Stad Antwerpen krijgt regelmatig aanvragen van bewoners om markeringen aan te brengen ter hoogte van hun in- of uitrit omdat geparkeerde voertuigen te dicht geparkeerd staan en het in- en uitrijden bemoeilijken, zo niet onmogelijk maken.
Op 5 december 2014 (jaarnummer 12435) keurde het college de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 9 oktober 2015 (jaarnummer 8410) keurde het college de aanpassing van de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 3 april 2020 (jaarnummer 3182) besliste het college om de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ met onmiddellijke ingang stop te zetten. Uit de analyse van de aanvragen en meldingen voor de periode 2018 - 2019 (tot en met september) bleek dat de oorspronkelijke doelstellingen van de maatregel 'de bereikbaarheid van deze garages en inritten bevorderen en de parkeerdruk verminderen’ niet langer bereikt werden. Inkomende dossiers worden nu apart bekeken. De Fodderiestraat 49 is een van de inkomende dossiers.
Op 11 september 2024 werd een aanvraag over hinderlijk parkeren ingediend voor markeringen aan een inrit in de Fodderiestraat ter hoogte van huisnummer 49. Naar aanleiding van deze aanvraag heeft Mobiliteit en Parkeren Antwerpen (MPA) de situatie onderzocht. MPA stelt voor om te opteren voor markeringen aan de inrit van de aanvrager. Rechts van de inrit ter hoogte van huisnummer 49 wordt een volwaardig verdrijvingsvlak aangebracht.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Fodderiestraat in het district Hoboken goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in de collegezitting van 2 februari 2024 (jaarnummer 903).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.