Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2024114223 |
Gegevens van de aanvrager: | de heer Hasan Palit met als contactadres Grotesteenweg 375 te 2600 Antwerpen |
Ligging van het project: | Grotesteenweg 377 te 2600 Berchem (Antwerpen) |
Kadastrale percelen: | afdeling 23 sectie C nr. 243M3 |
Vergunningsplichten: | stedenbouwkundige handelingen |
Voorwerp van de aanvraag: | verbouwen en uitbreiden van een meergezinswoning |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 08/09/1954: toelating (957#3607) voor de bouw van appartementen.
Vergunde toestand
- functie: wonen – meergezinswoning met 5 wooneenheden;
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
Bestaande toestand
- overeenkomstig met de vergunde toestand, uitgezonderd van:
Nieuwe toestand
- functie: wonen – meergezinswoning met 6 wooneenheden;
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
Inhoud van de aanvraag
- vermeerderen van het aantal woongelegenheden van 5 naar 6;
- uitbreiden van het gelijkvloers volume;
- voorzien van een extra bouwlaag;
- wijzigen van de gevels;
- wijzigen van de scheimuren;
- inrichten van dakterrassen;
- aanleggen van verharding;
- doorvoeren van interne constructieve werken.
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen | 8 november 2024 | 28 november 2024 | Voorwaardelijk gunstig |
Fluvius System Operator | 8 november 2024 | 27 november 2024 | Voorwaardelijk gunstig |
Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen | 8 november 2024 | 15 november 2024 | Voorwaardelijk gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering | 8 november 2024 | 18 november 2024 |
Stadsontwikkeling/ Mobiliteit | 8 november 2024 | 19 november 2024 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: afbakeningslijn grootstedelijk gebied Antwerpen.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.
De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:
- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;
- de eigen aard van het betrokken gebied;
- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:
bij de lifttoegang aan de penthouse is geen vrije en vlakke draairuimte voorzien. Daarnaast is de doorgangsbreedte van liftdeur kleiner dan 90 cm. De bestaande lift is ook onvoldoende groot;
de toegangsdeur van het appartement op de gelijkvloerse verdieping en de penthouse voldoen niet aan de minimale ruwbouwbreedte van 1 m zodat er na afwerking een netto vrije doorgangbreedte van minimale 0,85 m gegarandeerd wordt;
bij de toegangsdeur van de liftdeur aan de penthouse is geen vrije en vlakke wand- en vloerbreedte van 50 cm voorzien.
- Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023)
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:
Er wordt voor de nieuwe wooneenheid geen autostalplaats voorzien.
- Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.
(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.
Sectorale regelgeving
- MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving werd geoordeeld tijdens het volledig- en ontvankelijkheidsonderzoek dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Mobiliteitsgerelateerde projecten: Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.
(Kijk de score van uw project na op https://www.waterinfo.be/informatieplicht)
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
Voorliggende aanvraag omvat geen functiewijziging. De bestaande functie van meergezinswoning blijft behouden en is daarmee in overeenstemming met de kenmerkende woonfuncties in de omgeving.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
De aanvraag omvat de uitbreiding van de meergezinswoning met vermeerdering van het aantal woongelegenheden van 5 naar 6. De vergunde toestand betreft een appartementsgebouw van 5 bouwlagen met een technisch volume op het dak en een ondergrondse parkeergarage en kelder. De vergunde bouwdiepte op elke bovengrondse verdieping bedraagt 14,05 m.
In voorliggende aanvraag wordt het volume op het gelijkvloers uitgebreid tot een bouwdiepte van 20,10 m aan de linkerzijde en 17,19 m aan de rechterzijde. Het perceel laat een dergelijke bouwdiepte toe. Er blijft nog een kwaliteitsvolle tuindiepte van circa 21 m over. In de tuin wordt een nieuw terras van 55 m² aangelegd, waarbij voldoende ruimte onverhard en groen blijft.
Het gelijkvloerse appartement wordt volledig gereorganiseerd. Aan de straatzijde wordt een slaapkamer met badkamer geplaatst en de leefruimte wordt achteraan aan de tuin georganiseerd. Rechts van de leefruimte wordt de 2de slaapkamer met badkamer geplaatst. De nieuwe organisatie komt tegemoet aan de huidige eisen qua wooncomfort en kan gunstig geadviseerd worden.
Om centraal in de leefruimte meer daglichttoetreding te realiseren wordt het dak van de gelijkvloerse uitbreiding plaatselijk verhoogd en wordt de zijkant van dit volume voorzien van een raam. Deze ingreep brengt ruimtelijkheid en licht in de diepe leefruimte en wordt daarom gunstig geadviseerd. De ophoging komt hoger dan de gelijkvloerse uitbreiding van de linkerbuur, waardoor een beperkte en aanvaardbare scheimuurophoging doorgevoerd wordt. Er wordt echter een tegenstrijdigheid opgemerkt tussen het profiel van de linkerscheimuur in de terreinsnede en in de snede. Het profiel zoals in stippellijn aangeduid op de snede geniet de voorkeur aangezien deze een heldere figuur met minder vertrappingen betreft. Als voorwaarde voor vergunning wordt daarom opgelegd dat de linkerscheimuur ter hoogte van de gelijkvloerse uitbreiding uitgevoerd moet worden zoals aangeduid in stippellijn op de snede.
De bovenliggende appartementen blijven ongewijzigd met uitzondering van het appartement op de 1ste verdieping waarvan het terras uitgebreid wordt met 1,55 m op het dak van de gelijkvloerse uitbreiding.
Op het dak van het appartementsgebouw wordt het technische volume uitgebreid tot een volwaardige daklaag met een extra wooneenheid. De breedte van het openbaar domein en het binnengebied laten een optopping van het pand toe. De aanpalende panden beschikken over een teruggetrokken daklaag, waardoor de daklaag in de aanvraag ook teruggetrokken geplaatst wordt en de voorgevellijn uitgelijnd wordt op deze van het dakvolume van de rechterbuur. De nieuwe daklaag komt met een bouwdiepte van 9,82 m voorbij de aanpalende volumes. De scheimuurophogingen die hiervoor nodig zijn, creëren geen onaanvaardbare hinder qua licht en zicht voor de naastgelegen buren en zijn daarom aanvaardbaar.
In de nieuwe bouwlaag wordt een appartement met 1 slaapkamer en een doorzonleefruimte georganiseerd. Het appartement krijgt zowel aan de voor- als achterzijde een dakterras. Zowel de daklaag zelf als het terras aan de voorzijde blijven binnen een hoek van 45° vanaf de kroonlijst, zodat de impact op het gevelbeeld beperkt blijft.
Met uitzondering van de zones met dakterrassen worden alle daken als intensief groendak aangelegd.
De aanvraag voldoet aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van schaal, het ruimtegebruik en de bouwdichtheid.
Visueel-vormelijke elementen
De aanvraag omvat enkele voorgevelwijzigingen. Het originele aluminium buitenschrijnwerk werd vervangen door schrijnwerk in wit PVC met een gewijzigde raamindeling. (bouwcode, artikel 8) De wijziging respecteert de architecturale kwaliteit van het gevelbeeld en is aanvaardbaar.
De gevel van de nieuwe, terugliggende bouwlaag wordt afgewerkt met zink, een passend materiaal voor een daklaag.
De aanvraag voldoet aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van de visueel-vormelijke elementen.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
De aanvraag wijkt op enkele punten af van de verordening toegankelijkheid. Zo voldoet de lift niet aan artikel 21 en 25 van de verordening. Gezien het een bestaande liftschacht betreft die doorgetrokken wordt voor de extra verdieping, kunnen de afwijkingen aangaande de toegankelijkheid van de lift aanvaard worden. Daarnaast wijken de toegangsdeuren van het gelijkvloerse appartement en het nieuwe appartement in de daklaag af van artikel 22 omdat de ruwbouwbreedte minder dan 1 m bedraagt. Gezien dit nieuwe toegangsdeuren zijn, kunnen deze breder gemaakt worden zodat na afwerking een netto vrije doorgangsbreedte van minimaal 0,85 m gegarandeerd wordt. Dit wordt als voorwaarde voor vergunning opgelegd.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 32 van de bouwcode van kracht sinds 15 juli 2024, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding, wijzigen van het aantal wooneenheden en wijziging tussen de gedefinieerde subfuncties in paragraaf 3. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.
Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 1 parkeerplaats.
De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding met 1 wooneenheid. 1 appartement tussen 60m² en 90m² met parkeernorm 1.2 à 1 x 1.2 = 1.2
Er verdwijnt door de verbouwing 1 parkeerplaats, het gaat echter om een naastliggende parkeerplaats waar niet ingereden kan worden indien er op de andere parkeerplaats een auto staat. Deze wordt niet bijgeteld bij de parkeerbehoefte.
|
De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.
|
Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.
In een aantal gevallen genereert een aanvraag een werkelijke parkeerbehoefte maar kunnen de plaatsen om volgende stedenbouwkundige redenen niet (volledig) gerealiseerd worden: De grootte en/of vorm van het perceel laten het bouwen van het aantal te realiseren plaatsen niet toe.’
|
Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 1 – 0 = 1.
Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 1 – 0 = 1. Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.
|
Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 1 plaats.
|
Fietsvoorzieningen:
Voor de nieuwe wooneenheid en de verbouwing van het gelijkvloerse appartement dienen 5 fietsstalplaatsen voorzien te worden. In de kelder worden 6 fietsstalplaatsen voorzien die toegankelijk zijn via de garagepoort.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. De voorwaarden uit het advies van Fluvius zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.
2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.
3. De linkerscheimuur dient ter hoogte van de gelijkvloerse uitbreiding uitgevoerd te worden zoals aangeduid in stippellijn op de snede.
4. De ruwbouwbreedte van de toegangsdeuren van de appartementen op het gelijkvloers en in de daklaag dient minimaal 1 m te bedragen conform artikel 22 van de verordening toegankelijkheid.
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 25 september 2024 |
Volledig en ontvankelijk | 8 november 2024 |
Start openbaar onderzoek | geen |
Einde openbaar onderzoek | geen |
Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen | geen |
Uiterste beslissingsdatum | 7 januari 2025 |
Verslag GOA | 16 december 2024 |
Naam GOA | Cynthia Steurs |
De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd. Er werden geen standpunten, opmerkingen of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. De voorwaarden uit het advies van Fluvius zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.
2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.
3. De linkerscheimuur dient ter hoogte van de gelijkvloerse uitbreiding uitgevoerd te worden zoals aangeduid in stippellijn op de snede.
4. De ruwbouwbreedte van de toegangsdeuren van de appartementen op het gelijkvloers en in de daklaag dient minimaal 1 m te bedragen conform artikel 22 van de verordening toegankelijkheid.
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.