Terug
Gepubliceerd op 10/02/2025

2025_CBS_00767 - Omgevingsvergunning - OMV_2024126322. Blivensstraat 10. District Deurne - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/02/2025 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, waarnemend burgemeester; Patrick Janssens, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Johan Klaps, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Stijn De Rooster, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Koen Kennis, waarnemend burgemeester
2025_CBS_00767 - Omgevingsvergunning - OMV_2024126322. Blivensstraat 10. District Deurne - Goedkeuring 2025_CBS_00767 - Omgevingsvergunning - OMV_2024126322. Blivensstraat 10. District Deurne - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024126322

Gegevens van de aanvrager:

mevrouw Bertha Carr met als adres Blivensstraat 10 te 2100 Antwerpen

Ligging van het project:

Blivensstraat 10 te 2100 Deurne (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 29 sectie A nr. 572Y20

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

uitbreiden van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          17/07/1957: toelating (627#17840) voor een verbouwing.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • wonen - eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met zadeldak; 
  • 12 m gelijkvloerse bouwdiepte;
  • 8,60 m bouwdiepte op de verdieping;

-          gevelafwerking:

  • rode gevelsteen en houten schrijnwerk;
  • blauwe hardstenen plint;
  • rode dakpannen;

 

Bestaande toestand

-          bouwvolume, gevelafwerking en inrichting overeenkomstig vergunde toestand uitgezonderd:

  • gelijkvloerse bouwdiepte 16,20 m ter hoogte van de linker- en 14,70 m aan de rechter perceelsgrens;
  • wit pvc buitenschrijnwerk;
  • 30 m² verharding in waterdoorlatende tegels;
  • houten tuinhuis 6 m² met overkapping van 5 m².

 

Nieuwe toestand

-          functie:

  • wonen - eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met zadeldak en dakkapel ter hoogte van de voor- en achtergevel;
  • gelijkvloerse bouwdiepte 16,18 m ter hoogte van de linker- en 14,75 m aan de rechter perceelsgrens;
  • 8,62 m bouwdiepte op de verdieping;

-          gevelafwerking:

  • rode gevelsteen en wit pvc schrijnwerk;
  • blauwe hardstenen plint;
  • rode dakpannen;
  • dakkapel in antracietkleurige vezelcementplaten en antracietkleurig aluminium buitenschrijnwerk;

-          inrichting:

  • 11 m² verharding in waterdoorlatende tegels;
  • houten tuinhuis 6 m².

 

Inhoud van de aanvraag

-          verwijderen van de bestaande verharding in de tuin;

-          uitbreiden van het volume;

-          wijzigen van de linker scheimuur;

-          wijzigen van het schrijnwerk in de voorgevel;

-          doorvoeren van interne constructieve werken;

-          voorzien van een tuinhuis en nieuwe verharding.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Provincie Antwerpen - Dienst Integraal Waterbeleid

16 december 2024

17 december 2024

Geen advies

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Water

16 december 2024

24 december 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening hemelwater op volgend(e) punt(en):

  • artikel 7: er wordt geen aanvoerleiding vanuit de regenwaterput voorzien naar de plaats waar de wasmachine komt;
  • artikel 8: de berekende inhoud voor de bovengrondse infiltratievoorziening is niet correct en is veel te groot. Daarnaast is er vanuit de hemelwaterput geen overloop voorzien naar de infiltratievoorziening.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

 

-         Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023)
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode:  de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024. 
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 8 Visuele en vormelijke inpassing:

§ 2 de afwerking van gevels moet het straatbeeld en de architecturale kwaliteit van het gevelbeeld respecteren of opwaarderen. Er wordt een rolluik voorzien in de gelijkvloerse voorgevel;

§ 3. volgende handelingen aan alle voorgevels en aan zijgevels van (half)open bebouwing zijn verboden: het vervangen van bestaand schrijnwerk door schrijnwerk in een ander materiaal, in een andere kleur of met een andere raamverdeling. Het houten schrijnwerk in de voorgevel wordt gewijzigd naar wit pvc;

  • artikel 9 Minimale hoogte van ruimten;

de veranda heeft een hoogte van 2,26 m ter hoogte van de achtergevel. Dit is minder dan de minimaal vereiste 2,60 m voor verblijfsruimten;

  • artikel 10 Daglichttoetreding, uitzicht en minimale luchttoevoer:

de keuken krijgt onvoldoende licht, uitzicht en luchttoevoer. De raamopening in de zijgevel heeft een oppervlakte van 0,6 m² < 1 m². Het is onduidelijk of het daklicht kan worden geopend;

  • artikel 19 Stabiliteit en scheidingsmuren:

de te regulariseren gelijkvloerse uitbreiding heeft geen minimale opstand van 0,30 m ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak;

  • artikel 20 Daken:

de platte daken van de gelijkvloerse uitbreiding worden niet voorzien van een lichtkleurige dakbedekking.

 

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving)

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.
 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor de Vlaamse Milieumaatschappij aangewezen is als adviesinstantie.

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Er wordt een waterhoogte van ongeveer 20 cm gemodelleerd voor de woning bij een T100 (middelgrote kans) bij toekomstig klimaat. Het risico op waterschade is dus reëel. Het opleggen van structurele oplossingen om het gelijkvloers boven het overstromingsveilig peil te tillen zou echter disproportioneel zijn in verhouding tot de aanvraag. Daarom zal bij een eventuele vergunning opgelegd worden om mobiele beveiligingen te voorzien, zoals mobiele schotten.

(Kijk de score van uw project na op https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

Op volgende website worden oplossingen aangereikt om gebouwen te beschermen tegen waterindringing of in het geval van onvermijdbare waterindringing de kans op schade te verkleinen. https://www.vmm.be/water/overstromingen/hoe-je-woning-beschermen/

 

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De bestaande en vergunde woonfunctie in de vorm van een eengezinswoning blijft behouden waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd blijft.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Voorliggende aanvraag beoogt de uitbreiding van de eengezinswoning. Op het gelijkvloers werd de achterbouw uitgebreid tot een bouwdiepte van 16,18 m op de linker perceelsgrens en 14,75 m op de rechter perceelsgrens. Voor deze uitbreiding wenst men een regularisatie te bekomen. De voorgestelde bouwdiepte is niet vreemd in de omgeving en is aanvaardbaar. Na de werken blijft er nog voldoende ruimte over op het gelijkvloers om een kwalitatieve tuinzone te behouden. De uitbreiding is echter strijdig met artikel 9 en 10 van de bouwcode en komt de algemene woon- en leefkwaliteit van de woning niet ten goede zoals wordt beschreven in de paragraaf ‘hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen’. Om die reden komt de uitbreiding van de achterbouw niet in aanmerking voor een gunstig advies.

 

Naast de uitbreiding op het gelijkvloers wenst men in zowel het voorste als achterste dakvlak een dakkapel te voorzien. Beide dakkapellen zijn in verhouding tot het dak waardoor de hellende dakvorm duidelijk leesbaar blijft. Deze werken zijn dan ook aanvaardbaar.

 

In de achtertuin bevinden zich een houten tuinhuis met daarachter een overkapping.

Verder werd de tuin quasi volledig verhard aangelegd. In voorliggende aanvraag voorziet men de overkapping af te breken en de tuin grotendeels te ontharden en groen aan te leggen. Het tuinhuis wenst men te behouden. Het voorzien van voldoende groen is belangrijk voor de leefbaarheid binnen bouwblokken en voor de infiltratie van regenwater in de bodem. Het ontharden van de tuinzone wordt daarom gunstig beoordeeld.

 

Visueel-vormelijke elementen

De vergunde voorgevel in rode gevelsteen met buitenschrijnwerk in hout werd voorzien van nieuw buitenschrijnwerk in witte pvc. De nieuwe dakkapellen worden uitgevoerd in antracietkleurig plaatmateriaal en aluminium buitenschrijnwerk, eveneens in een antracietkleur. Artikel 8 van de bouwcode stelt dat het verboden is om bestaand schrijnwerk te vervangen door schrijnwerk in een ander materiaal, een andere kleur of met een andere raamverdeling. Het nieuwe buitenschrijnwerk is echter aanvaardbaar waardoor hierop een afwijking kan worden toegestaan.

 

Tegen de voorgevel werd een voorzetrolluik in witte pvc aangebracht. De toepassing van een voorzetrolluik draagt niet bij aan de architecturale kwaliteit van de gevel of het straatbeeld en is daarom strijdig met artikel 8 van de bouwcode. Indien deze aanvraag in aanmerking zou komen voor gunstig advies zou het voorzetrolluik worden uitgesloten uit de vergunning.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De uitbreiding op het gelijkvloers zorgt ervoor dat de keuken niet langer wordt voorzien van voldoende daglicht, luchttoevoer en uitzicht. Artikel 10 van de bouwcode bepaalt dat iedere verblijfsruimte moet worden voorzien van een lichtdoorlatende opening die rechtstreeks uitmondt in open lucht met een oppervlakte van minstens 10 % van de vloeroppervlakte van de ruimte. Minstens 1 m2 van de opening moet daarnaast een horizontaal uitzicht bieden en bevindt zich tussen de 1 en 2 m van het loopvlak van de ruimte. Het raam in de zijgevel is slechts 0,6 m2 groot en voldoet daarom niet. Daarnaast is het onduidelijk of de dakkoepel kan worden geopend om de keuken op een natuurlijke wijze te ventileren. Voldoende daglichttoetreding, gecombineerd met uitzicht en voldoende ventilatie van de woning met verse lucht zijn basisvoorwaarden voor de gezondheid van de bewoners en voor een minimumverblijfskwaliteit van elke woning waardoor van dit artikel niet kan worden afgeweken.

 

Artikel 9 van de bouwcode legt een minimale hoogte van 2,60 m vast voor alle verblijfsruimten. De veranda heeft een hoogte van slechts 2,26 m ter hoogte van de achtergevel waardoor hieraan niet wordt voldaan. Het gebruik van deze ruimte als verblijfsruimte kan daarom niet gunstig worden geadviseerd.

 

Conform artikel 19 van de bouwcode moeten scheidingsmuren een opstand hebben van minstens 0,30 m ten opzichte van het hoogst aangrenzende dakvlak. Ter hoogte van de uitbreiding op het gelijkvloers werd de scheidingsmuur beperkt uitgebreid, toch werd geen opstand van minstens 0,30 m voorzien waardoor wordt afgeweken van bovenstaand artikel van de bouwcode.

 

Het platte dak van de achterbouw werd niet voorzien van een lichtkleurige dakbedekking. Dit is strijdig met artikel 20 van de bouwcode dat een lichtkleurige dakbedekking oplegt voor platte daken die niet worden aangelegd als groendak of dakterras.

 

Tot slot wijkt de aanvraag af van de verordening hemelwater. Het is verplicht om aanvoerleidingen aan te leggen naar elk toilet, naar de plaats waar de wasmachine is gepland en naar de tuin. In voorliggende aanvraag worden enkel een toevoerpunt voorzien voor het toilet en de besproeiing van de tuin, een toevoerpunt voor de wasmachine ontbreekt. Bij de berekening van de infiltratievoorziening liep het mis waardoor een veel te grote infiltratieoppervlakte werd voorzien in de tuinzone. Ook is het rioleringsplan niet duidelijk wat het tracé van de regenwaterafvoeren betreft. Zo is er vanuit de regenwaterput geen overloop opgetekend richting de infiltratievoorziening en lijkt het alsof de dakafvoeren zowel op de hemelwaterput als rechtstreeks op het openbaar stelsel worden aangesloten.

 

De aanpassingen die nodig zijn om de volledige uitbouw achteraan (keuken, badkamer en veranda) te laten voldoen aan de bepalingen van de bouwcode en de verordening hemelwater wijzigen de bouwplannen op essentiële punten, waardoor alle vergunningsplichtige werken, handelingen en wijzigingen hieraan uitgesloten zullen worden van de vergunning.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Er moeten mobiele beveiligingen tegen overstromingen voorzien worden.

3. De volledige achterbouw, bestaande uit keuken, badkamer en veranda, wordt uitgesloten uit de vergunning.

4. Het voorzetrolluik in de voorgevel wordt uitgesloten uit de vergunning.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

13 oktober 2024

Volledig en ontvankelijk

16 december 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

14 februari 2025

Verslag GOA

30 januari 2025

Naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd. Er werden geen standpunten, opmerkingen of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Er moeten mobiele beveiligingen tegen overstromingen voorzien worden.

3. De volledige achterbouw, bestaande uit keuken, badkamer en veranda, wordt uitgesloten uit de vergunning.

4. Het voorzetrolluik in de voorgevel wordt uitgesloten uit de vergunning.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.