Terug
Gepubliceerd op 17/02/2025

2025_CBS_01042 - Omgevingsvergunning - OMV_2024139342. Laaglandlaan zn. District Merksem - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 14/02/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, waarnemend burgemeester; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Koen Kennis, waarnemend burgemeester
2025_CBS_01042 - Omgevingsvergunning - OMV_2024139342. Laaglandlaan zn. District Merksem - Goedkeuring 2025_CBS_01042 - Omgevingsvergunning - OMV_2024139342. Laaglandlaan zn. District Merksem - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024139342

Gegevens van de aanvrager:

de heer Guy Baetens met als adres Laaglandlaan 224 te 2170 Antwerpen en mevrouw Melissa Lemmens met als adres Laaglandlaan 224 te 2170 Antwerpen

Ligging van het project:

Laaglandlaan zn te 2170 Merksem (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 41 sectie B nr. 129L

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

bouwen van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          29/12/2017: vergunning (20016) voor het verkavelen van een stuk grond in 11

kavels met als hoofdbestemming gekoppelde eengezinswoningen.

 

Vergunde en bestaande toestand

-          functie:

  • terrein verkaveld in 10 loten voor halfopen bebouwing; 

-          inrichting:

  • het terrein is bouwrijp gemaakt voor bebouwing in overeenstemming met de verkavelingsvergunning.

 

Nieuwe toestand

-          functie: wonen

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw:
    • 2 bouwlagen met zadeldak; 
    • bouwdiepte van 10m;
    • bouwhoogte van 11,62m;
  • aanbouw:
    • 1 bouwlaag met plat dak; 
    • totale bouwdiepte gelijkvloers 13m;
    • bouwhoogte van 3,62m;

-          gevelafwerking:

  • rode baksteen;
  • buitenschrijnwerk in pvc, zwart met dorpels in arduin;  
  • zadeldak zwarte dakpannen met dakgoten en regenwaterafvoeren in zink;
  • houten poort rechts naast de woning dat de zijtuin afsluit;

-          inrichting:

  • verharde zijtuin strook;
  • WP en airco units op het platte dak van de aanbouw;
  • terras van 30 m² tegen de achtergevel;
  • fietsenberging van 7,41m² uit hout en wadi van 21m² in de achtertuin.

 

Inhoud van de aanvraag

-          bouwen van een eengezinswoning in halfopen bebouwing.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Aquafin

23 december 2024

16 januari 2025

Voorwaardelijk gunstig

Provincie Antwerpen - Dienst Integraal Waterbeleid

23 december 2024

17 januari 2025

Voorwaardelijk gunstig

Water-link

23 december 2024

16 januari 2025

Voorwaardelijk gunstig

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen (VESPA)

23 december 2024

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

23 december 2024

23 december 2024

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

23 december 2024

10 januari 2025

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: afbakeningslijn grootstedelijk gebied antwerpen.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied met landelijk karakter. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. De woongebieden met een landelijk karakter zijn bestemd voor woningbouw in het algemeen en tevens voor landbouwbedrijven, (Artikel 6 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verkavelingsvergunning.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

 

-         Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023)
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024. 
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • Artikel 15 Technische installaties:

alle technische installaties worden inwendig in het gebouw ondergebracht. De airco-unit en da WP-unit worden buiten voorzien op het platte dak van de aanbouw op 0,15 m afstand van een verblijfsruimte;

  • Artikel 20 Daken:

voor platte daken of delen ervan die niet als groendak of dakterras worden ingericht, is een lichtkleurige dakbedekking verplicht.

 

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving)

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.
 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor de Provincie (Schijn) aangewezen is als adviesinstantie.

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

De provinciale dienst Integraal Waterbeleid geeft voorwaardelijk gunstig advies met een voorwaarde in verband met de wadi. Uit de watertoetskaarten blijkt echter dat er een aanzienlijk overstromingsrisico gemodelleerd wordt op het perceel met waterhoogtes tot 5.35 mTAW. (T100 toekomstig klimaat). De pas van het gelijkvloers ligt daar net boven (5.39 m TAW). Gezien de beperkte overschot wordt de aanvrager geadviseerd toch voorzieningen te treffen om het risico op schade door overstromingen bijkomend te beperken.

Kijk de score van uw project na op https://www.waterinfo.be/informatieplicht

Op volgende website worden oplossingen aangereikt om gebouwen te beschermen tegen waterindringing of in het geval van onvermijdbare waterindringing de kans op schade te verkleinen. https://www.vmm.be/water/overstromingen/hoe-je-woning-beschermen/

 

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag wijkt af van artikel 1.3 (Bestemming niet bebouwd gedeelte) van de verkavelingsvoorschriften.

Conform artikel 4.4.1 van de VCRO kan slechts toepassing gemaakt worden van de afwijkingen op gemotiveerd verzoek van de vergunningsaanvrager.

Aangezien geen gemotiveerd verzoek werd toegevoegd aan de aanvraag wordt in voorwaarde bij vergunning opgenomen een carport te voorzien en uit te voeren conform artikel 1.2 (Bestemming bijgebouwen in zijtuinstrook) van de verkavelingsvoorschriften.

 

Functionele inpasbaarheid

Het perceel is gelegen binnen de perimeter van een verkaveling. Binnen deze verkaveling zijn grondgebonden eengezinswoningen toegelaten. De voorgestelde functie – nieuwbouw van een eengezinswoning – is dus in overeenstemming met de toegelaten hoofdbestemmingen van de verkaveling en is bijgevolg stedenbouwkundig aanvaardbaar.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag voldoet aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van schaal, het ruimtegebruik en de bouwdichtheid. Het gebouw past in het gabarit van de verkaveling. De schaal van de aanvraag is overeenstemmend met deze van de verkaveling.
Op het inplantingsplan staat een recht van overweg ingetekend. Het perceel ligt hiermee aan een voldoende uitgeruste openbare weg.

 

Visueel-vormelijke elementen

De aanvraag voldoet aan de goede ruimtelijke ordening op vlak visueel-vormelijke elementen.

De gevels worden afgewerkt met roodbruin genuanceerd metselwerk, zwart pvc- schrijnwerk voor de ramen en hout voor de deuren. Deze materialen passen binnen de omgeving waarop de aanvraag betrekking heeft en zijn dus aanvaardbaar.
 

Bodemreliëf

Omdat het perceel overstromingsgevoelig is op basis van de pluviale watertoetskaart werd advies ingewonnen bij het Departement Integraal Waterbeleid. Een voorwaardelijk gunstig advies werd opgemaakt waarbij nadrukkelijk werd vermeld dat geen overloop in de wadi mag voorzien zijn en dat de wadi moet kunnen overvloeien binnen eigen terrein.

De voorwaarden geformuleerd in dit advies zullen als voorwaarden bij de omgevingsvergunning worden opgelegd.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Bij een vergunning dient in voorwaarden te worden opgelegd dat het bijgevoegde advies van Aquafin strikt nageleefd dient te worden.

 

Het dak van de gelijkvloerse uitbouw wordt niet als groendak aangelegd.
Volgens artikel 20 (Daken) van de bouwcode moeten platte daken die niet als groendak worden ingericht in een lichtkleurige dakbedekking worden uitgevoerd wat als voorwaarde wordt toegevoegd bij vergunning.

 

In voorliggende aanvraag wordt een duurzame HVAC-installatie voorzien op het platte dak van de gelijkvloerse aanbouw. Het gaat om een (relatief kleine) installatie die op een redelijke afstand tot de aanpalende wordt geplaatst.

Volgens artikel 15 (Technische installaties) van de bouwcode moet een dergelijke installatie op minstens 1 m afstand van het dichtstbijzijnde raam van een verblijfsruimte geplaatst worden wat in voorliggende aanvraag niet het geval is. 

Om de visuele hinder en geluidshinder voldoende te beperken moeten zowel de airco als de WP unit op minstens 1 m afstand van de ramen in de achtergevel geplaatst worden en van een omkasting voorzien zijn die de architecturale kwaliteit van de omgeving respecteert.

 

Mobiliteitsimpact

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel artikel 32 van de bouwcode van kracht sinds 15 juli 2024, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding, wijzigen van het aantal wooneenheden en wijziging tussen de gedefinieerde subfuncties in paragraaf 3. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 1 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en/of functiewijziging. De aanvraag betreft de nieuwbouw van een eengezinswoning. Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1. 

De werkelijke parkeerbehoefte is 1. 

 

De plannen voorzien in 1 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Er wordt 1 autostal- en autoparkeerplaatsen gerealiseerd in de zijtuinstrook.

Dit aantal is toereikend.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus niet van toepassing.

 

Fietsvoorzieningen:  

Er dienen 4 fietsstalplaatsen voorzien te worden volgens de bouwcode (1 plaats per slaapkamer + 1 extra plaats). 

Deze worden overdekt en afsluitbaar voorzien in de tuinberging. 

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

  1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
  1. Een carport moet in de zijtuinstrook gebouwd worden conform artikel 1.2 (Bestemming bijgebouwen in zijtuinstrook) van de verkavelingsvoorschriften.
  1. Om de visuele hinder en geluidshinder voldoende te beperken moeten zowel de airco als de WP unit op minstens 1 m afstand van de ramen in de achtergevel geplaatst worden en van een omkasting voorzien zijn die de architecturale kwaliteit van de omgeving respecteert conform artikel 15 van de bouwcode.
  1. Het platte dak van de gelijkvloerse uitbouw moet met lichtkleurige dakbedekking worden afgewerkt conform artikel 20 van de bouwcode.
  1. De bijgevoegde algemene voorwaarden van Aquafin moeten integraal nageleefd worden.
  1. Het voorwaardelijk gunstig advies van het Departement Integraal Waterbeleid moet strikt worden nageleefd waarbij geen overloop in de wadi mag voorzien worden en de wadi moet kunnen overvloeien binnen eigen terrein.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

18 oktober 2024

Volledig en ontvankelijk

23 december 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

21 februari 2025

Verslag GOA

4 februari 2025

Naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd. Er werden geen standpunten, opmerkingen of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

  1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
  1. Een carport moet in de zijtuinstrook gebouwd worden conform artikel 1.2 (Bestemming bijgebouwen in zijtuinstrook) van de verkavelingsvoorschriften.
  1. Om de visuele hinder en geluidshinder voldoende te beperken moeten zowel de airco als de WP unit op minstens 1 m afstand van de ramen in de achtergevel geplaatst worden en van een omkasting voorzien zijn die de architecturale kwaliteit van de omgeving respecteert conform artikel 15 van de bouwcode.
  1. Het platte dak van de gelijkvloerse uitbouw moet met lichtkleurige dakbedekking worden afgewerkt conform artikel 20 van de bouwcode.
  1. De bijgevoegde algemene voorwaarden van Aquafin moeten integraal nageleefd worden.
  1. Het voorwaardelijk gunstig advies van het Departement Integraal Waterbeleid moet strikt worden nageleefd waarbij geen overloop in de wadi mag voorzien worden en de wadi moet kunnen overvloeien binnen eigen terrein.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.