Op een infomoment dat doorging op 22 februari konden omwonenden en geïnteresseerden het eerste ontwerp van heraanleg ontdekken en hun mening geven.
Groenbouwers en Buurtbouwers waren ook aanwezig.
De opkomst was groot, vele bewoners maakten inderdaad opmerkingen en gaven hun mening.
1. Over het experiment bermparkeren
vele bewoners gaven hierover commentaar, duidden de problematiek, …
Vraag:
Met de mening van de omwonenden wordt blijkbaar geen rekening gehouden.
Maandag 26 februari werden in de Cliviastraat borden geplaatst, meldende dat vanaf 29/2 wegmarkeringen zullen aangebracht worden. Pas op woensdag 28 februari, vinden de bewoners van de bloemenstraten een brief in de bus waar de werken en de nieuwe rijrichting aangegeven wordt.
Werd er effectief rekening gehouden met de geformuleerde aanpassingen en voorstellen door de bewoners gemeld op het infomoment?
2. Heraanleg bloemenstraten
Twee opties werden voorgesteld en de bewoners mochten hun voorkeur kenbaar maken.
Vragen:
- bij de heraanleg worden geen fietsenstallingen voorzien?
- op de voorgestelde opties werd geen rijrichting aangeduid? Waarom niet?
- de gebruikte straatplannen zijn blijkbaar achterhaald en niet altijd correct (inritten), waarom niet?
- zal er wel degelijk rekening gehouden worden met de opmerkingen en aanvullingen die door de bewoners gegeven werden?
- wordt er rekening gehouden met de ruimere veranderende omgeving? Bv. Project matexi, project valaarwei…
- de enorme parkeerdruk ontstaat ook door het nabije betalende parkeren, hoe kan dit opgevangen/niet opgevangen worden?
Districtsraadslid Martine Depauw (Vooruit) licht de interpellatie toe.
Districtsraadslid Xeno Wauters (NV-A) houdt een tussenkomst.
Districtsschepen Alexandra D'Archambeau (Open vld) antwoordt.
Districtsraadslid Martine Depauw (Vooruit) stelt nog een bijkomende vraag.
Districtsburgemeester Kristof Bossuyt (NV-A) licht nog verder toe.
wo 20/03/2024 - 10:47