvan 15m² verhard.

 

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van de uitbouw achter het hoofdvolume;

-          uitbreiden van het volume;

-          wijzigen van de voor- en achtergevel;

-          wijzigen van de scheimuren;

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

De Vlaamse Waterweg - Afdeling Regio Centraal

30 november 2023

24 januari 2024

Geen advies

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

30 november 2023

12 december 2023

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater. (De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.


De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)


De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)


De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)


De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 21 Minimale hoogte van ruimten:

de bureauruimte op de zolderverdieping heeft onvoldoende vrije hoogte;

  • artikel 24 - minimale lichtinval en minimale luchttoevoer:

de bureau en slaapkamer op de zolderverdieping ontvangen onvoldoende licht en lucht;

  • artikel 40 Privaat gescheiden rioolstelsel en afvoerleidingen

er zijn drie aansluitpunten van riolering, zo wordt zowel grijs, zwart en regenwater apart aangeleverd;

  • artikel 41 Kenmerken aansluiting van de leidingen met het openbaar rioolstelsel:

er zijn geen toezichtsputten voorzien en de aansluitpunten aan de openbare riolering liggen verder dan 0,5 m uiteen.


 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).


Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor De Vlaamse Waterweg aangewezen is als adviesinstantie. Het project is gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C). Het project is gelegen in een zone met een kleine fluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C). Het project is niet gelegen in een signaalgebied. Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt. De aanvraag voorziet ter compensatie van de extra inname van de onverharde ruimte in een wadi van 3 m² dewelke voldoet aan de bepalingen de gewestelijke verordening hemelwater.
 

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)


De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))


Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Voorliggende aanvraag omvat geen functiewijziging. De bestaande functie van eengezinswoning blijft behouden en is daarmee in harmonie met de kenmerkende woonfuncties in de omgeving.

 

Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid

De aanvraag voorziet in een uitbreiding van het aangebouwd volume ter hoogte van de gelijkvloerse en eerste verdieping. Conform artikel 6 ‘harmonie en draagkracht’ van de bouwcode moet de architectuur van het aangevraagde afgestemd zijn op de omgeving. Binnen het bouwblok waarop de aanvraag betrekking heeft, is een entresoltypologie kenmerkend. In de nieuwe toestand blijft deze kenmerkende typologie aanwezig door de uitbouw op de eerste verdieping over een gevelbreedte van 2,75 m te voorzien ten opzichte van de volledige perceelbreedte van 4,94 m. Het toepassen van het entresolprincipe is positief. Gelet op de huidige bouwdiepte en de bouwdieptes van de aanpalende percelen is de voorziene uitbreiding tot een maximale bouwdiepte van 16,37 m stedenbouwkundig aanvaardbaar.

 

Visueel-vormelijke elementen en cultuurhistorische aspecten

De aanvraag heeft betrekking op een pand dat is opgenomen in de vastgestelde inventaris van het bouwkundig erfgoed, vastgesteld bij besluit van de Vlaamse minister van Buitenlands Beleid en Onroerend Erfgoed, G. Bourgeois van 29 maart 2019.

 

Het pand betreft een burgerhuis in neoclassicistische stijl, in opdracht van Frans Dansaert gebouwd door de Naamlooze Maatschappij "Vooruitzicht", naar een ontwerp uit 1907. Het pand is een gaaf en representatief voorbeeld van de basisbebouwing in deze wijk. Met een gevelbreedte van twee traveeën omvat de rijwoning twee bouwlagen onder een gemansardeerd zadeldak (leien). De bepleisterde en beschilderde lijstgevel met geblokte begane grond en schijnvoegen in de bovenbouw, rust op een plint uit blauwe hardsteen. Geleed door de puilijst en kordonvormende lekdrempels, beantwoordt de opstand aan een regelmatig ordonnantieschema, opgebouwd uit registers van rechthoekige muuropeningen, de bovenvensters in geriemde omlijsting met onderdorpel. Een klassiek hoofdgestel met houten kroonlijst en tandlijst op consoles vormt de gevelbeëindiging; centrale dakkapel met driehoekig fronton. Het houten schrijnwerk van de inkomdeur en vensters is bewaard, evenals de smeedijzeren keldertralie en gietijzeren voetschraper.

De plattegrond beantwoordt aan de klassieke typologie van het burgerhuis, dat uit een hoofdvolume en een smalle achterbouw in entresol bestaat, ontsloten door de zijdelings ingeplante inkom- en traphal. Het interieur van het hoofdgebouw bleef vrij gaaf bewaard, er zijn nog heel wat interieurelementen met erfgoedwaarde aanwezig.

 

Voor voorliggende aanvraag werd advies gevraagd aan de stedelijke dienst Monumentenzorg. Het advies kan als volgt samengevat worden:

 

“Men wenst het pand te verbouwen. De voorgevel blijft ongewijzigd, conform de plannen en voorbesprekingen. Op basis van het voorstel is het niet duidelijk of het bestaande schrijnwerk wordt vervangen door nieuw schrijnwerk naar bestaand model. In geval van nieuw schrijnwerk in de voorgevel moeten detailtekeningen worden voorgelegd voor verder advies. We gaan uit van behoud van de voordeur, gelet op de uitwerking ervan. Plaatselijk herstel is uiteraard mogelijk.

In het interieur blijft de indeling en afwerking van het hoofdvolume behouden. De bestaande achterbouw wordt gesloopt en vervangen door een nieuw volume over twee bouwlagen. Vanuit erfgoedoogpunt zijn entresols kenmerkend. Het hernemen van het entresolprincipe in het ontwerp is een meerwaarde. Gelet op het voorgaande wordt een voorwaardelijk gunstig advies verleend met volgende voorwaarden:

  • Indien het schrijnwerk in de voorgevel wordt aangepast: detailtekeningen voor te leggen voor verder advies (nieuw voorstel in hout met correcte profilering en indeling)
  • Behoud en plaatselijk herstel van de voordeur”

 

Het advies van de stedelijke dienst Monumentenzorg wordt vanuit stedenbouwkundig oogpunt bijgetreden.

 

Bij het vervangen van het buitenschrijnwerk moeten dezelfde materialen, profilering en indeling gebruikt worden. Alvorens het buitenschrijnwerk te vervangen moeten de materialen, kleur, profilering en indeling voorgelegd worden aan de stadsdienst Monumentenzorg ter goedkeuring. Dit wordt opgelegd als voorwaarde bij vergunning.

 

Het herschilderen van de voorgevel in een witte kleur kan gelet op de erfgoedwaarde van het pand toegestaan worden, deze kleur is in overeenstemming met het historisch karakter van Antwerpen als witte stad. Hierop is geen bezwaar vanuit stedenbouwkundig oogpunt, noch vanuit de stedelijke dienst Monumentenzorg.

 

De achtergevel heeft een beperkte erfgoedwaarde. De gekozen materialen zijn in harmonie met de omgeving, de erfgoedwaarde van het pand en het voorzien van een hedendaagse uitbouw. De gekozen materialen in de achtergevel zijn vanuit erfgoedwaarde en goede ruimtelijke ordening aanvaardbaar.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Gelet op de beperkte gevelbreedte van de uitbouw op de eerste verdieping, de bouwdieptes van de aanpalende percelen en op de oriëntatie van de gebouwen wordt geoordeeld dat de aanbouw geen hinder veroorzaakt naar de aanpalers voor wat betreft daglicht.

 

De ruimtes op de tweede verdieping voldoen echter niet aan de bepalingen van de bouwcode op vlak van gebruiksgenot. De vrije hoogte in de voorziene bureauruimte is onvoldoende conform artikel 21 van de bouwcode dat een minimale vrije hoogte voor verblijfsruimtes oplegt van 2,60 m. Bijkomend hebben de voorziene ramen in zowel slaapkamer 3 als de bureauruimte een te kleine oppervlakte conform artikel 24 van de bouwcode. Gelet op de erfgoedwaarde van de voorgevel is het vergroten van het raam in slaapkamer 3 niet wenselijk en kan een afwijking aanvaard worden. De voorziene bureauruimte kan echter niet ingericht worden als verblijfsruimte aangezien het dakraam een lichtdoorlatende oppervlakte heeft kleiner dan 1 m² en de vrije hoogte onvoldoende is.

 

Tot slot moet de aanvraag in overeenstemming zijn met artikel 40 en 41 van de bouwcode gezien de wijzigingen in de waterafvoerleidingen. Dit wordt opgenomen als voorwaarde voor vergunning.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de aanvraag betrekking heeft op de verbouwing van een eengezinswoning waarbij de functie en het aantal woongelegenheden ten opzichte van de bestaande toestand ongewijzigd blijven.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. De voorwaarden zoals opgenomen in het advies van de stedelijke dienst Monumentenzorg dienen opgevolgd te worden.

3. Het omvormen van de zolderruimte op de tweede verdieping naar bureauruimte wordt uitgesloten van de vergunning.

4. De aanvraag moet m.b.t. het rioolstelsel en afvoerleidingen voldoen aan artikel 40 en 41 van de bouwcode.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

13 november 2023

Volledig en ontvankelijk

30 november 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

29 januari 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

28 februari 2024

Verslag GOA

12 februari 2024

Naam GOA

Cynthia Steurs

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. De voorwaarden zoals opgenomen in het advies van de stedelijke dienst monumentenzorg dienen opgevolgd te worden.

3. Het omvormen van de zolderruimte op de tweede verdieping naar bureauruimte wordt uitgesloten van de vergunning.

4. De aanvraag moet m.b.t. het rioolstelsel en afvoerleidingen voldoen aan artikel 40 en 41 van de bouwcode.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.