Terug
Gepubliceerd op 22/07/2024

2024_CBS_06019 - Omgevingsvergunning - OMV_2023145541. Groenstraat 152. District Wilrijk - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 19/07/2024 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Herald Claeys, waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Peter Wouters, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Herald Claeys, waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_06019 - Omgevingsvergunning - OMV_2023145541. Groenstraat 152. District Wilrijk - Goedkeuring 2024_CBS_06019 - Omgevingsvergunning - OMV_2023145541. Groenstraat 152. District Wilrijk - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023145541

Gegevens van de aanvrager:

de heer Pieter Dandois met als adres Groenstraat 152 te 2610 Wilrijk (Antwerpen)

Ligging van het project:

Groenstraat 152 te 2610 Wilrijk (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 43 sectie A nr. 535N3

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          22/11/1971: vergunning (19718231) voor verbouwingswerken (voorgevel);

-          20/04/1970: vergunning (19708087) voor verbouwingswerken (vergroten woning);

-          09/08/1966: vergunning (19668233) voor het aanbouwen kamer.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • wonen – eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen onder zadeldak;
  • aanbouw van 1 bouwlaag onder plat dak;
  • bouwdiepte variabel tot maximaal 18,26 m op de gelijkvloerse verdieping en 8,38 m op de eerste verdieping;
  • bouwhoogte van 11,5 m;
  • open ruimte van 440 m²;

-          gevelafwerking:

  • heidebloem- en ruwe rode gevelsteen met plint in blauwe hardsteen;
  • houten en aluminium schrijnwerk.

 

Bestaande toestand

-          afwijkend.

 

Nieuwe toestand

-          functie: 

  • wonen – eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen onder zadeldak met dakkapel aan achterzijde;
  • aanbouw van 1 bouwlaag onder plat dak tegen de rechter perceelgrens;
  • bouwdiepte variabel tot maximaal 16,41 m op de gelijkvloerse verdieping en 8,41 m op de eerste verdieping;
  • bouwhoogte ongewijzigd;
  • tuinhuis van 13 m² achteraan het perceel;
  • open ruimte van 460 m² waarvan 37 m² verhard terras;

-          gevelafwerking:

  • roodbruin parement met betonnen plint;
  • donkerblauw aluminium schrijnwerk;
  • donkerblauwe aluminium poort naar inpandige garage.

 

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van de bestaande aanbouw;

-          uitbreiden van het volume;

-          wijzigen van de voorgevel; 

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

Er werden geen adviezen gevraagd.

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het bijzonder plan van aanleg BPA Schransvelden, goedgekeurd bij ministerieel besluit van 3 maart 2005. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: zone voor gesloten bebouwing en zone voor tuinen.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Bijzondere plannen van aanleg (BPA's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het bijzonder plan van aanleg Schransvelden op volgende punten:

-          artikel 5.1.5 Uiterlijke afwerking van de gebouwen (Voorafgaande bepalingen):
Een zwarte aluminium aanbouw is niet in harmonie met de voorgevelmaterialen en de omgeving;

-          artikel 5.4.2 Bebouwing (Zone voor gesloten bebouwing):
De bouwhoogte van de aanbouw wordt hoger dan 3 meter (3,25 meter) boven het peil van de tuin voorzien;

-          artikel 5.6.2 Bijgebouwen (Zone voor tuinen):
Het tuinhuis is tot tegen de eigendomsgrens voorzien in plaats van op 2 meter afstand.
De oppervlakte van het tuinhuis bedraagt 50 m² in plaats van de maximaal toegelaten 30 m².

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening hemelwater op volgende punten:

  • Het hemelwater wordt niet maximaal hergebruikt, er wordt geen aanvoerleiding naar de wasmachineplaats voorzien;
  • De wadi heeft volgens het aangeleverde detail een diepte van 0,70 meter in plaats van 0,50 meter.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 12 Levendige plint:
    Er wordt geen verblijfsruimte aan de straatzijde voorzien;
  • artikel 21 Minimale hoogte van ruimten:
    De slaapkamers in de dakverdieping hebben een vrije hoogte van 2,37 m;
  • artikel 24 Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer:
    De slaapkamers in de dakverdieping worden niet voldoende natuurlijk verlicht;
  • artikel 34 Stabiliteit en scheidingsmuren:
    Er wordt geen opstand van minimaal 0,30 m voorzien aan de scheidingsmuur ter hoogte van de nieuwe aanbouw;
  • artikel 41 Kenmerken aansluiting van de leidingen met het openbaar rioolstelsel:
    De toezichtsputten worden niet op het private perceel voorzien conform dit artikel.

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via “https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving”)

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Het project is gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder toekomstig (2050) klimaat (score B).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing.
Er werd geen impactscore berekening aan het dossier toegevoegd. Na onderzoek kan echter in alle redelijkheid worden geconcludeerd dat de impactscore voor dit project de drempelwaarde van 1% niet overschrijdt. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist. 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt kan ingestemd worden met het volume en het programma zoals voorgesteld. De afbraak van de bestaande uitbouw naar een uniforme uitbreiding op de gelijkvloerse verdieping aan de achtergevel is gunstig voor de omgeving en in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.

 

De plannen voorzien op het gelijkvloers aan vestiaire aan de straatzijde. Hierdoor wordt de leefruimte afgescheiden van de voorgevel waardoor dit deel van deze verblijfsruimte onvoldoende verblijfskwaliteit bevat.

In voorwaarde zal daarom opgenomen worden om de vestiaire niet op voorgestelde manier te voorzien.

 

De slaapkamers onder het dak voldoen niet aan artikel 21 en 24 van de bouwcode. Voldoende kwaliteit is noodzakelijk in deze ruimtes. Een beperkte vrije hoogte en onvoldoende natuurlijk licht is onaanvaardbaar. Bijkomend wordt vastgesteld dat de nieuwe slaapkamer 4 enkel bereikbaar is door slaapkamer 3 waardoor de gebruikskwaliteit van beide kamers ontoereikend is.

Er is bijgevolg geen aanleiding om een afwijking op de voorschriften van de bouwcode toe te staan.

 

Visueel-vormelijke elementen

In bestaande toestand is de voorgevel voorzien in een roodbruine gevelsteen met een betonnen plint en aluminium buitenschrijnwerk. Het pand past zich inpassen in de omgeving waar gevels met gelijkaardige detaillering kenmerkend zijn.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de woning aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften BPA

De aanvraag wijkt af van bepaalde artikels van het geldend BPA.

Zo wordt vastgesteld dat de materialisatie van de nieuwe aanbouw niet in harmonie is met de voorgevelmaterialen van de woning.

Bijkomend wordt de aanbouw hoger voorzien dan de maximale toegelaten hoogte van 3,00 m.

 

Er kan geoordeeld worden dat de gewenste materialisatie niet storend is in de omgeving. In dit deel van de Groenstraat komt het vaker voor dat de gelijkvloerse uitbreiding niet is afgestemd op de voorgevelmaterialisatie.

 

Ook de hoogte die voorzien is kan aanvaard worden.

Deze hoogte is immers nodig om een vrije hoogte van 2,60 m te bereiken zoals gevraagd in artikel 21 van de bouwcode.

 

Verder is het tuinhuis niet geplaatst conform artikel 5.6.2 van het BPA.

Ook hier kan vastgesteld worden dat het bestaande tuinhuis met een oppervlakte van 50 m² dat op de perceelsgrens is geplaats niet vreemd is in de omgeving. De meeste panden beschikken over een gelijkaardig tuinhuis.

 

Overeenkomstig artikel 4.4.1 van de Vlaamse codex ruimtelijke ordening kunnen na het voeren van een openbaar onderzoek deze afwijkingen toegestaan worden.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Het afscheiden van de leefruimte van de voorgevel door middel van voorgestelde vestiaire en wand wordt uitgesloten van vergunning.

2. Het voorzien van de ruimtes in de dakverdieping als verblijfsruimten wordt uitgesloten van vergunning.

3. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

4. Een aansluiting voor de wasmachine te voorzien en de wadi maximaal 0,50 m diep te voorzien conform de bepalingen van de verordening hemelwater.

5. Het gedeelte van het dak, gelegen naast de scheidingsmuren die geen opstand hebben van minimaal 0,30 m ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, is te voorzien van dakbekleding die valt onder brandreactie klasse BROOF (t1) of voorkomt op de lijst opgenomen in het ministerieel besluit van 21 november 2012 tot vaststelling van de lijst van dakbedekkingen die kunnen worden geacht aan de eisen ten aanzien van het prestatiecriterium « brandgedrag aan de buitenzijde » te voldoen (leien van leisteen of natuursteen, dakpannen van natuursteen, beton, terracotta, keramiek of staal, vlakke en geprofileerde platen of leien uit met vezels versterkt cement, geprofileerde of vlakke metalen platen, eindlaag van los aangebracht grind met een dikte van ten minste 50 mm enz.).

6. De toezichtsputten te voorzien conform de bepalingen vaan artikel 41 van de bouwcode.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

16 november 2023

Volledig en ontvankelijk

15 januari 2024

Start 1e openbaar onderzoek

25 januari 2024

Einde 1e openbaar onderzoek

23 februari 2024

Beslissing toepassing administratieve lus

14 maart 2024

Start laatste openbaar onderzoek

26 maart 2024

Einde laatste openbaar onderzoek

24 april 2024

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

28 juni 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

28 juli 2024

Verslag GOA

5 juli 2024

Naam GOA

Wim Van Roosendael

 

Administratieve lus

Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):

 

De affiche werd niet aangeplakt uiterlijk op de dag voor de begindatum van het openbaar onderzoek en tot en met de laatste dag daarvan conform de bepalingen van artikel 20 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.

 

De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn werden opnieuw uitgevoerd om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken. Er werden geen standpunten, opmerkingen of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking. 

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Het afscheiden van de leefruimte van de voorgevel door middel van voorgestelde vestiaire en wand wordt uitgesloten van vergunning.

2. Het voorzien van de ruimtes in de dakverdieping als verblijfsruimten wordt uitgesloten van vergunning.

3. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

4. Een aansluiting voor de wasmachine te voorzien en de wadi maximaal 0,50 meter diep te voorzien conform de bepalingen van de verordening hemelwater.

5. Het gedeelte van het dak, gelegen naast de scheidingsmuren die geen opstand hebben van minimaal 0,30 meter ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, is te voorzien van dakbekleding die valt onder brandreactie klasse BROOF (t1) of voorkomt op de lijst opgenomen in het ministerieel besluit van 21 november 2012 tot vaststelling van de lijst van dakbedekkingen die kunnen worden geacht aan de eisen ten aanzien van het prestatiecriterium « brandgedrag aan de buitenzijde » te voldoen (leien van leisteen of natuursteen, dakpannen van natuursteen, beton, terracotta, keramiek of staal, vlakke en geprofileerde platen of leien uit met vezels versterkt cement, geprofileerde of vlakke metalen platen, eindlaag van los aangebracht grind met een dikte van ten minste 50 mm enz.).

6. De toezichtsputten te voorzien conform de bepalingen vaan artikel 41 van de bouwcode.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.