Terug
Gepubliceerd op 10/02/2025

2025_CBS_00752 - Omgevingsvergunning - OMV_2024084337. Noorderlaan 53-57. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/02/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, waarnemend burgemeester; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Koen Kennis, waarnemend burgemeester
2025_CBS_00752 - Omgevingsvergunning - OMV_2024084337. Noorderlaan 53-57. District Antwerpen - Goedkeuring 2025_CBS_00752 - Omgevingsvergunning - OMV_2024084337. Noorderlaan 53-57. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024084337

Gegevens van de aanvrager:

BV Storm 70 met als adres Borsbeeksebrug 22 te 2600 Berchem (Antwerpen)

Ligging van het project:

Noorderlaan 53-57 te 2030 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 7 sectie G nr. 1569W

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

aanleggen van verharding voor 8 laadplaatsen met plaatsen van een middenspanningscabine en een reclametotem, met vellen van 2 hoogstammige bomen en wijzigen van het relief

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          23/10/2020: gedeeltelijk voorwaardelijk tijdelijke vergunning (20202798) voor functiewijziging bestaand kantoorverdiep boven Decathlon Antwerpen tot een 'indoor golfruimte' (dagrecreatie) en plaatsen van gevelreclame.

-          29/05/2019: vergunning (2019841) voor Plaatsen van een pakjesautomaat;

-          19/10/2018: vergunning (20182655) voor Wijzigen van de gevelbekleding en reclame;

-          18/12/2009: vergunning (20095148) voor Inwendige uitbreiding van een kantoorruimte;

-          19/09/2008: vergunning (20075488) voor Aanleggen van een multisportveld

 

Vergunde toestand

-          parking ten dienste van bebouwing op het terrein, gedeelte van de aanvraag in hoofdzaak ten dienste van Decathlon (detailhandel):

  • het betreffende gedeelte is gelegen naast de Noorderlaan en telt in totaal 233 autoparkeerplaatsen, waarvan 14 rechtstreeks langs de grens met de Noorderlaan gelegen;
  • in totaal 17 bomen en 8 verlichtingspalen op dit gedeelte van de parking;
  • ter hoogte van de inkom van Decathlon een multisportveld en een fietsenstalling.

 

Bestaande toestand

-          overeenkomstig vergunde toestand uitgezonderd:

  • het betreffende gedeelte telt in totaal 237 autoparkeerplaatsen, waarvan:

-          14 rechtstreeks langs de grens met de Noorderlaan gelegen zijn. Hiervan zijn 8 parkeerplaatsen en de bijhorende groenzone/groenbuffer er rond ter sloop;

-          32 autoparkeerplaatsen worden ingenomen door een tentenplein (maakt geen deel uit van de aanvraag);

-          2 parkeerplaatsen als oplaadstations (van Luminus, ter hoogte van de fietsenstalling).

  • 1 groenzone en 2 autoparkeerplaatsen ter sloop;
  • 9 bomen aanwezig op dit gedeelte van de parking, waarvan 2 ter kap;
  • 10 verlichtingspalen.

 

Nieuwe toestand

-          parking ten dienste van bebouwing op het terrein, gedeelte van de aanvraag in hoofdzaak ten dienste van Decathlon (detailhandel):

  • het betreffende gedeelte is gelegen naast de Noorderlaan en telt in totaal 227 autoparkeerplaatsen, waarvan:

-          32 autoparkeerplaatsen worden ingenomen door een tentenplein (maakt geen deel uit van de aanvraag);

-          2 parkeerplaatsen met een oplaadstations (van Luminus, ter hoogte van de fietsenstalling).

  • langs de grens met de Noorderlaan 8 laadplaatsen met:

-          8 laadpalen, welke niet vergunningsplichtig zijn, en geen deel uitmaken van deze aanvraag;

-          tussen de laadplaatsen 4 aanlichtzuilen voor de bouwlijn (hiervan ontbreekt de vereiste stedenbouwkundige handeling in het dossier en maakt dus geen deel uit van deze aanvraag).

  • op de plaats van de gesloopte groenzone met 2 autoparkeerplaatsen een middenspanningscabine met 2 spanningsomvormers (van de spanningsomvormers ontbreekt de vereiste stedenbouwkundige handeling in het dossier);
  • verharding tussen en rond deze constructies;
  • 8 bomen aanwezig op dit gedeelte van de parking;
  • ter hoogte van inrit van de parking een publiciteitstotem met het opschrift “Q8 Electric” en “Storm”;
  • ter hoogte van de inkom van Decathlon een multisportveld en een fietsenstalling.

 

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van bestaande verhardingen;

-          vellen van 2 bomen;

-          wijzigen van het reliëf;

-          aanleggen van verharding voor 8 laadplaatsen;

-          plaatsen van een middenspanningscabine,

-          aanleggen van verharding rondom de middenspanningscabine.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

19 december 2024

13 januari 2025

Voorwaardelijk gunstig

De Vlaamse Waterweg - Afdeling Regio Oost

19 december 2024

7 januari 2025

Gunstig

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

19 december 2024

7 januari 2025

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Centrale Preventie

19 december 2024

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

19 december 2024

30 december 2024

Geen bezwaar

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

19 december 2024

23 december 2024

Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen

19 december 2024

10 januari 2025

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

19 december 2024

10 januari 2025

SW/V/MV

19 december 2024

23 december 2024

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Milieu

19 december 2024

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Water

6 januari 2025

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte

19 december 2024

8 januari 2025

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: afbakeningslijn grootstedelijk gebied antwerpen.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP contactzone Noorderlaan, goedgekeurd op 14 december 2020. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: artikel 6: overdruk - bouwvrije strook, rup contour - algemene voorschriften en artikel 1: zone voor gemengde functies (ge1).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

-          Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de gewestelijke publiciteitsverordening.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024. 
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 24 Behoud en groenbescherming

-          §1. Aanwezige bomen en waardevolle natuurlijke en landschappelijke elementen moeten maximaal behouden blijven.

Tegenover de vergunning uit 2008 ontbreken in de bestaande toestand 8 bomen. In de nieuwe toestand worden 2 bomen geveld, en 1 aangeplant.

  • artikel 25 Groeninrichting

-          §2. Publiek toegankelijke parkings groter dan 100 m² in open lucht worden als volgt ingericht:

a)     Bomen zijn verplicht. De kroonprojectie van de opgaande beplanting van de volgroeide bomen en/of heesters heeft een oppervlakte van minimaal 20 % ten opzichte van de oppervlakte van de parking.

Tegenover de vergunning uit 2008 ontbreken in de bestaande toestand 8 bomen. In de nieuwe toestand worden 2 bomen geveld, en 1 aangeplant.

 

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving)

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving werd geoordeeld tijdens het volledig- en ontvankelijkheidsonderzoek dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Mobiliteitsgerelateerde projecten:

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

 

-          Rioleringstoets: overeenkomstig artikel 4.3.9 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009 moet een omgevingsvergunningsaanvraag getoetst worden aan de zogenaamde rioleringstoets.
De rioleringstoets is (niet) van toepassing op de aanvraag.

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009. 
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 


Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid en Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid

De aanvraag voorziet het plaatsen van een MS-cabine, het omvormen van een aantal autostalplaatsen naar laadplaatsen voor elektrische voertuigen alsook een aantal herinrichtingswerkzaamheden van het terrein met het supprimeren van een aantal autostalplaatsen en het rooien van 2 bomen als gevolg.

 

Het project is gelegen aan de Noorderlaan in RUP Contactzone Noorderlaan – Antwerpen in de zone voor gemengde functies (Ge1).

De laadinfrastructuur wordt ingericht op de vergunde parking van BricoPlanit en Decathlon en houdt geen functiewijziging is.

De aanvraag past binnen de visie van de beleidsnota ruimtelijke economie maar ook binnen de beleidsvisie van de stad Antwerpen om in te zetten op meer duurzame mobiliteit en de klimaattransitie.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag beoogt het inrichten van een laadstation op een vergunde parking gelegen aan een gewestweg.

Er zullen 8 laadpalen voorzien worden voor 8 laadpunten voor elektrische wagens. Voor de aansluiting hiervan wordt een middenspanningscabine geplaatst en twee spanningsomvormers. Er worden in totaal 10 bestaande parkeerplaatsen omgevormd tot 8 bredere parkeerplaatsen met laadinfrastructuur en bijkomende technische infrastructuur. Deze bevinden zich aan de oostelijke kant van het perceel. De parkeerzone zal bereikbaar zijn via de bestaande inritten aan de Noorderlaan. De inplanting gebeurt binnen een bestaande parking van grootschalige detailhandel en is in deze context inpasbaar. Schaal en ruimtegebruik zijn gunstig.

Geen vergunning wordt verleend voor alle vergunningsplichtige handelingen, werken en wijzigingen tegenover de laatst vergunde toestand anders dan het plaatsen van de hoogspanningscabine en laadplaatsen en de direct daaraan gerelateerde werken opgenomen in deze aanvraag.

Visueel-vormelijke elementen

De laadplaatsen worden uitgevoerd in waterdoorlatende betonstraatstenen. De snellaadpalen hebben een ranke uitvoering omdat de spanningsomvormers er niet in verwerkt zijn.

De middenstroomcabine (hoogte 2,35 m) wordt ingeplant op een bestaande groenzone en twee parkeerplaatsen. Rondom de cabine wordt een pad aangelegd in waterdoorlatende betonstraatstenen. De resterende ruimte van ongeveer 9 m² rondom deze verharde zone wordt groen aangelegd. Als voorwaarde wordt toegevoegd de bestaande verharding en fundering van de parkeerplaatsen volledig te verwijderen zodat het hemelwater van de nieuwe verharding naar de groenzone kan afwateren en in volle grond kan insijpelen.

In dezelfde zone worden ten zuiden van de MS-cabine 2 spanningsomvormers (hoogte 2,20 m) geplaatst.

Gezien het veiligheidsaspect op deze parking wordt het aanplanten van een haag rondom deze constructies ongunstig geadviseerd. Bijkomende voorwaarden worden opgelegd betreffende de afwerking van deze volumes. Omwille van continuïteit en herkenbaarheid in het straatbeeld moet de afwerking met verticale houten latten wordt uitgevoerd dat grijs verkleurt, bij voorkeur een Europese houtsoort uit duurzaam beheerde bossen. De deuren moeten uitgevoerd worden in het donkergrijs, bij voorkeur stadsgrijs.

 

In voorliggende aanvraag wordt aan de zuidelijke rand van de parking een niet-verlichte totem voorzien die de benaming van zowel exploitant als ontwikkelaar van de laadinfrastructuur vermeld. De totem is 1,50 meter hoog. Het plaatsen van zaak-gebonden publiciteit kan gunstig worden beoordeeld.

 

Bodemreliëf

De reliëfwijzigingen worden beperkt tot het plaatselijk aanpassen van het terrein om de laadplaatsen en MS-cabine aan te leggen, met speciale aandacht voor toegankelijkheidseisen en technische vereisten.

Deze wijzigingen zijn aanvaardbaar gezien die vereist zijn voor onder andere het afwateren naar infiltratiezones. De infiltratievoorzieningen bieden een meerwaarde aan de omgeving.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De stedelijke dienst Milieuvergunningen verleent een gunstig advies met volgende afweging: De aanvraag heeft betrekking op de aanleg van een snellaadplein voor elektrische voertuigen. Er worden 8 laadplaatsen met 4 verlichtingsarmaturen, een middenspanningscabine en een reclametotem geïnstalleerd op de bestaande parking van Decathlon en BricoPlanit aan de Noorderlaan.

Laadpalen zijn niet indelingsplichtig volgens de Vlarem II-wetgeving.

De middenspanningscabine wordt voorzien van een transformator met een individueel nominaal vermogen van 1.000 kVA. Transformatoren zijn pas indelingsplichtig vanaf een individueel nominaal vermogen van meer dan 1.000 kVA.

Op basis van de informatie in het aanvraagdossier wordt geen indicatie teruggevonden dat er ingedeelde inrichtingen of activiteiten (IIOA’s) van toepassing zouden zijn. Vanuit milieutechnisch oogpunt is er dan ook geen bezwaar de vergunning te verlenen.”

 

Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer is als voorwaardelijk gunstig opgeladen in het Omgevingsloket, maar het is een gunstig advies zonder voorwaarden. Om die reden kunnen geen voorwaarden uit dit advies overgenomen worden.

 

De stedelijke Groendienst verleent een voorwaardelijk gunstig advies met volgende motivatie: “De aanvraag omvat de realisatie van laadpalen en bijhorende infrastructuur op een bestaande parking horende tot een handelsgeheel. Door de heraanleg worden er 2 bomen gerooid en niet gecompenseerd op eigen terrein. Beide bomen moeten gecompenseerd worden op eigen terrein met nieuwe hoogstambomen.”

Dit wordt als voorwaarde aan de vergunning toegevoegd.

 

Het advies van de stedelijke dienst Mobiliteit stelt dat de parkeerparagraaf niet van toepassing is aangezien het niet gaat over een uitbreiding of functiewijziging.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.
  1. Twee nieuwe hoogstambomen moeten aangeplant worden op eigen terrein ter compensatie van de twee gerooide bomen.
  1. De bestaande verharding en fundering van de parkeerplaatsen moet volledig verwijderd worden zodat het hemelwater van de nieuwe verharding naar de groenzone kan afwateren en in volle grond kan insijpelen.
  1. Omwille van continuïteit en herkenbaarheid in het straatbeeld moeten de cabine en spanningsomvormers op de volgende manier worden afgewerkt:
  • Afwerking met verticale houten latten: 40x40 mm, 15 mm spatiëring. FSC, PEFC of gelijkwaardig gecertificeerd hout met CoC certificaat, dat grijs verkleurt, bij voorkeur een Europese houtsoort uit duurzaam beheerde bossen.
  • Deuren in het donkergrijs, bij voorkeur stadsgrijs.


Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

30 september 2024

Volledig en ontvankelijk

19 december 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

17 februari 2025

Verslag GOA

28 januari 2025

Naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.


Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.
  1. Twee nieuwe hoogstambomen moeten aangeplant worden op eigen terrein ter compensatie van de twee gerooide bomen.
  1. De bestaande verharding en fundering van de parkeerplaatsen moet volledig verwijderd worden zodat het hemelwater van de nieuwe verharding naar de groenzone kan afwateren en in volle grond kan insijpelen.
  1. Omwille van continuïteit en herkenbaarheid in het straatbeeld moeten de cabine en spanningsomvormers op de volgende manier worden afgewerkt:
  • Afwerking met verticale houten latten: 40x40 mm, 15 mm spatiëring. FSC, PEFC of gelijkwaardig gecertificeerd hout met CoC certificaat, dat grijs verkleurt, bij voorkeur een Europese houtsoort uit duurzaam beheerde bossen.
  • Deuren in het donkergrijs, bij voorkeur stadsgrijs.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.