De Van Geertstraat, Dodoenstraat, Tuinbouwstraat en Ketsstraat in het district Antwerpen:
Omwille van toenemend sluipverkeer tussen de Carnotstraat en de Provinciestraat wordt de Van Geertstraat, ter hoogte van het nummer 29 en aan de hand van breekpalen, onderbroken voor gemotoriseerd verkeer. Als aanvullende maatregelen wordt:
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling (afdeling Mobiliteit) stelt voor om voor een proefperiode van zes maanden:
De parkeerbalans neemt af met vier plaatsen (in de Van Geertstraat, voor de huisnummers 29 tot 33).
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
"Het districtscollege geeft gunstig advies voor de proefopstelling voor de Van Geertstraat en omgeving, onder voorwaarde dat een evaluatie met de buurtbewoners na 6 maanden wordt georganiseerd. Daarnaast wordt ook een uitgebreide communicatie voorzien: communicatie niet enkel met bewonersbrief, maar ook met grote informatiedragers (sandwichborden) aan de ingang van de straten voor wagens waar de rijrichting wijzigt."
Het college keurt de proefopstelling in de Van Geertstraat en omgeving in de districten Antwerpen en Borgerhout goed.
Dienst | Taak |
SW/Communicatie en Participatie | alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK
| in samenspraak de proefopstelling evalueren
|
SW/Mobiliteit | bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O | aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen
|
SB/BOF | plaatsen van informatiedragers (sandwichborden) aan de ingang van de straten voor wagens waar de rijrichting wijzigt |