Terug
Gepubliceerd op 26/02/2024

2024_CBS_01472 - Bestek GAC_2023_02809. Raamovereenkomst voor het beheer en onderhoud van zelfreinigende toiletten en urinoirs op het openbaar domein - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/02/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Tom Meeuws, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_01472 - Bestek GAC_2023_02809. Raamovereenkomst voor het beheer en onderhoud van zelfreinigende toiletten en urinoirs op het openbaar domein - Bestek en procedure - Goedkeuring 2024_CBS_01472 - Bestek GAC_2023_02809. Raamovereenkomst voor het beheer en onderhoud van zelfreinigende toiletten en urinoirs op het openbaar domein - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De stad Antwerpen bezit momenteel 11 zelfreinigende sanitaire units, waarvan 3 combinatie-units met zittoilet en urinoir(s) en 8 units met enkel urinoirs. Deze units werden op maat gemaakt van de stad en staan op strategisch belangrijke plaatsen. De stad Antwerpen zoekt een partner die de dagelijkse reiniging, het onderhoud, de herstellingswerken en optionele verplaatsingswerken kan uitvoeren, zodoende dat er een permanente beschikbaarheid van al deze units wordt gegarandeerd.

De huidige raamovereenkomst GAC_2019_01010 loopt ten einde op 16 juli 2024. Om de continuïteit te verzekeren, stelt de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale voor om hiervoor openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2023_02809 uit te schrijven.

De gemeenteraad keurde in zitting van 17 december 2019 (jaarnummer 777) het retributiereglement voor het gebruik van de zelfreinigende toiletunits goed voor de periode van 1 januari 2020 tot en met 31 december 2025.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, betreffen in totaal minstens 5 units en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 250.000 euro (exclusief btw).

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. prijs op een totaal van 80 punten;
  2. duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) op een totaal van 20 punten.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2023_02809 voor een raamovereenkomst voor het beheer en onderhoud van zelfreinigende toiletten en urinoirs op het openbaar domein goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor het beheer en onderhoud van zelfreinigende toiletten en urinoirs op het openbaar domein (uitgaven)


budgetplaats: 5151000000
budgetpositie: 61031
functiegebied: 2LMS030210A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 2SA020200
budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700 en 2800 

met orderbons


De financieel directeur regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor het beheer en onderhoud van zelfreinigende toiletten en urinoirs op het openbaar domein (retributie)


budgetplaats: 5151000000
budgetpositie: 7006017
functiegebied: 2LMS030210A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 2SA020200
budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700 en 2800

met orderbons


Bijlagen

  • 02809_20240223_bestek.pdf
  • 02809_20240201_BIJLAGE_VII_7_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 02809_20240202_inventaris.xls