Op 4 januari 2019 werd de heer Bart De Wever als burgemeester door de gouverneur beëdigd.
Op 7 januari 2019 werden tijdens de installatievergadering van de gemeenteraad, de schepenen verkozen verklaard aan de hand van een gezamenlijke voordrachtakte. Aansluitend aan deze zitting keurde het college (jaarnummer 58) de interne taakverdeling goed.
Naar aanleiding van de eedaflegging van schepen Karim Bachar op de gemeenteraad van 23 september 2019 (jaarnummer 574), keurde het college een nieuwe interne taakverdeling goed op 23 september 2019 (jaarnummer 7657).
Naar aanleiding van de eedaflegging van schepen Peter Wouters op de gemeenteraad van 28 januari 2020 (jaarnummer 90), keurde het college een nieuwe interne taakverdeling goed op 31 januari 2020 (jaarnummer 823).
Naar aanleiding van de eedaflegging van schepen Els van Doesburg op de gemeenteraad van 31 mei 2021 (jaarnummer 358), keurde het college een nieuwe interne taakverdeling goed op 4 juni 2021 (jaarnummer 4576).
Naar aanleiding van de eedafleggingen van schepenen Karim Bachar en Erica Caluwaerts op de gemeenteraad van 20 december 2021 (jaarnummer 779 en 780) alsook de eedaflegging van schepen Tom Meeuws als voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst op de raad voor maatschappelijk welzijn van 20 december 2021 (jaarnummer 54) keurde het college een nieuwe interne taakverdeling goed op 24 december 2021 (jaarnummer 10328).
Naar aanleiding van de eedaflegging van mevrouw Tatjana Scheck als voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst op de raad voor maatschappelijk welzijn van maandag 26 februari 2024 (jaarnummer 11) keurde het college een nieuwe interne taakverdeling goed op 1 maart 2024 (jaarnummer 1630).
De heer Johan Klaps legde op de gemeenteraad van 21 oktober 2024 (jaarnummer 596) de eed af als schepen. De gemeenteraad nam daarbij ook kennis van de rang van de schepenen waarbij de nieuw verkozen schepen, conform de voordrachtakte, de rang inneemt van de schepen die hij vervangt.
Het college keurde naar aanleiding hiervan een nieuwe interne taakverdeling goed.
De burgemeester is van rechtswege de voorzitter van het vast bureau en de schepenen maken van rechtswege de leden van het vast bureau uit.
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur:
Een interne werkverdeling is ook voor het vast bureau noodzakelijk om een efficiƫnte uitoefening van de bevoegdheden die aan het vast bureau werden toegekend, mogelijk te maken.
Deze taakverdeling houdt geen overdracht van bevoegdheden in die aan het vast bureau werden toegekend, noch verleent zij de betrokken schepen enige persoonlijke beslissingsbevoegdheid over de aangelegenheden die hem/haar werden toevertrouwd. Alle beslissingen van het vast bureau worden steeds collegiaal genomen.
Het vast bureau keurt volgende interne taakverdeling goed:
Het vast bureau legt dit besluit ter kennisneming voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.