Terug
Gepubliceerd op 10/02/2025

2025_CBS_00919 - Selectieleidraad GAC_2025_03459. Raamovereenkomst voor de reiniging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen voor de selectieve inzameling van afval - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/02/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, waarnemend burgemeester; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Koen Kennis, waarnemend burgemeester
2025_CBS_00919 - Selectieleidraad GAC_2025_03459. Raamovereenkomst voor de reiniging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen voor de selectieve inzameling van afval - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring 2025_CBS_00919 - Selectieleidraad GAC_2025_03459. Raamovereenkomst voor de reiniging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen voor de selectieve inzameling van afval - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er worden ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen gebruikt voor de inzameling van huishoudelijk afval. Deze afvalsystemen moeten gereinigd worden. De huidige raamovereenkomst POVC0824OF voor de levering, plaatsing, onderhoud & herstel, reiniging en lediging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen en van inzamel- en wasvoertuigen voor de selectieve inzameling van huishoudelijk afval loopt af op 30 juni 2026. Om de continuïteit van de reiniging van de ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen te garanderen, wenst de stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer de raamovereenkomst tijdig te vernieuwen. De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze opdracht mededingingsprocedure met onderhandeling (met Europese bekendmaking) GAC_2025_03459 uit te schrijven.

Juridische grond

In toepassing van artikel 38, §1, eerste lid, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat de opdracht niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico’s.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De voorwaarden van de opdracht worden vastgesteld in de selectieleidraad. De aanvragen tot deelneming worden beoordeeld op basis van de daarin uiteengezette selectiecriteria.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt selectieleidraad GAC_2025_03459 voor de raamovereenkomst voor de reiniging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen voor de selectieve inzameling van afval goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling (met Europese bekendmaking) wordt uitgeschreven.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor de reiniging van ondergrondse en bovengrondse afvalsystemen voor de selectieve inzameling van afval


budgetplaats: 5378000000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 2WNS040102PA7516
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA050300
budgetperiode: 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100 en 3200

met bestelbonnen


Bijlagen

  • 2025_03459_selectieleidraad.pdf