De Noorderlaan in het district Antwerpen:
De huidige signalisatie laat de bestuurders van brommers type B niet toe de stad te bereiken via het boven beschreven deel van de Noorderlaan of de recentelijk opengestelde Kempenstraat. Het bord 'autoweg' (F9-F11) verbiedt hen over het viaduct te rijden, tegelijk verbiedt het onderbord M7 ter hoogte van het fietspad in de Asiadok-Oostkaai de bestuurders van dit type brommer om via de Kempenstraat te rijden.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Noorderlaan (gewest) in het district Antwerpen goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, dat goedgekeurd werd door het college op 29 mei 2019 (jaarnummer 4598).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter goedkeuring wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.