Terug
Gepubliceerd op 13/01/2025

2025_CBS_00021 - Omgevingsvergunning - OMV_2024126817. Prins Albertlei 26. District Berchem - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 10/01/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2025_CBS_00021 - Omgevingsvergunning - OMV_2024126817. Prins Albertlei 26. District Berchem - Goedkeuring 2025_CBS_00021 - Omgevingsvergunning - OMV_2024126817. Prins Albertlei 26. District Berchem - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024126817

Gegevens van de aanvrager:

mevrouw Kathleen Jordens met als adres Prins Albertlei 26 te 2600 Berchem (Antwerpen) en de heer Nicholas Simpson met als adres Prins Albertlei 26 te 2600 Berchem (Antwerpen)

Ligging van het project:

Prins Albertlei 26 te 2600 Berchem (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 23 sectie B nr. 349H4

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

optoppen van een meergezinswoning met een extra bouwlaag als onderdeel van een duplex-appartement.

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          24/09/2004: vergunning (20042547) voor het verbouwen en uitbreiden van een gelijkvloers appartement;

-          08/09/1954: toelating (957#3649) voor appartementen.

 

Vergunde toestand  

-          functie:

  • wonen – meergezinswoning met 8 wooneenheden;

-          bouwvolume:

  • 8 bouwlagen met plat dak; 
  • bouwdiepte is 24,98 m;

-          gevelafwerking:

  • voorgevel in Franse natuursteen;
  • kroonlijst in beton;
  • plint in blauwe hardsteen;
  • ramen in wit aluminium / staal;

-          inrichting:

  • open ruimte achteraan het perceel.

 

Bestaande toestand

-          overeenkomstig met de vergunde toestand, uitgezonderd van:

  • gevelafwerking: terras achtergevel werd afgewerkt met verdiepingshoge afsluiting/hekwerk.
     

Nieuwe toestand

-          functie:

  • wonen – meergezinswoning met 8 wooneenheden;
  • verdieping 8 en 9 worden ingericht als duplex-appartement;
  • overige verdiepingen blijven ongewijzigd- maken geen deel uit van de aanvraag.

-          bouwvolume:

  • 8 bouwlagen en 1 teruggetrokken bouwlaag met plat dak;
  • bouwdiepte duplexlaag bedraagt 17,7 m
  • het dak wordt aangelegd als groendak;
  • bouwhoogte duplexlaag bedraagt 29,88 m;

-          gevelafwerking:

  • duplexlaag in Franse natuursteen;
  • lichtgrijs/beige aluminium schrijnwerk;
  • borstwering in glas.

 

Inhoud van de aanvraag

-          verbouwen en uitbreiden van een meergezinswoning;

-          toevoegen van een teruggetrokken bouwlaag als onderdeel van een duplex-appartement;

-          wijzigen van de scheimuren; 

-          doorvoeren van interne constructieve werken;

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

25 november 2024

11 december 2024

Geen advies

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

25 november 2024

13 december 2024

Voorwaardelijk gunstig

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

25 november 2024

26 november 2024

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

25 november 2024

26 november 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: afbakeningslijn grootstedelijk gebied antwerpen.

 

In gebieden en plaatsen van culturele, historische en/of esthetische waarde wordt de wijziging van de bestaande toestand onderworpen aan bijzondere voorwaarden, gegrond op de wenselijkheid van het behoud, (Artikel 6 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

-          Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023).
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • Artikel 33 Fietsparkeren maximaal op eigen terrein:

er wordt 1 slaapkamer toegevoegd bij appartement 8.
2 fietsparkeerplaatsen ontbreken.
 

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving).

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.


(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021. 
 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009. 
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag. 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Voorliggende aanvraag omvat geen functiewijziging. De bestaande functie van meergezinswoning blijft behouden en komt hiermee overeen met de kenmerkende woonfuncties in de straat.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Het bestaande volume bestaat uit 8 bouwlagen met plat dak. De aanvraag voorziet een teruggetrokken bouwlaag onder plat dak. Deze nieuwe bouwlaag wordt ingezet als duplexverdieping horende bij ondergelegen appartement. Zowel vooraan als achteraan worden dakterrassen voorzien.

 

De Prins Albertlei wordt gekenmerkt met panden bestaande uit 8 à 9 bouwlagen. Het voorzien van een bijkomende bouwlaag is vervolgens aanvaardbaar.

 

Visueel-vormelijke elementen

De bestaande voorgevel bestaat uit een blauwe hardstenen plint, Franse natuursteen, een kroonlijst in beton en wit aluminium en stalen schrijnwerk. De gevel van de nieuwe teruggetrokken bouwlaag wordt voorzien in Franse natuursteen en lichtgrijs/beige aluminium schrijnwerk en een glazen borstwering. Deze uitwerking zet de bestaande gevelarchitectuur verder en past zich vervolgens in binnen het straatbeeld waar gevels met dezelfde detaillering kenmerkend zijn.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De duplex verdieping wordt ingezet als bijkomende leefruimte, slaapkamer, badkamer en bureau horende bij het ondergelegen appartement. De optopping is enkel omwille van de uitbreiding van het ondergelegen appartement aanvaardbaar. Het voorzien van het bijkomende volume als afzonderlijke woonentiteit zou de draagkracht op een onaanvaardbare manier overschrijden en zou niet in aanmerking komen voor een vergunning.

 

Artikel 33 van de bouwcode legt op dat bij elke uitbreiding fietsenstalplaatsen voorzien moeten worden. Het kelderplan van de bestaande toestand toont dat er een fietsenstalling aanwezig is ter hoogte van de voorgevel. Het lijkt ons mogelijk deze fietsstalplaats uit te breiden en bijkomende plaatsen te voorzien in de kelderbergingen. In voorwaarden van de vergunning wordt vervolgens opgelegd om een fietsenstalling te voorzien conform de bepalingen van artikel 33 van de bouwcode. 

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de woning aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Alle handelingen, werken en wijzigingen in verband met de overige verdiepingen worden uitgesloten van de vergunning.

2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

3. Er dient een fietsenstalling voorzien te worden conform de bepalingen van artikel 33 van de bouwcode.

4. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.


Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

19 september 2024

Volledig en ontvankelijk

25 november 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

24 januari 2025

Verslag GOA

6 januari 2025

Naam GOA

Cynthia Steurs

 

Onderzoek

  1. De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd. Er werden standpunten, opmerkingen en/of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking. 

     

    Bespreking van de bezwaren

    1. Vrees voor schade: het bezwaar tegen vrees voor schade aan de aangrenzende eigendommen door de uitvoering van de werken bovenop niet stabiele scheimuren. De bezwaarindiener wilt dat er een plaatsbeschrijving wordt uitgevoerd.

  2. Beoordeling: Het bezwaar tegen mogelijke schade van het aangrenzend eigendom betreft een uitvoeringstechnische aangelegenheid die losstaat van de stedenbouwkundige beoordeling van de aanvraag door de vergunningverlenende overheid. Uiteraard betekent het verkrijgen van een vergunning geen vrijgeleide voor de aanvrager/bouwheer zich te ontzien van burgerrechtelijke afspraken voor en tijdens de uitvoering van de werken. De aanvrager is verplicht de werken uit te voeren zonder schade aan derden en volgens de regels van de kunst. Het bezwaar is ongegrond.

     

    2. Verlies van licht: het bezwaar tegen lichthinder en meer schaduwwerking die zal optreden ten opzichte van het naastgelegen appartement en het dakterras. Dit door het optrekken van de scheidingsmuur welke hoger zal zijn dan de dakrand van het aanpalende gebouw. 

    Beoordeling: De bezwaarindiener geeft aan dat de opgetrokken scheimuur hoger zal zijn dan de dakrand van het aanpalende gebouw. Echter tonen de plannen dat er maar 5 cm verschil is. Verder betreft het bezwaar omtrent mogelijke lichthinder niet-aantoonbare, subjectieve elementen die niet van stedenbouwkundige aard zijn en die bijgevolg niet mee in afweging kunnen worden genomen bij de stedenbouwkundige beoordeling van voorliggend project. Het bezwaar is ongegrond.

     

    3. Schending van privacy: vanop het nieuwe dakterras wordt de privacy geschonden van het dakappartement en het dakterras van het aangrenzende appartementsgebouw. Het nieuwe dakterras maakt inkijk mogelijk.  

    Beoordeling: Wonen in een stad betekent een hoge densiteit op een kleine oppervlakte, wat inkijk niet kan tegenhouden. Dit staat goed nabuurschap niet in de weg. Het Burgerlijk Wetboek schrijft een minimumafstand voor voor het creëren van rechtstreekse en schuine zichten op een aanpalend erf. De aanvraag voldoet op alle plaatsen aan deze afstanden door het toegankelijke terras op minstens 1m90 van de perceelsgrenzen in te richten. Het bezwaar is ongegrond.


    4. Waardedaling aanpalende appartementen: de aangevraagde werken zullen de waarde van het aanpalende vastgoed aanzienlijk laten dalen.  

    Beoordeling: Het bezwaar is niet van stedenbouwkundige aard. Het bezwaar is ongegrond. 


    5. Negatieve impact op de werking van de schouwen: de bezwaarindiener geeft aan dat het verhogen van de schouwen negatieve gevolgen heeft voor het goed functioneren ervan, samen met een permanente gigantische stijging in de kosten voor toekomstig onderhoud ervan en de verhoging van de schouwen vormen eveneens een veiligheidsrisico door de wind. 

    Beoordeling: De bezorgdheden van de bezwaarindiener rond de optopping van de schouwen is een uitvoeringstechnische aangelegenheid en niet stedenbouwkundig van aard. Uiteraard betekent het verkrijgen van een vergunning geen vrijgeleide voor de bouwheer/aannemer zich te ontzien van burgerrechtelijke plichten. Het bezwaar is ongegrond. 

     

    6. Ophogen van de scheimuur zorgt ervoor dat toekomstige dakwerken ter hoogte van de rechter aanpaler onmogelijk zijn: de bezwaarindiener geeft aan dat, doordat de scheimuur wordt opgehoogd, de zone tussen het nieuwe volume en het aanpalende dakvolume te smal wordt zodat deze zone ontoegankelijk wordt voor het uitvoeren van dakwerken.

    Beoordeling: Een nieuwe vergunningsaanvraag dient geen rekening te houden met eerder vergunde situaties welke momenteel niet meer als stedenbouwkundig aanvaardbaar kunnen worden beschouwd. Het voorzien van een daklaag, waarbij de scheimuur niet wordt opgehoogd maar een terugsprong wordt voorzien ten opzichte van de perceelsgrens, is in deze context niet in overeenstemming met een goede ruimtelijke ordening. Bijkomend betreffen mogelijkse herstellingen van het dak een uitvoeringstechnische aangelegenheid die los staat van de stedenbouwkundige beoordeling. Het bezwaar is ongegrond.

     

    7. Gevaar tijdens de uitvoering van de werken: de bezwaarindiener geeft aan dat de installatie van de kraan tijdens de bouwwerken een gevaar zal vormen en de kwaliteit van leven in de aanpalende appartementen ernstig zal verstoren. 

    Beoordeling: De aanvrager is verplicht de werken uit te voeren zonder schade aan derden en volgens de regels van de kunst. Dit is echter een bezwaar van burgerrechtelijke aard. Er kunnen ook geen veronderstellingen genomen worden. Bijkomend betreft de uitvoeringsfase een tijdelijke fase. Het bezwaar is ongegrond.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Alle handelingen, werken en wijzigingen in verband met de overige verdiepingen worden uitgesloten van de vergunning.

2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

3. Er dient een fietsenstalling voorzien te worden conform de bepalingen van artikel 33 van de bouwcode.

4. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.