Stad Antwerpen zet sterk in op digitaal werken. Dit heeft tot gevolg dat medewerkers, afhankelijk van hun taken, kennis moeten hebben over werken met een laptop en met bepaalde softwareprogramma's. Voor sommige medewerkers volstaat een basiskennis, terwijl anderen nood hebben aan een hoger expertiseniveau. De stad beschikt niet over de middelen om deze opleidingen intern te organiseren en wenst hiervoor een beroep te doen op externe gespecialiseerde opleiders, die ingeschakeld kunnen worden in functie van de noden binnen de organisatie.
Hiervoor werden in het verleden raamovereenkomsten GAC_2019_00929 (3 percelen) en GAC_2020_01348 (1 perceel) afgesloten, die aflopen op 31/01/2025. Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren, is het aangewezen hiervoor tijdig een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze opdracht onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking GAC_2023_02952 uit te schrijven. De opdracht bestaat uit volgende percelen:
In toepassing van artikel 89, §1, eerste lid, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht lager ligt dan het in dit artikel vastgelegd bedrag van 750.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde) voor de opdrachten voor sociale en andere specifieke diensten opgesomd in bijlage III.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
voor percelen 1 tot en met 4:
voor perceel 5:
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2023_02952 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het organiseren van informaticaopleidingen goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het organiseren van informaticaopleidingen
|
|
budgetplaats: 5201200000 |
met bestelbonnen |