Terug
Gepubliceerd op 22/01/2024

2024_CBS_00220 - Omgevingsvergunning - OMV_2023137932. Noorderlaan 500-502. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 19/01/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_00220 - Omgevingsvergunning - OMV_2023137932. Noorderlaan 500-502. District Antwerpen - Goedkeuring 2024_CBS_00220 - Omgevingsvergunning - OMV_2023137932. Noorderlaan 500-502. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023137932

Gegevens van de aanvrager:

NV Belgian Shell met als adres Kantersteen 47 te 1000 Brussel

Gegevens van de exploitant:

NV Belgian Shell (0403048262) met als adres Kantersteen 47 te 1000 Brussel

Ligging van het project:

Noorderlaan 500-502 te 2030 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 7 sectie G nr. 2341L7

waarvan:

 

-     20231017-0057

afdeling 7 sectie G nr. 2341L7 (207626 Shell Antwerpen)

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Voorwerp van de aanvraag:

het plaatsen van 2 elektrische laadpalen met 4 opstelplaatsen voor elektrische voertuigen met middenspanningscabine, aanduidingsborden en bovengrondse AdBlue-tank en het uitbreiden van de opslag van benzine

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis  

-     5/12/2014: vergunning (20142384) voor het wijzigen inrit, vulpost en parkeerplaatsen van bestaand tankstation;

-     5/12/2014: vergunning (20142380) voor het verwijderen van bestaande en plaatsen van nieuwe publiciteit op een bestaand tankstation;

 

Vergunde / Geacht vergunde toestand 

-     functie: 

  • tankstation met shop;

-     bouwvolume: 

  • hoekperceel met luifel en shopgebouw van 1 bouwlaag;

-     inrichting: 

  • verschillende groenzones op het terrein. 

 

Bestaande toestand

-     inrichting: 

  • groenzone tussen Logistiekweg en Park & Ride Luchtbal;

-     rest van bestaande toestand: tankstation, shop, verharding en reclame worden uitgesloten uit de vergunning.

 

Nieuwe toestand

-     inrichting: 

  • 2 laadpalen met 4 staanplaatsen, middenspanningscabine, verharding, informatie/reclameborden tussen Logistiekweg en Park & Ride Luchtbal;
  • nieuwe bovengrondse AdBlue-tank.


Inhoud van de aanvraag 

-     plaatsen van 2 laadpalen met 4 plaatsen voor elektrische voertuigen aan bestaand tankstation;

-     verwijderen van een deel van de groenzone;

-     plaatsen middenspanningscabine;

-     plaatsen van een bovengrondse AdBlue-tank;

-     plaatsen informatie/reclameborden.

 

Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten

 

Voorgeschiedenis

Op 24 februari 1994 werd door de deputatie een milieuvergunning afgeleverd voor het exploiteren van een tankstation tot 2014 (kenmerk MLAV1/93-527). Op 17 oktober 2013 werd de vergunning vernieuwd tot 17 oktober 2033 (kenmerk MLAV1/12-445). In het besluit van 6 november 2014 werd het aantal verdeelslangen teruggebracht naar 24 en werd de opslag van gevaarlijke stoffen in kleine recipiënten gestopt (kenmerk MLVER/14-125).

 

Inhoud van de aanvraag

Het project omvat het plaatsen van twee dubbelzijdige elektrische snellaadpalen met bijhorende transformator en de verhoging van de opslag van benzine.

 

Aangevraagde rubriek(en)
 

Rubriek

Omschrijving

Gevraagd voor

17.3.2.1.1.2°

opslagplaatsen voor ontvlambare vloeistoffen (gevarenpictogram GHS02) van gevarencategorie 3 (gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen) met een vlampunt lager dan of gelijk aan 55°C en gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 20 ton tot en met 500 ton;

-12,50 ton

17.3.2.2.2°a)

opslag van ontvlambare vloeistoffen van gevarencategorie 1 en 2 met een gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 2 ton tot en met 90 ton in uitsluitend ondergrondse houders.

+11,63 ton

  

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen


Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

14 november 2023

11 december 2023

Voorwaardelijk gunstig

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

14 november 2023

8 december 2023

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Centrale Preventie

 

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

Adviesvraag op 17/11/2023

23 november 2023

Geen bezwaar

 

Interne adviezen


Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen (VESPA)

14 november 2023

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

14 november 2023

21 november 2023

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

14 november 2023

17 november 2023

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Havana, goedgekeurd op 26 september 2016. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: artikel 8: zone voor publiek domein (pu).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-     Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater).
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.  

 

-     Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

Algemene bouwverordeningen

-     Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-     Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’) 
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 27 Open ruimte:
    de onbebouwde delen van een perceel dienen hun groen karakter zo veel mogelijk te behouden. Bij de aanvraag verdwijnt een stuk groenzone.

 

Sectorale regelgeving

-     MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving besluit de toegevoegde project-MER-screeningsnota dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn. De nota wordt aanvaard.

 

-     Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit). 

Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A). 

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

 

-     Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-     Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009. 
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is van toepassing op de aanvraag. De aanvraag is hiermee in overeenstemming.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Er werd advies gevraagd aan de stedelijke dienst Ondernemen en Stadsmarketing. Het advies is gunstig en luidt als volgt: “De aanvraag voorziet in de plaatsing van elektrische laadpalen en een middenspanningscabine op de site van een bestaand tankstation. De herinrichting past binnen de transitie naar meer duurzame transportmiddelen.”

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag beoogt het plaatsen van 2 dubbelzijdige elektrische laadpalen met 4 opstelplaatsen voor elektrische wagens met bijhorende middenspanningscabine en een bovengrondse AdBlue-tank op de bestaande site van Shell.

Er wordt een parkeerzone met 4 staanplaatsen voorzien om de elektrische wagens te kunnen parkeren tijdens het laden. Deze bevindt zich in de bestaande groenzone aan de oostzijde van de site. De in- en uitrit van dit tankstation blijft ongewijzigd.

De inplanting gebeurt binnen een bestaande site van een tankstation en is in deze context inpasbaar. Schaal en ruimtegebruik zijn gunstig.

 

Visueel-vormelijke elementen

Om de hoogspanningscabine visueel aantrekkelijker in het straatbeeld te positioneren wordt als voorwaarde opgenomen een haag rondom te voorzien.

De nieuwe verhardingen worden uitgevoerd in waterdoorlatend materiaal.

De informatieborden hebben een sobere uitvoering.

De visueel vormelijke elementen zijn gunstig.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De bestaande groenzone tussen de Logistiekweg en de P &R Luchtbal wordt gesupprimeerd in functie van de bijkomende opstelplaatsen voor elektrische wagens. Groenelementen zijn in een verstedelijkte omgeving belangrijk en dienen daarom zoveel mogelijk behouden te blijven. Als voorwaarde wordt opgenomen de gesupprimeerde groenzone elders op het perceel te compenseren met groenaanplanting in volle grond.

Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer is voorwaardelijk gunstig, de voorwaarden worden aan de vergunning toegevoegd.

Het advies van de verkeerspolitie is gunstig.

Het voorwaardelijk gunstig advies van de brandweer wordt aan de vergunning toegevoegd.

 

Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu

 

De aanleiding van deze aanvraag is de gedeeltelijke herinrichting van het tankstation, waarbij vier parkeerplaatsen met twee dubbelzijdige snellaadpalen voor elektrische voertuigen worden voorzien. De twee elektrische laadpalen hebben een vermogen van elk 2x 150 kW. Voor het leveren van de hierdoor ontstane toegenomen energievraag wordt een transformator geplaatst van 1.000 kVA in een geprefabriceerde betonnen cabine.

 

Een bestaande groenzone wordt verwijderd voor het voorzien van de bijkomende parkeerplaatsen en laadpalen (circa 50 m²) en de middenspanningscabine (16,5 m²). Alhoewel aangegeven als groenzone, is de ruimte in de praktijk niet zo ingericht en enkel voorzien van houtschors. Een groenbuffer rond een tankstation is niet verplicht in de sectorale voorwaarden, maar kan wel zorgen voor infiltratie van hemelwater, een duidelijke afscheiding van de inrichting en het tegengaan van het ‘hitte-eiland effect’ in warme periodes. De bestaande groenzones dienen maximaal behouden en kwalitatief ingevuld te worden.

 

Het station is uitgerust met twee ondergrondse gecompartimenteerde brandstoftanks (houder 1: T1: 30 m³ + T5: 20 m³ en houder 2: T2: 20 m3, T3: 15 m³ + T4: 15 m³). Compartiment T4 dat momenteel vergund is voor de opslag van diesel, zal voortaan gebruikt worden voor benzine.

Voor de vergunde rubrieken voor gevaarlijke producten wordt de CLP-omzetting gedaan:

 

brandstof

vergund

wijziging

omzetting

CLP-rubriek

diesel

65 m³ (T1, T4 + T5)

50 m³ (T1 + T5)

41,65 ton

17.3.2.1.1.2°

benzine E95

20 m³ (T2)

35 m³ (T2 + T4)

27,125 ton

17.3.2.2.2°a)

benzine E98

15 m³ (T3)

15 m³ (T3)

11,625 ton

17.3.2.2.2°a)

 

De bijkomende opslag van licht ontvlambare benzine in plaats van diesel verhoogt het risico. De toename is echter beperkt. De opslag vindt plaats in een ondergrondse dubbelwandige tank, met overvulbeveiliging en lekdetectie. In vergelijking met de opslag van diesel, moet het compartiment T4 nu ook uitgerust zijn met een damprecuperatie fase 1 en 2.

 

Als gevolg van de aanpassing van de toegangsweg voor de brandstoflevering wordt de verluchting van ondergrondse opslagtanks licht verplaatst. Dit heeft geen impact op de hinder- en veiligheidsaspecten die hieraan verbonden zijn. De verluchting gebeurt op meer dan drie meter van de perceelsgrens en op hoogte, waardoor een snelle dispersie optreedt van de benzinedampen.

 

Naast het eiland met pompen 5 en 6 wordt een bovengrondse AdBlue-tank geplaatst met een inhoud van 1.500 liter met twee geïntegreerde pistolen. AdBlue is een reductievloeistof voor NOx op basis van ureum dat veelal bij vrachtwagens gebruikt wordt om de stikstofuitstoot te beperken. Het heeft geen gevaareigenschappen; van de opslag en verdeling gaan geen risico’s uit voor mens en omgeving.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

  1. Rond de hoogspanningscabine moet een twee meter hoge haag voorzien worden.
  1. De resterende groenzones op de site dienen maximaal vergroend te worden met nieuwe aanplantingen, conform artikel 27 van de bouwcode.
  1. De voorwaarden van het Agentschap Wegen en Verkeer strikt na te leven.
  1. De oppervlakte van de gesupprimeerde groenzone moet elders op het perceel gecompenseerd worden met ontharding en groenaanplanting in volle grond.
  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

 

Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Mits naleving van de algemene en sectorale voorwaarden, kan de aangepaste exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten plaatsvinden met een aanvaardbaar risico’s voor mens en milieu. Er wordt gunstig advies gegeven.

 

Geadviseerde rubriek(en)

 

Rubriek

Omschrijving

Geadviseerd voor

17.3.2.1.1.2°

opslagplaatsen voor ontvlambare vloeistoffen (gevarenpictogram GHS02) van gevarencategorie 3 (gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen) met een vlampunt lager dan of gelijk aan 55°C en gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 20 ton tot en met 500 ton;

-12,50 ton

17.3.2.2.2°a)

opslag van ontvlambare vloeistoffen van gevarencategorie 1 en 2 met een gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 2 ton tot en met 90 ton in uitsluitend ondergrondse houders.

+11,63 ton

 

Gecoördineerde rubriek(en)

 

Rubriek

Omschrijving

Gecoördineerd

3.4.1°a)

het lozen van maximaal 2 m³/uur bedrijfsafvalwater zonder gevaarlijke stoffen in concentraties hoger dan de indelingscriteria, vermeld in artikel 3 van bijlage 2.3.1 van Vlarem II;

1,14 m³/uur

6.5.2°

brandstofverdeelinstallaties voor motorvoertuigen, namelijk installaties voor het vullen van brandstoftanks van motorvoertuigen met vloeibare koolwaterstoffen, bestemd voor de voeding van de erop geïnstalleerde motor(en): overige inrichtingen;

24 verdeelslangen

17.3.2.1.1.2°

opslagplaatsen voor ontvlambare vloeistoffen (gevarenpictogram GHS02) van gevarencategorie 3 (gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen) met een vlampunt lager dan of gelijk aan 55°C en gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 20 ton tot en met 500 ton;

41,65 ton

17.3.2.2.2°a)

opslag van ontvlambare vloeistoffen van gevarencategorie 1 en 2 met een gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 2 ton tot en met 90 ton in uitsluitend ondergrondse houders.

38,75 ton

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

18 oktober 2023

Volledig en ontvankelijk

14 november 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

13 januari 2024 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

12 februari 2024

Verslag GOA

22 december 2023

Naam GOA

Bieke Geypens en Gerd Cryns

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

  1. Rond de hoogspanningscabine moet een twee meter hoge haag voorzien worden.
  1. De resterende groenzones op de site dienen maximaal vergroend te worden met nieuwe aanplantingen, conform artikel 27 van de bouwcode.
  1. De voorwaarden van het Agentschap Wegen en Verkeer strikt na te leven.
  1. De oppervlakte van de gesupprimeerde groenzone moet elders op het perceel gecompenseerd worden met ontharding en groenaanplanting in volle grond.
  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

 

De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):

 

Rubriek

Omschrijving

Gecoördineerd

3.4.1°a)

het lozen van maximaal 2 m³/uur bedrijfsafvalwater zonder gevaarlijke stoffen in concentraties hoger dan de indelingscriteria, vermeld in artikel 3 van bijlage 2.3.1 van Vlarem II;

1,14 m³/uur

6.5.2°

brandstofverdeelinstallaties voor motorvoertuigen, namelijk installaties voor het vullen van brandstoftanks van motorvoertuigen met vloeibare koolwaterstoffen, bestemd voor de voeding van de erop geïnstalleerde motor(en): overige inrichtingen;

24 verdeelslangen

17.3.2.1.1.2°

opslagplaatsen voor ontvlambare vloeistoffen (gevarenpictogram GHS02) van gevarencategorie 3 (gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen) met een vlampunt lager dan of gelijk aan 55°C en gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 20 ton tot en met 500 ton;

41,65 ton

17.3.2.2.2°a)

opslag van ontvlambare vloeistoffen van gevarencategorie 1 en 2 met een gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 2 ton tot en met 90 ton in uitsluitend ondergrondse houders.

38,75 ton

 

 

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.